Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před hodinou | Petr Prokopec
Automobilky s realizací plánů na návraty legend své vlastní minulosti pravidelně složitě bojují a výsledky jejich práce obvykle jen budí rozpaky. Přitom stačí tak málo - nedrancovat historii jen vykrádáním slavných jmen, ale vydat se cestou zachování podstaty. Jako je tomu u tohoto Clia.
Stane se letošním králem starého kontinentu Renault Clio či Dacia Sandero? Všechny „hlasy“ zatím nebyly sečteny, koneckonců i do silvestrovské půlnoci stále ještě pár dnů chybí. Protože jde navíc tak trochu o bratrovražedné klání, bude se nakonec stejně radovat hlavně francouzská automobilka, pod kterou ta rumunská spadá. I kdyby ale nakonec titul nejprodávanějšího vozu roku připadnul Sanderu, Renault truchlit nemusí. V září totiž ukázal Clio nové generace, u kterého vsadil na jistotu.
Novinka tedy stejně jako dosluhující model nepřechází na elektrický pohon, zůstává u toho spalovacího, který v menší či větší míře doplní hybridní technika. Ceny přitom startují na 434 000 Kč, což na 4 116 milimetrů dlouhý hatchback s takřka 2,6metrovým rozvorem není ani skvělé, ani tragické. Za své peníze v tomto případě dostáváte 115 koní pod kapotou, což je výkon, jaký třeba u takové Škody Fabia dostanete až po zaplacení 490 tisíc korun. Český vůz je navíc nejen slabší, ale i menší.
V Mladé Boleslavi se ovšem nechali slyšet, že by rádi přišli s verzí RS. Ta by v dnešní době působila pomalu jako zjevení, malé hot hatche jsou druhem zralým na vymření. Ne však proto, že by o ně nebyl zájem. Když se ovšem podíváte, kde dnes startují základní verze, pak za ty vrcholné by bylo třeba platit i přes 700 tisíc korun. Tedy víc, než kolik ještě před pár léty stála Octavia RS. Takové částky již klientela logicky platit nechce, navíc jí příliš nevoní případná hybridní technika.
Automobilový designér David Baylis se zasnil ne nad možným českým navrátilcem, nýbrž nad tím francouzským. Clio se totiž kdysi vyrábělo i ve verzi Williams, která odkazovala na tehdy velmi úspěšný tým Formule 1. Její pohon měl na starosti atmosférický dvoulitr naladěný na 147 koní, které dnes jako přílišný výkon nepůsobí. Clio však bylo lehké jako pírko a navrch ještě dostalo upravenou převodovku, podvozek a bodykit. Z produkce čítající 3 800 kusů se tak stala legenda.
Je proto i s podivem, že se verze Williams do nabídky značky nikdy nevrátila - ne na oko jako libovolné modré auto se zlatými nápisy, ale reálně jako vůz se stejnými vizuálními i technickými specifiky, stejným naladěním, stejnými zaměřením. Kdyby ta současná plně odpovídala Baylisově vizi, byl by z ní okamžitě prodejní trhák. Kromě roztaženého bodykitu a zlatých kol jí totiž nadšenec přisoudil pod kapotou dvoulitrové turbo bez hybridní asistence. To pomohlo udržet hmotnost na 1 410 kilech, zatímco motor by produkoval 300 koní, o které by se postaral šestistupňový manuál. Přesně tohle chceme, jen asi bohužel nedostaneme. Protože... Proč vlastně? Není to celé absurdní?



Nové Clio nevypadá vůbec špatně, ve verzi Williams... Foto: Renault



...napodobující tuto legendu 90. let by ale bylo tuplem lákadlem. Na takové auto už v Evropě prakticky nenarazíte. A bojíme se, že i to na ilustracích níže zůstane jen virtuální realitou. Foto. Renault
Zdroj: David Baylis Design@Instagram
Bleskovky
Levné americké Ferrari poráží skutečné Ferrari takovým způsobem a o tolik levněji, že musí lákat i kupce italských skvostů
před 7 hodinami
Profík ukázal, jak bude vypadat nová Škoda Octavia Combi od Dacie, upřednostní hlavně praktičnost
včera
Cristiano Ronaldo míří do filmu, i se svou sbírkou superaut se objeví v té nejzprofanovanější sérii
21.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Návrat po 78 dnech 10:41
- Největší talent superbiků 10:00
- Triumph Tracker 400: ze světa flat-tracku včera 11:35
- Ostrá reakce Tardozziho včera 11:09
- Zralost Ogury udělala dojem včera 10:00
Nejnovější články
Chcete to nejlevnější auto na provoz? Máte v podstatě jedinou možnost, stejná značka ovládla všechny segmenty, ve kterých figuruje
před 10 minutami
Nový Renault Clio v hávu legendy 90. let vypadá zatraceně dobře, takové auto by najednou chtěl každý
před hodinou
Poté, co se naplno ukázala nesmyslnost nové hybridní 911, zkouší Porsche aspoň zmírnit rozčarování publika
před 3 hodinami
Jen 25 lidí si bude moci koupit tento Rolls-Royce. Je to asi o 25 víc, než by šlo bez rozpaků snést
před 4 hodinami
Elektrický supersport Rimacu je takový propadák, že se nedaří vyprodat ani 40kusovou edici, musí k ní nabízet podíl na řízení firmy
před 6 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
