Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lotus Elise bude použitelnější, z tradičních hodnot ale nesleví
8.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka bude možná ještě lehčí než stávající provedení. Zachovat chce také dokonalou ovladatelnost, design bude pouze evoluční.
Ještě před několika málo roky jsme se o budoucnost Lotusu mohli oprávněně obávat, neboť britská automobilka poměrně neobratně balancovala na hraně bankrotu. Nicméně příchod nového majitele a šéfa představovaly kýženou záchranu, díky čemuž začíná značka pomalu vzkvétat. Loni jsme se tak dočkali řady modelů i postupné navyšování produkce, kdy kupříkladu od ledna do listopadu bylo jen v Evropě prodáno 788 nových vozů, tedy o poznání více než za celý předloňský rok a takřka dvakrát tolik, co v katastrofálním roce 2012.
Do budoucna navíc Lotus počítá s ještě větší prosperitou, neboť ohlášen byl příchod vůbec prvního firemního SUV. To by se mělo objevit na sklonku dekády, přičemž primárně zamíří na čínský trh, kde by mělo být podle firemních plánů prodáno zhruba šest až sedm tisíc kusů ročně. To přitom zdaleka není nereálný výhled, neboť podle analytiků by největší trh světa měl v daném období spolknout zhruba osm milionů SUV ročně. Produkce Lotusu tedy má představovat pouhou kapku v moři.
Zatímco tato novinka přivede ke značce celou řadu nových zákazníků, Britové nehodlají zapomínat ani na tradiční klientelu. Pro tu aktuálně chystají novou generaci modelu Elise, která by měla debutovat v roce 2019. Postavena bude na základech zcela nového hliníkového lepeného šasí, přičemž důraz je při vývoji kladen na navýšení každodenní použitelnosti. Mimo to ovšem Lotus nehodlá slevit z firemních tradic, pročež lze i nadále počítat s velmi nízkou hmotností a „nejlepším ovládáním“ ve své třídě.
„Vůz jsme prozatím ještě kompletně nedefinovali, nicméně jedna věc je takřka jistá - chci i nadále setrvat u šasí z lepených hliníkových profilů. Podívejte se na ty možnosti, jaké díky tomu máme - můžeme udělat Elise, Exige i různé otevřené verze. Je tedy naším záměrem, abychom se s příští generací vydali tímto směrem,“ dodává šéf značky Jean-Marc Gales. Ten rovněž naznačil, že nemáme očekávat dramatický redesign. Nový Elise jednoduše bude jen modernizován, stále ale bude snadno rozpoznatelný.
K oné praktičnosti pak Gales uvádí, že „existuje zhruba pět nebo šest bodů, které ji definují. A ty budou vylepšeny.“ Jednou z daných oblastí přitom budou užší dveřní prahy, díky kterým bude usnadněn přístup do kabiny. Mimo to bude nové hliníkové šasí lehčí než stávající, které váží pouhých 68 kilo. Kromě toho zajistí další redukci náhrada některých hliníkových panelů karoserie sklolaminátovými.
Nový Elise však nebude jedinou novinkou, kterou Lotus chystá. Ještě letos by se totiž měla objevit Evora 400 ve verzi Roadster, v jejímž případě se počítá se dvěma odnímatelnými karbonovými střešními panely. Ty přitom bude možné uschovat do prostoru mezi motorem a sedadly. Po stránce designové by se přitom měly měnit hlavně zadní partie.
Kromě Roadsteru se ovšem dočkáme ještě jednoho přírůstku ve vrcholné modelové řadě, a sice kupé v okleštěné variantě Sport. Na její adresu totiž Gales uvedl: „Po modelech Elise Sport a Exige Sport si asi dokážete představit, co bude následovat.“ Lotus tedy rozhodně neskomírá, ale začíná opět vystrkovat růžky. A to lze jedině kvitovat...















Nový Lotus Elise by dokonce mohl být lehčí než stávající provedení, přesto prý bude použitelnější
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraNěmec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
16.9.2025VW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 2. den včera 19:37
- Honda WN7: elektrický motocykl včera 12:45
- Testy WSBK - Jerez 1. den 16.9.2025
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
Nejnovější články
Šéfové Bugatti, Rimacu, Koenigseggu a Singeru si navzájem půjčili svá auta a svezli jeden druhého, je z toho jedinečná podívaná
včeraNejméně jeden člověk používá zdánlivě absurdní terénní sporťák Lamborghini k tomu, k čemu byl stvořen
včeraVW poslal k ledu další dvě elektrické novinky včetně nového Golfu, jednoduše mu na ně došly peníze
včeraPodívejte se, diesely nejsou mrtvé. I na IAA v Mnichově se ukázala dvě naftová auta
včeraSázka Fordu na elektromobily nese své ovoce, v Kolíně firma propouští dalších tisíc lidí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva