Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový japonský kombík, který chce potrápit i Škodu Octavia, je obrovský prodejní hit
19.2.2021 | Petr Miler
Má větší kufr, je výkonnější, vizuálně atraktivnější a má také zajímavější interiér, než kdy dříve. Dokázal nás zaujmout už při své premiéře, stal se domácím autem roku a teď boduje u zákazníků jako nikdy dříve.
V Evropě zatím velkou díru do světa neudělal, což je trochu s podivem. Levorg od Subaru je totiž výlučně kombíkem a auta s tímto typem karoserie jsou na starém kontinentu populární jako nikde jinde na světě. Snad omezená nabídka techniky v kombinaci se specifickým vzhledem a sice respektovanou, ovšem ne až tak široce rozšířenou značkou, se postaraly o to, že se tohle auto v Evropě prodávalo po jednotkách tisíc kusů ročně. A to opravdu není mnoho.
I když původní Levorg u nás stále koupíte, zvolna se stává minulostí. Loni v létě se totiž představila jeho zbrusu nová, druhá generace, jejíž šance na úspěch jsou zřetelně větší. Stojí na nové platformě stávající Imprezy, jde o delší auto s větším rozvorem, a logicky tedy i větším prostorem uvnitř. U nás až chorobně sledovaný objem zavazadelníku narostl z 522 na 561 litrů a byť Škoda Octavia Combi je ještě o 79 litrů dále, není to až takový rozdíl.
K tomu je tu atraktivnější design, o poznání zajímavěji pojatý interiér s novou komfortní i bezpečnostní výbavou a docela zajímavý motor. Jde o rovněž nový, 1,8litrový přeplňovaný čtyřválec s protilehlými písty, který dává až 177 koní a 300 Nm točivého momentu. V třídě aut Octavie je to vysoký výkon, u jiných vozů musíte kolikrát volit sportovní verzi, abyste dostali podobný.
Levorg zkrátka zaujal a nejen nás. V prosinci se stal japonským autem roku, což je přece jen trochu prestižnější ocenění než třeba české auto roku. I Japonci mají pochopitelně tendenci volit domácí vozy, výběr ale mají větší než Rudolf II. falešných Mona Lis v Císařově pekaři. Nabídka větších domácích automobilek jako Toyota, Honda a Nissan je obrovská a není obvyklé, aby se mezi nimi prosadil model relativně menšího Subaru. Ale stalo se.
Ani to ovšem nemuselo mnoho znamenat - že se auto líbí novinářům, se už kolikrát ukázalo být zcela nepodstatným pro jeho obchodní úspěch. U Levorgu to tak ale není. Před sebou máme prodejní výsledky z Japonska za letošní leden, kdy se toto Subaru poprvé naplno prodávalo celý měsíc a výsledky nového kombíku jsou odzbrojující. Meziroční nárůst prodejů o 560,8 % nemá na trhu konkurenci a není to tak, že by se místo 10 aut prodalo 66.
Levorg si našel 4 692 kupců, což z něj udělalo jasně nejprodávanější Subaru (vzalo jej dvakrát víc lidí než jindy vítězící Imprezu) a 14. nejprodávanější model v Japonsku vůbec. To je hodně i nominálně, neboť japonský trh je modelově extrémně roztříštěný a třeba Toyota Corolla coby jednička třídy oslovila v lednu 7 773 lidí, tedy jen o 3 tisíce více. A mimochodem, Toyota má v první desítce modelů 8 aut, takže být 14. s „netoyotou” v Japonsku opravdu něco znamená.
Nezbývá než pogratulovat, Subaru potřebovalo prodejní trhák a podle všeho ho má. Doufejme, že neudělá tu chybu a nevyhne se s ním Evropě.















Nový Levorg od Subaru vypadal od počátku jako prodejní hit, realita ale musela zaskočit i automobilku. Foto: Subaru
Zdroje: Subaru, JATO Dynamics
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
včera
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
4.11.2025
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- GP Portugalska: Všechno je připraveno pro Pedra Acostu včera 17:04
- V Moto2 je rozdíl mezi lídrem a druhým pouhých 9 bodů včera 16:00
- Grand Prix se vrací do Evropy 4.11.2025
- Joe Roberts mimo hru v Portimãu a Valencii, Xabi Zurutuza jako náhrada 4.11.2025
- Miguel Oliveira: Poslední domácí závod v MotoGP? 3.11.2025
Nejnovější články
Nechvalně proslulý německý tuner se vyřádil na novém BMW M5, ale asi to vzal za špatný konec. Teď vypadá jako Honda Civic
před 10 hodinami
Vážně to není „my proti nim”? Opravdu jsou lidé vyvíjející elektrická a spalovací auta stejní nadšenci, jen pracují s „jiným materiálem”?
včera
BMW M končí s verzemi Competition. Zdánlivě logický krok je dalším nepochopením emotivní stránky věci
včera
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
včera
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
včera
Živá témata na fóru
- Policejní kontroly a měření 11.05. 22:08 - mafel
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.05. 20:57 - abgx1
- Lampárna (stěžovatelna) 11.05. 20:41 - řidičBOB
- Rychlodotazy 11.05. 18:48 - pavproch
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
