Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil
20.3.2024 | Petr Prokopec
Chvílemi opravdu nevíme, kde Mercedesu hlava stojí, však jakého zákazníka chce na tohle auto ulovit? Je to ve své podstatě těžký čtyřválcový sporťák, něco takového si kupce bude hledat velmi obtížně.
Prakticky po celou dobu, co se mluví o přechodu od spalovacích aut k těm elektrickým, jsme fascinováni tím, jak ledabyle k této věci někteří výrobci přistupují. I když jde někdy o značky s velmi náročnou a konzervativní klientelou, tváří se, že za pár let prostě přehodí výhybku a jejich byznys pojede dál jako doposud. Nebylo by to tak, ani kdyby elektrický pohon představoval co do své použitelnost skutečný ekvivalent toho spalovacího za podobou cenu, protože některých klientům by část vlastností spalovacích aut chyběla tak či onak. Ve skutečnosti ale představuje horší a dražší řešení, takže na základě čeho třeba Mercedes-Benz předpokládal, že se od něj klienti nezačnou odvracet zády?
Odpověď neznáme, víme ale, že se svým původním přístupem narazil, a tak ho přehodnotil. Vlak je ale rozjetý a nejede ze zastávky U objemného motoru přímo do Náměstí elektromobility, po cestě si dává ještě pár stanic typu Zeleného povstání. Automobilka tak v rámci celého procesu hojně sází také na extrémní downsizing, kdy klidně čtyřlitrové osmiválce nahrazuje dvoulitrovými čtyřválci. Asi nejznámějším případem je Mercedes-AMG C63, nemalá kritika je ovšem spojena také s novou generací třídy SL. Základní model totiž používá stejný motor, jakým disponuje menší A45 a nebylo to přijato dobře prakticky nikým.
Třícípé hvězdě ale jako by bylo všechno jedno, a tak ten samý motor nadělila i spřízněnému kupé AMG GT 43. Nebavíme se ani o čtyřdvéřové verzi, jde o někdejší supersportovní kupé spojené jen s motory V8, které najednou může mít čtyřválec, tedy z pohledu tradiční klientely Mercedesu zcela nevyhovující motor. Bude tedy opravdu zajímavé sledovat, jakého úspěchu tato verze dosáhne, neboť opravdu nevidíme nikoho, kdo by na takový vůz čekal. A to i proto, že kvůli své hmotnosti zcela míjí zadání, kterého měla právě díky dvoulitru pod kapotou dosáhnout. Třícípá hvězda přitom novinku popisuje jako vůz pro puristy a skutečné řidiče, to zní jako žert.
Něčím takovým AMG GT 43 není ani náhodou, jakkoli vůz přišel o pohon všech kol, s nímž je spojeno osmiválcové provedení. Výkon směřující na jednu nápravu totiž není zárukou úsměvu od ucha k uchu, pokud u toho máte 1 775 kilogramů. Purista by navíc chtěl manuál, ne devítistupňový automat, chtěl by, aby padáka dostalo pomalu cokoli, co by připomínalo luxus a komfort. Nic z toho se ale nestalo, tohle je v podstatě sportovní Mercedes každým coulem, akorát s motorem, který se ke sportovnímu Mercedesu vůbec nehodí.
AMG GT 43 je tak spíše než auto pro pravověrné řidiče Mercedesem pro chudé. Touží ale někdo ze zákazníků po takové nálepce? Odpověď si jistě domyslíte. Tím naše úvahy raději ukončíme a přejdeme k holým faktům a číslům. Začneme přitom u zmíněného dvoulitrového motoru, který produkuje 421 koní a 500 Nm. Dalších 14 koní pak dodává hybridní systém, načež stovky dosáhnete za 4,6 sekundy. Nejvyšší rychlost pak byla omezena na 280 km/h.
Oproti osmiválcovým verzím se novinka liší odlišnými nárazníky, kdy do toho zadního jsou zasazeny kulaté a nikoli hranaté koncovky výfuku. Další změnou je užší rozchod kol, který si vyžádal zúžení blatníků. Standardně lze pod nimi nalézt 19palcová litá kola, brzdy z kompozitu a ocelové pružiny, připlatit si ovšem můžete za jednadvacítky či podvozek AMG Ride Control Chassis. A také za paket AMG Dynamic Plus s elektronickým zadním diferenciálem.
Uvnitř lze počítat se sportovními sedadly, 12,3palcovým digitálním přístrojovým štítem či 11,9palcovou obrazovkou multimediálního systému MBUX. Ani v tomto případě pochopitelně nechybí rozsáhlé příslušenství, které dál sníží zůstatek vašeho bankovního účtu a zvýší hmotnost auta. V té chvíli se však AMG GT 43 ještě více vzdálí svému zadání - jsme přesvědčeni, že tohle auto v zásadě nemá koho oslovit.
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 1 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 01](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 2 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 02](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 3 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 03](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 4 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 04](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 5 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 05](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 6 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 06](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 7 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 07](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 8 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 08](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 9 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 09](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 10 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 10](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 11 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 11](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 12 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 12](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 13 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 13](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 14 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 14](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 15 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 15](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 16 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 16](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 17 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 17](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 18 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 18](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 19 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 19](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 20 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 20](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
![Nový Mercedes-AMG GT se čtyřválcovým motorem je další odpovědí na otázku, kterou nikdo nepoložil - 21 - Mercedes-AMG GT 43 2024 prvni sada 21](http://www.autoforum.cz/img/grey.gif)
AMG GT 43 se od osmiválcových verzí liší nárazníky, užšími blatníky a pochopitelně hlavně motorem. Čtyřválec se 421 koňmi pak sice není zrovna slabý, jenže tradiční klientelu neosloví. Tu novou pro změnu vůz nezláká kvůli své vysoké hmotnosti a celkovému charakteru. Foto: Mercedes-Benz
Zdroj: Mercedes-Benz
Bleskovky
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před hodinouBugatti Chiron SS se ve sprintu až k 400 km/h postavilo Rimacu Nevera. Asi to nemělo dělat
včeraSrovnání dieselových dodávek VW, Fordu a Peugeotu ve sprintu je neobvyklé představení, tohle jsou králové levých pruhů
25.7.2024
Nové na MotoForum.cz
- MotoGP 2025: 14 potvrzených, 8 míst je volných včera 17:30
- IDM Superbike: Bez čtyř stabilních jezdců včera 15:00
- Zdravotní problémy nepustily Königa do závodu IDM nebo superbiků v Mostě včera 11:00
- Míří šampionát World Superbike na Slovakia Ring? včera 09:00
- Test Harley-Davidson Low Rider ST: basa tvrdí muziku včera 08:00
Nejnovější články
Nejpomalejší BMW M dneška je současně jedno z těch nejdražších v české nabídce. Je také těžké, ošklivé a nepřekvapivě nechtěné
před 58 minutamiOmezovače rychlosti nařízené v EU jsou pro lidi tak otravné, že Korejci museli jinde umožnit jejich rychlé vypnutí
před hodinouVolvo to přepísklo s přechodem elektromobily, naříkají dealeři. „Musí to změnit, jinak zemřeme,” říkají
před 3 hodinamiNové Audi A5 v úplném základu je reklamou na to, co všechno jste si nekoupili, patrné je to hlavně uvnitř
před 4 hodinamiUpadlý řezník VW Golf je dnes v bazarech ignorovanou cestou k levnému modernímu autu, dvouletý stojí míň než nová Fabie
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva