Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší
3.3.2021 | Petr Prokopec
Mizérie, jinak nelze hodnotit vystoupení nové generace korejského bestselleru. Nejenže zdaleka nedosáhl minimální požadované rychlosti, ale výrazně zaostal i na modelem, který nahrazuje.
Jsou nová auta lepší než ta stará? Odpověď na tuto otázku se nejspíše bude lišit dle toho, komu ji položíte. Ve většině ohledů nepochybně ano, pokud se ale někdo vyžívá v řízení, může to vidět opačně, jak dokládá i čerstvý losí test nového Hyundai Tucson.
Populární korejské SUV bylo stejně jako mnohé moderní vozy podrobeno náročné zkoušce, kdy řidič musí na pár metrech hned dvakrát změnit směr, a to v podstatě se stejnými výsledky. A ty kupodivu nejsou vůbec dobré, spíše bychom je v kontextu s výkony předchozí generace mohly nazvat tragickými. Když totiž španělský magazín km77.com vyzkoušel Tucson modelového roku 2019, dostal se u nejlepšího pokusu na 77 km/h, tedy na minimální požadovanou rychlost vedoucí ke palci nahoru. Žádná sláva, ale v pořádku.
Nyní si ovšem Španělé posvítili na novinku, která proslula především tzv. neviditelnými světly. Korejci by si nicméně měli přát, aby neviditelné bylo rovnou celé auto, neboť hybridní provedení s přeplňovanou jedna-šestkou pod kapotou, šestistupňovým automatem a pohonem všech kol zvládlo projet mezi kužely bez ztráty květinky pouze při tempu 71 km/h. To je téměř 10 procent od minimem přijatelného a opravdu výrazný mezigenerační pád, ke kterému mohlo i přispět jiné obutí, neboť Continentaly nahradily Micheliny.
Španělé přiznávají, že i je rozdíl překvapil. „Test jsme proto zopakovali hned desetkrát, abychom výsledek zlepšili. Ale já i můj kolega jsme neustále buď sráželi kužely, nebo bojovali se značnou nedotáčivostí, díky které jsme se nezvládli vrátit do kýženého jízdního pruhu,“ uvedl jeden ze dvou řidičů, kteří se za volantem Korejce střídali. Ten zároveň dodal, že testované provedení mělo v rámci výbavy Style i adaptivní tlumiče. Ovšem ani ty nepomohly k navýšení nájezdové rychlosti.
Máme tu tedy další nepřesvědčivé vystoupení auta, které může skutečně zaujmout jen neobvykle stylizovanou přídí. Pokud ovšem před vizuální agresivitou dáváte přednost dynamické agilitě, pak spíše než k Hyundai zamiřte k Mazdě (CX-5), Peugeotu (3008) nebo Volkswagenu (Tiguan). Ve všech těchto SUV se dočkáte lepšího jízdního projevu a schopnosti zvládnout krizovou situaci.



Nové Hyundai Tucson nezaujme jen neobvyklými čelními světly, ale i mizernými a mezigeneračně výrazně horšími výsledky v losím testu, než jakých dosáhla předchozí generace. Foto: Hyundai
Zdroj: km77.com@YouTube
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 10 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejčtenější články
Známý fotograf ukázal, jak to dnes vypadá na dubajských vrakovištích, je to skutečně úplně jiný svět
2.6.2025Nejsilnější Ferrari dneška s 1 000 koní vyzvalo na souboj dva upravené německé kompakty. Dostalo „čočku”, na kterou v Itálii nejsou zvyklí
2.6.2025Z primitivních parkovacích kamer se stává prokletí automobilek, do servisů svolávají miliony aut kvůli jejich selháním
2.6.2025Barva auta má dlouhodobě pozoruhodně dramatický vliv na zachování ceny. A váš hrdina je dost možná velké nemehlo
2.6.2025Výroba aut v Evropě čelí riziku téměř okamžitého zastavení, varují Němci, tak moc jsme se vydali na milost Číně
2.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva