Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Opel Astra: známe první technické detaily
14.5.2009 | David Siegl | Přidat příspěvek
Oficiální představení nové generace Opelu Astra proběhne sice až na frankfurtském autosalonu, nicméně poté, co se objevily první kvalitní fotografie, automobilka uvolnila i podrobnější technické informace.
Novinka je postavena na zcela novém podvozku s delším rozvorem a širším rozchodem vpředu i vzadu. Podobě jako model Insignia, také nová Astra bude nabízena s adaptivním zavěšením FlexRide, které dovoluje snadnou volbu třech režimů naladění podvozku mezi standardním, sportovním a komfortním. Podvozek se přizpůsobuje i stylu jízdy konkrétního řidiče a rychlosti jízdy do zatáček.
K dalším technologiím, které nová Astra zavádí do třídy kompaktních vozů, patří především adaptivní bi-xenonové světlomety nové generace AFL+ (Advanced Forward Lighting), které mění svůj výkon a funkčnost v devíti různých režimech, dále kamerový systém Opel Eye, který identifikuje dopravní značky a varuje řidiče při svévolném opouštění jízdního pruhu a ergonomická přední sedadla, s optimální oporou zad.
Pod kapotu novinky bude možné zvolit jeden z osmi různých motorů, které všechny plní limity emisní normy Euro 5. Všechny agregáty, s výjimkou základních, jsou standardně propojeny se šestistupňovými převodovkami. Nově se zde objeví i zcela nová automatická převodovka s funkcí manuálního řazení Active Select.
Řada přeplňovaných vznětových motorů CDTI zahrnuje čtyři agregáty „common-rail" objemů 1,3 l až 2,0 l, jejichž výkony sahají od 95 koní (70 kW) až po 160 koní (118 kW). Všechny turbodiesely mají částicové filtry DPF. Součástí modelové řady bude i ekologická verze Astra ecoFLEX.
Výkony čtyř zážehových motorů o objemech 1,4 l a 1,6 l sahají od výkonu 100 koní (74 kW) až po 180 koní (132 kW). Nový přeplňovaný motor o objemu 1,4 l Turbo o výkonu 140 koní (103 kW) nahradí původní čtyřválec o objemu 1,8 l. Nový motor má přitom o 14 procent vyšší točivý moment při nižší spotřebě.


Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 8 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nové na MotoForum.cz
- PP v Suzuce získal Johann Zarco 11:09
- Honda se zbavuje Chantry: rozchod je kompletní, i za cenu ztráty sponzora včera 14:31
- Qualifying 8h Suzuka: Honda před BMW včera 11:29
- Iannone končí po sezóně v týmu Go Eleven včera 10:03
- Suzuka 8h - první kvalifikace včera 08:38
Nejnovější články
Honda poznává následky sázky na downsizing, místo nezdolných jednotek v ruce má hromadnou žalobu za poruchové motory na krku
před 3 hodinamiBentley vám teď do auta na přání instaluje i zlaté výdechy ventilace nebo tvíd, ve výsledku tím ale ukazuje jen tragičnost doby
před 4 hodinamiPorsche urychlilo návrat spalovacího nástupce Macanu, chybná sázka na elektřinu ho ale bude ještě hodně bolet
před 6 hodinamiMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 7 hodinamiUSA kompletně ruší regulace postavené kolem emisí CO2. Nejen pro svět aut je to dramatická změna
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan
- IT poradna 07.30. 14:31 - hyundaiclub