Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes SL dostane platformu AMG GT, možná přijde o V12
16.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chystá radikální změny, zejména pak redukci hmotnosti. S tou je spojena plátěná střecha i nové motory a možná také návrat kupé.
Stávající generace Mercedesu SL je na trhu čtvrtým rokem. Loni touto dobou třícípá byl představen facelift, který by měl roadsteru vstříknout trochu čerstvé krve do žil. Německá automobilka ovšem již začala pracovat na nástupci, který by měl dorazit v roce 2019. Počítat přitom v jeho případě máme se stejnou platformou, na které stojí i Mercedes-AMG GT. To by SL mělo přivést zpět na výsluní a oživit jeho klesající prodeje.
Lidé zevnitř automobilky prozradili, že díky sdílení architektury automobilka získala zdroje potřebné na vývoj dalších derivátů modelu GT, a to včetně dlouho spekulované verze Black Series. Ta se tedy nakonec stoprocentně objeví, a to ještě v této dekádě, přičemž usednout má na vrcholek regulérních sportovních modelů Mercedesu. Do toho ovšem nepočítáme hypersport R50, který přijde ve velmi omezené sérii.
Zpět ale k chystanému SL, jež díky sdílené technice dostane podélně usazený motor vpředu a převodovku u zadní nápravy. Dosaženo tak bude optimálního rozložení hmotnosti. Mimo to se očekává příchod poladěných dvojitých lichoběžníků, za příplatek bude podvozek Air Body Control se vzduchovými měchy. Převzata bude i hliníková struktura a karbonový středový tunel.
Generaci s interním kódovým označením R233 tedy čeká razantní dieta, čemuž napomůže rovněž nahrazení pevných střešních panelů plátnem. Také v tomto případě lze inspiraci vysledovat u Mercedesu-AMG GT. Tím ale shoda mezi oběma modely končí, příští GT dostane méně dramatickou siluetu s kabinou posunutou více dopředu. To přinese prostornější interiér.
Tím mezi vozy vznikne výraznější rozdíl, neboť větší kabina Mercedesu SL by měla nabídnout koncepci 2+2. S nouzovými zadními sedadly tak automobilka lépe pokryje potřeby zákazníků a svou nabídku přinese blíže ke konkurenčnímu Porsche 911, na které taktéž míří AMG GT. To ovšem může zaujmout sportovním kreditem, nikoliv praktičností.
Aby toho nebylo málo, Mercedes zvažuje také návrat kupé. To přitom bylo regulérní součástí nabídky naposledy u třetí generace, která byla v prodeji v letech 1971 až 1989. Kromě toho se kupé objevilo ještě krátce v roce 2008, a to jako vrcholný derivát SL 65 Black Series. V jeho případě se o pohon staral dvanáctiletý o výkonu 612 koní a 1 000 Nm točivého momentu.
Zatímco kupé možná čeká návrat - oficiální verdikt ještě nepadl - v případě motoru V12 to až tak jednoznačné není. Kvůli stále přísnějším regulacím se SL možná nadvakrát přeplňovaného šestilitru vzdá. Podle lidí zevnitř by se sice „jednalo o velkou ztrátu, nicméně nový motor V8 nabízí výjimečnou porci výkonu a efektivity. A do budoucna ji bude ještě více.“
Tím se dostáváme k pohonným jednotkám, kde jistotou jsou dvě řady - šestiválcová a osmiválcová. V prvním případě jde o nový řadový agregát M256, který dostane 20koňový startér/generátor, 48voltový elektrický okruh a elektricky řízené přeplňování spolu s konvenčním turbodmychadlem. Výkon přitom naroste na minimálně 408 koní a 500 Nm točivého momentu.
Tato pohonná jednotka se zároveň objeví pod kapotou šestiválcové verze E 50 AMG, kde by měla dostat zhruba 450 koní. O stupeň výše se postaví osmiválec M176, který se poprvé objevil právě v Mercedesu-AMG GT. Pro potřeby roadsteru - a také faceliftované třídy S - ale bude poladěn, přičemž produkovat má více než 470 koní.
Na vrcholek nabídky by pak mělo zamířit provedení SL 63 AMG, jež počítá se čtyřlitrovým osmiválcem M177. Půjde přitom o tutéž pohonnou jednotku, jaká pohání i nejvýkonnější třídu E, kde na všechna čtyři kola míří 612 koní. Kvůli již zmiňovaným emisním limitům je vybavena deaktivací poloviny válců.
Bude zajímavé sledovat vývoj ohledně konce dvanáctiválců pod kapotou Mercedesu SL. V takovém případě by totiž šestilitrová jednotka byla vyhrazena pouze třídě S a jejím vrcholným luxusním derivátům.
















Mercedes SL se loni dočkal faceliftu, v roce 2019 pak máme čekat novou generaci. Ta bude lehčí a nejspíše se již bude muset obejít bez dvanáctiválce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včeraBrutální Wankel s 12 rotory měl dávat 5 000 koní, při prvním měření výkonu ale selhal a začal hořet
10.5.2025Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
9.5.2025
Nejnovější články
Nejnovější Honda je totální vzhledový bizár, podívejte se na tu příď jako z Pacmana. A to je jen začátek
včeraElektromobily se stávají finančně neúnosnými i pro služby na sdílení aut, jejich provoz stojí ročně o 185 tisíc víc než u spalovacích vozů
včeraKlasické Porsche 911 dostalo nový život s úchvatným novým motorem 4,0 bez turba, točí až 8 tisíc otáček
včeraKrize Audi se prohlubuje, firma v problémech začíná rozprodávat své rodinné stříbro
včeraSrovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
včera
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.11. 15:51 - pavproch
- Cyklistické vlákno 05.11. 15:07 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.11. 13:31 - pavproch
- Onboard videa 05.11. 13:18 - brnenska.odchytova
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch