Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Mercedes SL dostane platformu AMG GT, možná přijde o V12
16.12.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Třícípá hvězda chystá radikální změny, zejména pak redukci hmotnosti. S tou je spojena plátěná střecha i nové motory a možná také návrat kupé.
Stávající generace Mercedesu SL je na trhu čtvrtým rokem. Loni touto dobou třícípá byl představen facelift, který by měl roadsteru vstříknout trochu čerstvé krve do žil. Německá automobilka ovšem již začala pracovat na nástupci, který by měl dorazit v roce 2019. Počítat přitom v jeho případě máme se stejnou platformou, na které stojí i Mercedes-AMG GT. To by SL mělo přivést zpět na výsluní a oživit jeho klesající prodeje.
Lidé zevnitř automobilky prozradili, že díky sdílení architektury automobilka získala zdroje potřebné na vývoj dalších derivátů modelu GT, a to včetně dlouho spekulované verze Black Series. Ta se tedy nakonec stoprocentně objeví, a to ještě v této dekádě, přičemž usednout má na vrcholek regulérních sportovních modelů Mercedesu. Do toho ovšem nepočítáme hypersport R50, který přijde ve velmi omezené sérii.
Zpět ale k chystanému SL, jež díky sdílené technice dostane podélně usazený motor vpředu a převodovku u zadní nápravy. Dosaženo tak bude optimálního rozložení hmotnosti. Mimo to se očekává příchod poladěných dvojitých lichoběžníků, za příplatek bude podvozek Air Body Control se vzduchovými měchy. Převzata bude i hliníková struktura a karbonový středový tunel.
Generaci s interním kódovým označením R233 tedy čeká razantní dieta, čemuž napomůže rovněž nahrazení pevných střešních panelů plátnem. Také v tomto případě lze inspiraci vysledovat u Mercedesu-AMG GT. Tím ale shoda mezi oběma modely končí, příští GT dostane méně dramatickou siluetu s kabinou posunutou více dopředu. To přinese prostornější interiér.
Tím mezi vozy vznikne výraznější rozdíl, neboť větší kabina Mercedesu SL by měla nabídnout koncepci 2+2. S nouzovými zadními sedadly tak automobilka lépe pokryje potřeby zákazníků a svou nabídku přinese blíže ke konkurenčnímu Porsche 911, na které taktéž míří AMG GT. To ovšem může zaujmout sportovním kreditem, nikoliv praktičností.
Aby toho nebylo málo, Mercedes zvažuje také návrat kupé. To přitom bylo regulérní součástí nabídky naposledy u třetí generace, která byla v prodeji v letech 1971 až 1989. Kromě toho se kupé objevilo ještě krátce v roce 2008, a to jako vrcholný derivát SL 65 Black Series. V jeho případě se o pohon staral dvanáctiletý o výkonu 612 koní a 1 000 Nm točivého momentu.
Zatímco kupé možná čeká návrat - oficiální verdikt ještě nepadl - v případě motoru V12 to až tak jednoznačné není. Kvůli stále přísnějším regulacím se SL možná nadvakrát přeplňovaného šestilitru vzdá. Podle lidí zevnitř by se sice „jednalo o velkou ztrátu, nicméně nový motor V8 nabízí výjimečnou porci výkonu a efektivity. A do budoucna ji bude ještě více.“
Tím se dostáváme k pohonným jednotkám, kde jistotou jsou dvě řady - šestiválcová a osmiválcová. V prvním případě jde o nový řadový agregát M256, který dostane 20koňový startér/generátor, 48voltový elektrický okruh a elektricky řízené přeplňování spolu s konvenčním turbodmychadlem. Výkon přitom naroste na minimálně 408 koní a 500 Nm točivého momentu.
Tato pohonná jednotka se zároveň objeví pod kapotou šestiválcové verze E 50 AMG, kde by měla dostat zhruba 450 koní. O stupeň výše se postaví osmiválec M176, který se poprvé objevil právě v Mercedesu-AMG GT. Pro potřeby roadsteru - a také faceliftované třídy S - ale bude poladěn, přičemž produkovat má více než 470 koní.
Na vrcholek nabídky by pak mělo zamířit provedení SL 63 AMG, jež počítá se čtyřlitrovým osmiválcem M177. Půjde přitom o tutéž pohonnou jednotku, jaká pohání i nejvýkonnější třídu E, kde na všechna čtyři kola míří 612 koní. Kvůli již zmiňovaným emisním limitům je vybavena deaktivací poloviny válců.
Bude zajímavé sledovat vývoj ohledně konce dvanáctiválců pod kapotou Mercedesu SL. V takovém případě by totiž šestilitrová jednotka byla vyhrazena pouze třídě S a jejím vrcholným luxusním derivátům.




































Mercedes SL se loni dočkal faceliftu, v roce 2019 pak máme čekat novou generaci. Ta bude lehčí a nejspíše se již bude muset obejít bez dvanáctiválce
Zdroj: Autocar
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Srovnání hned tří moderních Porsche bez turba vám zapěje fascinující „vosí árii”, chybu neuděláte ani s jedním z nich
včera
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
2.11.2025
Nejnovější články
Stellantis nezná meze, do nabídky vrací i motor 7,0 V8 s až 1 014 koňmi, navíc levně
před 26 minutami
K mání je dodnes úplně nová Mazda z ledna 1990. Je to stroj času přímo do chvil hned po sametové revoluci
před hodinou
Prodeje korejských elektromobilů v USA se po konci dotací zhroutily, i když zlevnily pod úroveň dotovaných cen
před 3 hodinami
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
před 4 hodinami
Dacia chystá nový kombík, který se postaví i drahým verzím Škody Octavia, stát má vedle nich pakatel
před 5 hodinami
Živá témata na fóru
- BMW Divize 11.05. 10:19 - pavproch
- Policejní kontroly a měření 11.05. 09:26 - Brus
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.04. 18:24 - Stepan
- Dříve M135i, nyní ///M2 11.04. 14:02 - Snowman000
- 1.0tsi 85kw 11.04. 10:51 - Carnby
- Jednostopé okénko 11.04. 06:58 - řidičBOB
- IT poradna 11.03. 10:41 - pavproch
- Rychlodotazy 11.03. 08:35 - HondaMan
