Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Lotus Esprit by se přece jen mohl dostat do výroby, jisté ale zatím není nic
24.2.2014 | Adam Šrámek | Přidat příspěvek
Lepší pozdě nežli později, říká se. Dlouho jsme o novodobém Espritu nic neslyšeli, ale teď se zdá, že to s ním Lotus úplně nevzdal.
Je tomu více než rok, co jsme se naposledy zmiňovali o chystaném modelu Lotusu tak věhlasného jména jako je Esprit. Na počátku předminulého roku totiž došlo k převzetí značky malajským konsorciem DRB-Hicom, následně pak dostal padáka ředitel firmy Dany Bahar a od té doby Lotus stále více či méně nerozhodně přešlapuje na místě a očividně neví, kudy se vydat.
Stávající vedení nejprve jakékoliv nové modely odpískalo, vzápětí ale prohlásilo, že nový Esprit by to nakonec na registrační značky přece jen zvládnout mohl. Letos je už britská značka po dvou rekordních ztrátách konečně z nejhoršího venku, a hodlá vyrobit až dvě tisícovky aut. První vlaštovkou se zdá být okruhový model Elise S Cup R, jenže to není nic až tak nového.
Pokud se tedy vrátíme k původním plánům ohledně novodobého Espritu, na který jsme narazili v podobě studie například v roce 2010 v Paříži, od značky prý stále nedostal zelenou, ale ani stopku. Ikonické superauto s vidlicovým osmiválcem a historií sahající do roku 1976 znovu připomíná manažer Lotusu pro Austrálii a Nový Zéland Alastair Manihera a dodává, že cítí uvnitř automobilky touhu dotáhnout projekt do konce. Osobně by ho rád znovu viděl a není sám, jenomže management Lotusu prý nadále zvažuje, jak s Espritem naložit.
Pokud by po něm prý byla dostatečná poptávka, a že by s ní být problém měl jen stěží, pak bychom se měli dočkat. Dalším faktem je, že by Lotus po znovunastartování projektu a dovedení konceptu do produkční podoby neměl ani problémy s kapacitou továren, prostor na něj kvůli současné stále skromné modelové řadě zkrátka a dobře mají. Že by byl problém s motorem? To si také úplně nemyslíme.
Atmosférický osmiválec konceptu byl údajně schopen vytočit se až k devíti tisícovkám otáček, přičemž výkon dosahoval zhruba 610 koní. Jeho výhodou navíc byla modulární konstrukce, díky které by se mohl objevit v dalších modelech Lotusu v podobě menších čtyř a šestiválcových verzích. Pochybnosti tedy můžou vyvstat jen z hlediska nedostatečných možností stávajících výrobních linek na výrobu nejrůznějších derivátů a kvůli potřebě drobného přepracování původního motoru do souladu se stávajícími požadavky.
Tak se tedy jako vy musíme zeptat, kde je zakopaný pes. Bude zřejmě u vlastníka DRB-Hicom, který sice možná hodlá investovat do vývoje a rozvoje Lotusu, ale zároveň chce mít také dobře promyšlený dlouhodobý plán s dobrými výsledky bez rizika. Manihera dodává, že Lotus má před sebou mnohem zářnější budoucnost, ale o podrobných plánech zatím mluvit nemůže. Modleme se tedy, aby se britská automobilka dále rozvíjela a aby dostal Esprit konečně zelenou.




























Nový Esprit je již téměř připravený na sériovou výrobu. Zahájení ovšem zřejmě nadále brzdí management
Zdroj: Motoring
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Němec si udělal zjevně legrační napodobeninu policejního vozu s nápisem Folizei, udělali u něj domovní prohlídku a auto mu sebrali
včeraVW se pokusil vylepšit svůj obraz obšlehnutím slavné Gymkhany, dosáhl ale přesného opaku toho, o co dnes usiluje
15.9.2025BMW začalo s poslední novinkou potichu používat nové logo, nevšiml si toho skoro nikdo
13.9.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK - Jerez 1. den včera 22:03
- Test MotoGP v Misanu 15.9.2025
- Ducati Diavel V4 RS a Multistrada V4 RS 2026: absolutní vášeň 15.9.2025
- Hlavní změny pro Moto2 a Moto3 podle nových pravidel Liberty 15.9.2025
- Marquez a Bezzecchi jak z jiného světa 14.9.2025
Nejčtenější články
Nejúchvatnější Octavia, kterou dnes uvidíte, vás donutí zapomenout na veškerou zášť vůči české automobilce
17.8.2025Elektromobily přišly o další umělou a vpravdě nesmyslnou výhodu, jejich koupě dává ještě menší smysl
17.8.2025Už se ví, kolik musel nizozemský miliardář zaplatit za unikání Bugatti „Mlha”, postavili ho jen pro něj
17.8.2025VW zkouší okouzlit zákazníky tím, že je nechá každý měsíc znovu platit za výkon, který jim už jednou prodal z výroby
17.8.2025Ojeté elektromobily propadají u německých STK, jeden je dokonce nejhorší ze všech aut
17.8.2025
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 09.16. 15:35 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 09.16. 15:06 - řidičBOB
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 09.16. 13:16 - tommas
- Rychlodotazy 09.15. 21:09 - HondaMan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 09.15. 18:48 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 09.15. 14:11 - pavproch
- IT poradna 09.15. 11:37 - pavproch
- Výběr navigace do auta 09.15. 09:08 - killerbring