Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Jeep Wrangler zůstane u rámu a tuhých náprav, přesto bude lehčí
19.2.2015 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Fanoušci Wrangleru si mohou oddechnout, i v příští generaci si tento stroj zachová rám. Přibude hliník, aerodynamika i papírová spotřeba se zlepší.
Obavy fanoušků Jeepu Wrangler a výrobců příslušenství se nejspíš nenaplní - tento ikonický off-road si i v nové generaci zachová tuhé nápravy, jak říkají nové zprávy. I když Wrangler zoufale potřebuje snížení hmotnosti, rámu a tuhých náprav se nezbaví, protože terénní schopnosti, které zajišťují, jsou pro automobilku podstatnější.
Podvozek Wrangleru nicméně upraven bude, cílem totiž je zejména snížení spotřeby paliva tohoto stroje. Základní koncepce, tedy karoserie na rámu a tuhá náprava vpředu i vzadu, ale zůstane. Snižování hmotnosti tak bude probíhat jinými způsoby, s největší pravděpodobností za použití vysokopevnostní oceli a hliníku. Sergio Marchionne o snižování hmotnosti Wrangleru hovořil už vloni v Detroitu a na svá slova navázal v Paříži, kde dokonce nepřímo naznačil něco o samonosné karoserii.
Pozdější informace říkaly, že s Wrangler zachová rám jako konstrukční základ a zejména na karoserii přidá hliník, který by pomohl snížit hmotnost. Jaké by měl nápravy, však bylo stále nejisté. Tuhé nápravy znamenají mnohem snazší úpravu podvozku pro použití terénních pneumatik o větším průměru a také pro zvětšení světlé výšky vozidla, klíčové to hodnoty pro průchodnost terénem.
Pod kapotou se však změn dočkáme, a to docela výrazných. Současné motory, tedy 3,6litrový benzínový Pentastar a 2,8litrový turbodiesel, by měly uvolnit místo menším a přeplňovaným jednotkám dost možná z dílen Fiatu. Zda alespoň jeden ze šestiválců zůstane, zatím není známo, ale nejeví se to příliš pravděpodobně. Také bude k mání modernější osmistupňový automat místo šestistupňového, který ve Wrangleru může být nyní.
Výrazně by se měla zlepšit také aerodynamika. To se neobejde bez velkých změn v designu, Wrangler nejspíš už nebude tak krabicoidní jako doposud. Se sedmi otvory v masce chladiče počítejte, ty jistě zůstanou, ale jak příď, tak i oblast čelního okna bude muset být aerodynamičtější. Čelní okno bude více skloněné; zda si Wrangler zachová možnost odmontovat dveře, je otázkou.
Kdy by se nový Wrangler měl ukázat světu, zatím není známo, ale hovoří se o roce 2017. To by znamenalo vstup do prodeje nejspíš jako modelový rok 2018 někdy v druhé půli roku 2017, tedy za zhruba dva a půl roku.












Jeep Wrangler Mojo se ukázal na loňském Easter Jeep Safari
Zdroj: Auto News
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
včera
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nejnovější články
Rozfofrovali jsme stovky miliard za elektromobily a efekt je nulový. Německý profesor popsal, jak absurdní je tato cesta boje proti emisím CO2
před 5 hodinami
Tohle je nový král ztráty hodnoty. Majitel si myslel, že na něm vydělá balík, ve skutečnosti ale prodělal přes 20 tisíc na každém ujetém km
před 6 hodinami
Prodeje Tesly jdou skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace v segmentu silně profituje
před 8 hodinami
Škoda Fabia RS se skutečně může vrátit, testovací model už má automobilka hotový
před 9 hodinami
Je smutné, když dnes i sportovní Hondy dělají „zelené mozky”, firma přiznala další nepochopitelné selhání
před 11 hodinami
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.15. 20:54 - řidičBOB
- Za kolik jezdíte s benzínem? 12.15. 20:50 - řidičBOB
- whitelist & blacklist 12.15. 20:29 - GeneHawkins
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 12.15. 15:01 - pavproch
- BMW Divize 12.15. 14:30 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 12.15. 11:48 - pavproch
- F1 12.15. 11:28 - jerry
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
