Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lotus Elise bude použitelnější, z tradičních hodnot ale nesleví
8.1.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Chystaná novinka bude možná ještě lehčí než stávající provedení. Zachovat chce také dokonalou ovladatelnost, design bude pouze evoluční.
Ještě před několika málo roky jsme se o budoucnost Lotusu mohli oprávněně obávat, neboť britská automobilka poměrně neobratně balancovala na hraně bankrotu. Nicméně příchod nového majitele a šéfa představovaly kýženou záchranu, díky čemuž začíná značka pomalu vzkvétat. Loni jsme se tak dočkali řady modelů i postupné navyšování produkce, kdy kupříkladu od ledna do listopadu bylo jen v Evropě prodáno 788 nových vozů, tedy o poznání více než za celý předloňský rok a takřka dvakrát tolik, co v katastrofálním roce 2012.
Do budoucna navíc Lotus počítá s ještě větší prosperitou, neboť ohlášen byl příchod vůbec prvního firemního SUV. To by se mělo objevit na sklonku dekády, přičemž primárně zamíří na čínský trh, kde by mělo být podle firemních plánů prodáno zhruba šest až sedm tisíc kusů ročně. To přitom zdaleka není nereálný výhled, neboť podle analytiků by největší trh světa měl v daném období spolknout zhruba osm milionů SUV ročně. Produkce Lotusu tedy má představovat pouhou kapku v moři.
Zatímco tato novinka přivede ke značce celou řadu nových zákazníků, Britové nehodlají zapomínat ani na tradiční klientelu. Pro tu aktuálně chystají novou generaci modelu Elise, která by měla debutovat v roce 2019. Postavena bude na základech zcela nového hliníkového lepeného šasí, přičemž důraz je při vývoji kladen na navýšení každodenní použitelnosti. Mimo to ovšem Lotus nehodlá slevit z firemních tradic, pročež lze i nadále počítat s velmi nízkou hmotností a „nejlepším ovládáním“ ve své třídě.
„Vůz jsme prozatím ještě kompletně nedefinovali, nicméně jedna věc je takřka jistá - chci i nadále setrvat u šasí z lepených hliníkových profilů. Podívejte se na ty možnosti, jaké díky tomu máme - můžeme udělat Elise, Exige i různé otevřené verze. Je tedy naším záměrem, abychom se s příští generací vydali tímto směrem,“ dodává šéf značky Jean-Marc Gales. Ten rovněž naznačil, že nemáme očekávat dramatický redesign. Nový Elise jednoduše bude jen modernizován, stále ale bude snadno rozpoznatelný.
K oné praktičnosti pak Gales uvádí, že „existuje zhruba pět nebo šest bodů, které ji definují. A ty budou vylepšeny.“ Jednou z daných oblastí přitom budou užší dveřní prahy, díky kterým bude usnadněn přístup do kabiny. Mimo to bude nové hliníkové šasí lehčí než stávající, které váží pouhých 68 kilo. Kromě toho zajistí další redukci náhrada některých hliníkových panelů karoserie sklolaminátovými.
Nový Elise však nebude jedinou novinkou, kterou Lotus chystá. Ještě letos by se totiž měla objevit Evora 400 ve verzi Roadster, v jejímž případě se počítá se dvěma odnímatelnými karbonovými střešními panely. Ty přitom bude možné uschovat do prostoru mezi motorem a sedadly. Po stránce designové by se přitom měly měnit hlavně zadní partie.
Kromě Roadsteru se ovšem dočkáme ještě jednoho přírůstku ve vrcholné modelové řadě, a sice kupé v okleštěné variantě Sport. Na její adresu totiž Gales uvedl: „Po modelech Elise Sport a Exige Sport si asi dokážete představit, co bude následovat.“ Lotus tedy rozhodně neskomírá, ale začíná opět vystrkovat růžky. A to lze jedině kvitovat...















Nový Lotus Elise by dokonce mohl být lehčí než stávající provedení, přesto prý bude použitelnější
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Až komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
5.7.2025Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
5.7.2025Vědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
6.7.2025Dnes neuvěřitelný VW z dob, kdy jste si u Němců mohli poručit skoro cokoli, je k mání stále nejetý. Nikdo ani nezašpinil jeho spodek
6.7.2025Nová specialita Porsche vypadá jako stvořená pro Česko, dvouocasý lev ho nezdobí zdaleka jen tady
6.7.2025
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan