Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Jeep Wrangler zůstane u rámu a tuhých náprav, přesto bude lehčí
19.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Fanoušci Wrangleru si mohou oddechnout, i v příští generaci si tento stroj zachová rám. Přibude hliník, aerodynamika i papírová spotřeba se zlepší.
Obavy fanoušků Jeepu Wrangler a výrobců příslušenství se nejspíš nenaplní - tento ikonický off-road si i v nové generaci zachová tuhé nápravy, jak říkají nové zprávy. I když Wrangler zoufale potřebuje snížení hmotnosti, rámu a tuhých náprav se nezbaví, protože terénní schopnosti, které zajišťují, jsou pro automobilku podstatnější.
Podvozek Wrangleru nicméně upraven bude, cílem totiž je zejména snížení spotřeby paliva tohoto stroje. Základní koncepce, tedy karoserie na rámu a tuhá náprava vpředu i vzadu, ale zůstane. Snižování hmotnosti tak bude probíhat jinými způsoby, s největší pravděpodobností za použití vysokopevnostní oceli a hliníku. Sergio Marchionne o snižování hmotnosti Wrangleru hovořil už vloni v Detroitu a na svá slova navázal v Paříži, kde dokonce nepřímo naznačil něco o samonosné karoserii.
Pozdější informace říkaly, že s Wrangler zachová rám jako konstrukční základ a zejména na karoserii přidá hliník, který by pomohl snížit hmotnost. Jaké by měl nápravy, však bylo stále nejisté. Tuhé nápravy znamenají mnohem snazší úpravu podvozku pro použití terénních pneumatik o větším průměru a také pro zvětšení světlé výšky vozidla, klíčové to hodnoty pro průchodnost terénem.
Pod kapotou se však změn dočkáme, a to docela výrazných. Současné motory, tedy 3,6litrový benzínový Pentastar a 2,8litrový turbodiesel, by měly uvolnit místo menším a přeplňovaným jednotkám dost možná z dílen Fiatu. Zda alespoň jeden ze šestiválců zůstane, zatím není známo, ale nejeví se to příliš pravděpodobně. Také bude k mání modernější osmistupňový automat místo šestistupňového, který ve Wrangleru může být nyní.
Výrazně by se měla zlepšit také aerodynamika. To se neobejde bez velkých změn v designu, Wrangler nejspíš už nebude tak krabicoidní jako doposud. Se sedmi otvory v masce chladiče počítejte, ty jistě zůstanou, ale jak příď, tak i oblast čelního okna bude muset být aerodynamičtější. Čelní okno bude více skloněné; zda si Wrangler zachová možnost odmontovat dveře, je otázkou.
Kdy by se nový Wrangler měl ukázat světu, zatím není známo, ale hovoří se o roce 2017. To by znamenalo vstup do prodeje nejspíš jako modelový rok 2018 někdy v druhé půli roku 2017, tedy za zhruba dva a půl roku.












Jeep Wrangler Mojo se ukázal na loňském Easter Jeep Safari
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Unikla podoba nástupce Audi TT a R8 v jednom, je to ještě o hodně větší tragédie, než jsme doufali
před 8 hodinamiZapomeňte na Škodu Octavia RS Combi, nejlepší rychlé auto na prázdninové výlety je teď tohle
31.8.2025Skutečný Turek na dálnici napodobil českého Turka. Ministr se natočil při víc jak 220 km/h na dálnici, i on pro to má legrační vysvětlení
30.8.2025
Nejnovější články
Nový sporťák s motorem V8 pochází od značky, kterou znáte, jen jste zapomněli, že existuje
před hodinouMercedes rozprodává všechno, co může jen trochu postrádat, o situaci firmy nic nesvědčí líp
před 2 hodinamiElektrický Charger je takový propadák, že výrobce musel snížit cenu o víc jak 100 tisíc. Nepomůže tím stejně ničemu
před 4 hodinamiPrvní nové čínské auto z pera dlouholetého šéfdesignéra Škody už se začíná prodávat, přišel s ním sakra rychle
před 5 hodinamiElektromobily v Evropě vážně frčí, mezi 30 nejprodávanějšími auty už není ani jeden. A Tesly vypadly i z pomyslné top 50
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Mercedes - auto pro masy 09.02. 14:23 - abgx1
- Policejní kontroly a měření 09.02. 12:39 - jerry
- Onboard videa 09.02. 12:30 - řidičBOB
- Americké vozy a vše kolem nich 09.02. 08:40 - Stepan
- Sněh. řetězy Thule K-summit K23 + K45 09.01. 17:12 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 09.01. 17:07 - Eda
- Řidiči, co to mají v ruce... 08.31. 18:28 - Předseda
- S větrem ve vlasech.... 08.31. 14:12 - Brus