Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra: známe první technické detaily
14.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Oficiální představení nové generace Opelu Astra proběhne sice až na frankfurtském autosalonu, nicméně poté, co se objevily první kvalitní fotografie, automobilka uvolnila i podrobnější technické informace.
Novinka je postavena na zcela novém podvozku s delším rozvorem a širším rozchodem vpředu i vzadu. Podobě jako model Insignia, také nová Astra bude nabízena s adaptivním zavěšením FlexRide, které dovoluje snadnou volbu třech režimů naladění podvozku mezi standardním, sportovním a komfortním. Podvozek se přizpůsobuje i stylu jízdy konkrétního řidiče a rychlosti jízdy do zatáček.
K dalším technologiím, které nová Astra zavádí do třídy kompaktních vozů, patří především adaptivní bi-xenonové světlomety nové generace AFL+ (Advanced Forward Lighting), které mění svůj výkon a funkčnost v devíti různých režimech, dále kamerový systém Opel Eye, který identifikuje dopravní značky a varuje řidiče při svévolném opouštění jízdního pruhu a ergonomická přední sedadla, s optimální oporou zad.
Pod kapotu novinky bude možné zvolit jeden z osmi různých motorů, které všechny plní limity emisní normy Euro 5. Všechny agregáty, s výjimkou základních, jsou standardně propojeny se šestistupňovými převodovkami. Nově se zde objeví i zcela nová automatická převodovka s funkcí manuálního řazení Active Select.
Řada přeplňovaných vznětových motorů CDTI zahrnuje čtyři agregáty „common-rail" objemů 1,3 l až 2,0 l, jejichž výkony sahají od 95 koní (70 kW) až po 160 koní (118 kW). Všechny turbodiesely mají částicové filtry DPF. Součástí modelové řady bude i ekologická verze Astra ecoFLEX.
Výkony čtyř zážehových motorů o objemech 1,4 l a 1,6 l sahají od výkonu 100 koní (74 kW) až po 180 koní (132 kW). Nový přeplňovaný motor o objemu 1,4 l Turbo o výkonu 140 koní (103 kW) nahradí původní čtyřválec o objemu 1,8 l. Nový motor má přitom o 14 procent vyšší točivý moment při nižší spotřebě.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 6 hodinamiNepovedené nové BMW M5 dostalo znovu nakopáno od svého vlastního předchůdce, ránu z milosti mu přidal Mercedes
13.5.2025Srovnání s Ferrari teprve ukázalo nesmyslnost nového BMW M5. Už nikdy nebude jako dřív, říká úpravce
11.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Rychlé” dobíjení vám zničí vaše elektrické auto, varuje nová studie, zkrácení životnosti baterií je ohromné
před 53 minutamiNěkdo 38 let téměř jen v garáži schovával auto koupené za statisíce, teď ho prodal za víc než 5 milionů
před 2 hodinamiČínské Porsche za cenu Octavie se začíná stávat obětí svého vlastního úspěchu, zákazníci hrozí žalobou kvůli relativní prkotině
před 3 hodinamiNěmecko je odsouzeno ke zkáze, lidi tam vyrábí auta nejdráž na světě, i Česko a Slovensko jsou superlevný kraj
před 5 hodinamiNechvalně proslulý silniční pirát znovu udeřil, po 7 letech se ve Švýcarsku znovu prohnal před radarem skoro dvojnásobnou rychlostí
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva