Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší

Mizérie, jinak nelze hodnotit vystoupení nové generace korejského bestselleru. Nejenže zdaleka nedosáhl minimální požadované rychlosti, ale výrazně zaostal i na modelem, který nahrazuje.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší

3.3.2021 | Petr Prokopec

Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší

/

Foto: Hyundai

Mizérie, jinak nelze hodnotit vystoupení nové generace korejského bestselleru. Nejenže zdaleka nedosáhl minimální požadované rychlosti, ale výrazně zaostal i na modelem, který nahrazuje.

Jsou nová auta lepší než ta stará? Odpověď na tuto otázku se nejspíše bude lišit dle toho, komu ji položíte. Ve většině ohledů nepochybně ano, pokud se ale někdo vyžívá v řízení, může to vidět opačně, jak dokládá i čerstvý losí test nového Hyundai Tucson.

Populární korejské SUV bylo stejně jako mnohé moderní vozy podrobeno náročné zkoušce, kdy řidič musí na pár metrech hned dvakrát změnit směr, a to v podstatě se stejnými výsledky. A ty kupodivu nejsou vůbec dobré, spíše bychom je v kontextu s výkony předchozí generace mohly nazvat tragickými. Když totiž španělský magazín km77.com vyzkoušel Tucson modelového roku 2019, dostal se u nejlepšího pokusu na 77 km/h, tedy na minimální požadovanou rychlost vedoucí ke palci nahoru. Žádná sláva, ale v pořádku.

Nyní si ovšem Španělé posvítili na novinku, která proslula především tzv. neviditelnými světly. Korejci by si nicméně měli přát, aby neviditelné bylo rovnou celé auto, neboť hybridní provedení s přeplňovanou jedna-šestkou pod kapotou, šestistupňovým automatem a pohonem všech kol zvládlo projet mezi kužely bez ztráty květinky pouze při tempu 71 km/h. To je téměř 10 procent od minimem přijatelného a opravdu výrazný mezigenerační pád, ke kterému mohlo i přispět jiné obutí, neboť Continentaly nahradily Micheliny.

Španělé přiznávají, že i je rozdíl překvapil. „Test jsme proto zopakovali hned desetkrát, abychom výsledek zlepšili. Ale já i můj kolega jsme neustále buď sráželi kužely, nebo bojovali se značnou nedotáčivostí, díky které jsme se nezvládli vrátit do kýženého jízdního pruhu,“ uvedl jeden ze dvou řidičů, kteří se za volantem Korejce střídali. Ten zároveň dodal, že testované provedení mělo v rámci výbavy Style i adaptivní tlumiče. Ovšem ani ty nepomohly k navýšení nájezdové rychlosti.

Máme tu tedy další nepřesvědčivé vystoupení auta, které může skutečně zaujmout jen neobvykle stylizovanou přídí. Pokud ovšem před vizuální agresivitou dáváte přednost dynamické agilitě, pak spíše než k Hyundai zamiřte k Mazdě (CX-5), Peugeotu (3008) nebo Volkswagenu (Tiguan). Ve všech těchto SUV se dočkáte lepšího jízdního projevu a schopnosti zvládnout krizovou situaci.


Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší - 1 - Hyundai Tucson Hybrid 2021 test spotreby AB 02Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší - 2 - Hyundai Tucson Hybrid 2021 test spotreby AB 04Nový Hyundai Tucson totálně selhal v losím testu, je o řád horší než ten starší - 3 - Hyundai Tucson Hybrid 2021 test spotreby AB 08
Nové Hyundai Tucson nezaujme jen neobvyklými čelními světly, ale i mizernými a mezigeneračně výrazně horšími výsledky v losím testu, než jakých dosáhla předchozí generace. Foto: Hyundai

Zdroj: km77.com@YouTube

Petr Prokopec

Živá témata na fóru

zobrazit vše