Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový pokus Francouzů o luxusní limuzínu nechce skoro nikdo kvůli ceně, a tak přišli s ještě dražší verzí
6.10.2022 | Petr Prokopec
Tohle auto dokáže ohromit vzhledem i stylem, o tom žádná, ovšem při cenách, vedle nichž i BMW řady 5 působí jako chudý příbuzný, se prosazuje těžko. Značka se proto rozhodla, že pod kotlem neúspěchu ještě trochu přitopí.
DS 9 je při délce 4 940 milimetrů a rozvoru 2 895 mm vskutku majestátním vozem. Navíc bychom se jej nebáli označit ani jako pohledný. Je však úspěšný? To ani v nejmenším. Jak jsme zmínili na počátku září, evropské registrace jsou více než žalostné. O měsíc později můžeme upřesnit, že letos si jej na celém kontinentu koupilo jen 944 lidí, což automobilce nevydělá snad ani na tisk katalogů. A stěží se mu bude dařit lépe, když DS přistoupilo k dalšímu zdražení a aktuálně nabízí svou vlajkovou loď od 1 775 000 Kč.
Pokud jste právě zalapali po dechu, vůbec se vám nedivíme. Vůz vyráběný v Číně je totiž skutečně dražší než takové BMW 530e, které rovněž páruje spalovací ústrojí s tím elektrickým. Nicméně zatímco u DS dostáváte jedna-šestku a 250 koní, mnichovská automobilka sází na dvoulitr a 292 koní. Za tuto kombinaci pak požaduje 1 635 400 Kč. DS 9 pak sice může kontrovat silnější verzí nabízející 360 koní, ovšem v jejím případě cena narůstá na 1 975 000 Kč. Tedy na úroveň 545e xDrive (394 koní a 1 961 700 Kč). Není divu, že BMW svých pětek prodává řádově víc - letos si našla jen v Evropě 33 441 kupců.
Jakkoli by člověk řekl, že automobilka DS spadající pod Citroën ztratila soudnost již dávno, k tomu zjevně došlo až nyní. Představena byla totiž nová úroveň výbavy Opera Premiere. Ta bude k dispozici s oběma verzemi plug-in hybridního ústrojí, vycházet však bude z výše postavené úrovně výbavy Rivoli. V jejím případě bylo dosud možné počítat s částkami 1 875 000 Kč a 2 075 000 Kč, v případě „operní premiéry“ tak zájemci budou muset sáhnout do kapsy opravdu setsakra hluboko.
České ceny zatím nejsou k dispozici, ve Francii nicméně Opera Premiere startuje na 76 800 Eurech (cca 1 882 200 Kč), respektive na 86 650 Eurech (2 123 600 Kč). Oproti úrovni Rivoli tak došlo na nárůst o 9 800 Eur (240 200 Kč). Zda stejný rozdíl bude přenesen i na českou kotlinu, je otázkou. Pokud však ano, máme zde sebevědomí, jaké by DS mohla závidět i mladoboleslavská Škoda. Ta by vám totiž za dané ceny zvládla dodat i dva kusy elektrického SUV Enyaq.
Opravdu tedy nepočítáme s ničím jiným, než že provedení Opera Premiere prošumí Evropou bez většího zájmu. Je to přitom škoda, neboť vůz v nové purpurové barvě Whisper vypadá ještě lépe než dosud. Kromě tohoto odstínu pak zákazníci mohou pro exteriér volit černou, šedou a perleťovou, zatímco uvnitř je vždy standardem šedé kožené čalounění Pear Gray Nappa doplněné kontrastními švy a ozdobnými výplněmi středů sedadel.
Standardně můžete počítat také s plejádou bezpečnostních asistentů včetně semi-autonomního řízení úrovně SAE2. Mimo to nechybí ani adaptivní podvozek, který se dokáže automaticky přizpůsobit povrchu vozovky na základě jejího skenování, stejně jako třeba audio systém Focal Electra. Ovšem ani přesto si nejsme jisti, že DS 9 Opera Premiere zvládne přesvědčit více nadšenců, než kolik máte prstů na rukou.

















Zejména díky novému purpurovému laku vypadá DS 9 Opera Premiere úchvatně. Jenže s 360 koňmi pod kapotou se bude prodávat okolo 2,5 milionu korun, což znovu odradí prakticky všechny potenciální zájemce. Foto: DS Automobiles
Zdroj: DS Automobiles
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva