Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový McLaren F1 chce být znovu nejlepším supersportem světa
19.3.2012 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Britská značka McLaren tvrdí, že se při vývoji nástupce modelu F1 nesoustředí na maximálku. Tohle nemá být závod o nejrychlejší automobil v přímce.
Při otevření nového zastoupení firmy McLaren v australském Sydney se tamnímu zástupci magazínu Drive (patřícího pod deník The Sydney Morning Herald) podařilo položit pár otázek Ronu Dennisovi týkajících se nástupce supersportu F1. Šéf firmy připustil, že nový vůz nebude na rovinkách tak rychlý jako jeho předek z 90. let, který byl schopen jezdit bez omezovače rychlostí 391 km/h a svého času byl neohroženým králem silnic.
„MP4-12C je na kterémkoli okruhu na světě rychlejší než F1,“ říká Dennis. „Nefixujme se pouze na maximální rychlost. Myslím, že to je první věc, na kterou bychom se měli přestat zaměřovat.“ Co místo toho McLaren slibuje? Podle Dennise technologicky ten nevyspělejší supersport schopný konkurovat Ferrari, Lamborghini a Porsche.
„Co bychom měli mít, je pořádný výkon,“ vysvětluje. „Použijeme již obecně uznávané technologie a spojíme je s těmi, které ještě nejsou známy. Mohu vám říci, že naše auto dostane spoustu věcí, které momentálně neexistují.“ Mnoho vozů ovšem nevznikne. „Plánujeme vyrobit kolem 300 až 500 aut. Nebudou levná, budou hodně odlišná od typu 12C a doufám, že budou oslavovány jako to nejlepší, co kdy mezi supersporty vzniklo,“ dodává Dennis.
V rozhovoru zároveň potvrdil, že centrální karbonový monokok stávajícího auta bude využitý nejen při výrobě nového supersportu, ale dostane jej také malý McLaren umístěný pod modelem MP4-12C. Základ pohonné jednotky bude vycházet ze současného bi-turbo osmiválce o objemu 3,8 litru, ale bude mít vyšší výkon a patrně také objem. A je velmi pravděpodobné, že bude spojen s hybridní technikou, jejímž úkolem bude dále zvýšit výkon a zároveň snížit spotřebu.
Co má být naopak radikálně jiné, je design. Dennis tvrdí, že 12C má záměrně konzervativnější tvary a příští stroj rozhodně nebude působit upjatě. „Věřte mi, bude vypadat úplně jinak. Míra agresivity bude tak vysoká, jak to jen bude akceptovatelné.“
Život s novým modelem má být ale mnohem snadnější, než s jeho předchůdcem. Kabina již nebude třímístná, ale nabídne konvenční dvousedadlový interiér. Co bude ztrácet v nekompromisnosti, nahradí technologie. „Postavit další F1 je při dnešním stavu legislativy extrémně náročné. Prostě jej nelze vyrobit. Pokud byste chtěli u takového vozu získat homologaci, nikdy byste se nedostali na tak nízkou hmotnost, takže jsme se museli zaměřit jiným směrem a osvojit si spoustu nových technologií,“ vysvětluje Dennis. „Potřeby dnešních majitelů supersportů jsou mnohem vyšší. Jednoduchost, syrovost, tuhost a agresivita nejsou nakceptovatelné. Očekávání budoucích zákazníků stojí na mnohem vyšší sofistikovanosti,“ připomněl Ron Dennis.






Současná legislativa ovlivnila konstrukci aut natolik, že by původní McLaren nemohl mít dnes tu hmotnost jako v 90. letech






Ron Dennis potvrdil, že kromě nástupce F1 vznikne také menší model umístěný pod typem 12C
Zdroj: Drive - The Sydney Morning Herald
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před hodinou
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 2 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 4 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
před 5 hodinami
Bývalí technici Tesly přišli s vlastním sporťákem dřív, než Musk dokončil svůj nový Roadster, o kterém už 8 let básní
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.03. 10:12 - M.Z.
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
- BMW Divize 11.03. 08:33 - pavproch
- Jednostopé okénko 11.02. 22:21 - M.Z.
- Pneu koutek 11.02. 17:48 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.02. 17:10 - řidičBOB
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 11.01. 21:57 - Truck Daškam
