Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Grand Scénic je venku, chce být praktický i elegantní
24.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Až sedmimístná verze francouzského MPV narostla na 4,63 metru, do zavazadelníku tak pobere 866 litrů. Lité dvacítky má nadále ve standardu.
S novou generací Renaultu Scénic jsme se mohli seznámit na autosalonu v Ženevě. Při té příležitosti jsme konstatovali, že francouzské MPV je nadmíru šik, k čemuž napomohla jak stylizace připomínající spíše SUV než rodinný stěhovák, tak i 20palcová standardně dodávaná kola. Prozatím přitom byla odhalena pouze pětimístná verze, nyní si ovšem můžeme představit také až sedmimístnou variantu Grand Scénic.
Začneme přitom rozměry, kde se počítá s délkou 4 634 milimetrů, šířkou 1 865 mm, výškou 1 660 mm a rozvorem 2 804 mm. Ve srovnání s předchozí generací je tak novinka o 75 milimetrů delší, 20 mm širší a 15 mm širší. Zatímco přitom čelní převis narostl o 46 mm, zadní byl o 6 mm zkrácen. V případě rozvoru pak vozu naměříme o 35 milimetrů více, což garantuje jak dynamický postoj, tak i více prostoru uvnitř.
Než se ovšem podíváme do kabiny, zůstaneme ještě chvíli u podvozku, kde se světlá výška navýšila o 30 milimetrů na 160 mm. Stejně jako u pětimístné verze pak i zde najdeme 20palcová litá kola, která však dostala do vínku poměrné úzké pneumatiky o rozměru 195/55. Dle Renaultu tak Grand Scénic nabízí vyvážený mix vzhledu a komfortu daný vyšším profilem i nízkým valivým odporem redukujícím spotřebu.
Ve srovnání s verzí Scénic došlo k nárůstu do délky o 24 centimetrů, překvapením tak není zvětšený zavazadelník. Při pětimístné konfiguraci lze počítat minimálně se 718 litry dle metodiky VDA (Renault ale jinak udává až 765 litrů - asi dle vlastní metodiky), při posunutí prostřední lavice co nejblíže předním sedadlům objem narůstá na 866 l. V tomto ohledu přitom již Renault dvě hodnoty neudává, známa prozatím není ani celková kapacita při sklopení druhé řady.
Víme ovšem, že v kabině se nachází dodatečných 63 litrů úložných prostorů, kdy např. do posuvné střední konzole Easy Life se vejde 13 litrů a do čtyř schránek v podlaze 38,5 litru. Samotná architektura i výbava interiéru však již koresponduje s pětimístnou verzí, pročež lze u vyšších úrovní čekat multimediální systém R-Link 2 s 8,7palcovým displejem, navigací, hlasovým ovládáním a konektivitou s mobilními telefony.
Dále mohou zákazníci sáhnout po barevném head-up displeji či kupříkladu audio systému Bose se 13 reproduktory. Nechybí ani vrcholné kožené čalounění Club Brown, v případě bezpečnostních prvků se již ve standardu nabízejí autonomní brzdy. Kromě toho lze sáhnout po monitoringu jízdních pruhů, detekci únavy řidiče, adaptivním tempomatu či třeba zpětné kameře a parkovacím asistentu.
Opomenout pak nesmíme ani motorový prostor, kde jsou na výběr dvě 1,6litrové benzinové verze nabízející 115 či 130 koní. V obou případech je k dispozici pouze šestistupňový manuál, širší selekce se týká až dieselů. Motory 1,5 dCi a 1,6 dCi produkují 110, 130 a 160 koní, přičemž první a poslední zmíněnou verzi lze spřáhnout se sedmistupňovým, respektive šestistupňovým automatem EDC.
Mimo to nabídka zahrnuje také variantu Hybrid Assist, která kromě 110 koní počítá s manuálem, elektrickým generátorem a 48voltovou baterií. Ta přitom schraňuje energii získanou při rekuperaci, jenž následně využívá při podpoře akcelerace. Data spojená s dynamikou či spotřebou však aktuálně zmíněna nebyla, více bychom se totiž měli dozvědět až ve druhé půli roku, kdy bude zahájen prodej.
Nový Renault Grand Scénic narostl do délky, šířky i výšky, přesto je na MPV překvapivě nadmíru šik
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
- Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 9 hodinami - Muž ukázal, jak samořídicí taxíky Googlu ošálí tričko s nápisem Stop, tohle má být ta brzká budoucnost?
včera - Majiteli jen dva roky starého auta odešel motor a Audi ho odmítlo opravit v záruce. Expert ukázal, co vedlo k neštěstí za 700 tisíc
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli auto od Xiaomi se vzhledem i dynamikou Porsche za cenu Škody. Je prý jen dobře, že se sem nedováží
před 5 hodinami - Oprava nepatrného ťukance na elektrickém Rivianu vyšla majitele tak draho, že místo ní mohl mít celé nové auto
před 6 hodinami - Němečtí rodiče odmítají domácí auta jako vozy pro rodinu, v anketě s 25 tisíci respondenty dali přednost Škodě
před 8 hodinami - Moderní Ferrari ukázalo svou maximální rychlost v běžném provozu, ani 350 km/h neznamenalo konec
před 9 hodinami - Ex-manažer Audi promluvil: Firma vsadila na špatného koně, ignoruje zákazníky, zabíjí klíčová auta a utápí se v byrokracii
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva - Mio MiVue 886 WiFi GPS autokamera s 4K rozlišením a upozorněním na měřené úseky
tisková zpráva - Mio MiVue 818 WiFi 2K: kniha jízd jako speciální funkce v autokameře
tisková zpráva