Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos

(doplněno) Vrcholné francouzské SUV bude delší, širší a nižší než dárcovský X-Trail. Vůči němu dostane i výkonnější benzinové motory, ty však Evropu minou.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos

21.4.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek

Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

(doplněno) Vrcholné francouzské SUV bude delší, širší a nižší než dárcovský X-Trail. Vůči němu dostane i výkonnější benzinové motory, ty však Evropu minou.

Doplněno 11:00: V návaznosti na řadu úniků zjevně u francouzské automobilky zaúřadovalo krizové PR. Ačkoliv tedy předchozí videa Renaultu odhalovala pouze detaily, nyní tu máme potvrzení samotného názvu a oficiální zveřejnění dříve uniklé fotky. Nic bližšího však již značka nedodala, snad kromě potvrzení termínu premiéry, která se odehraje příští týden 25. dubna.


Francouzská automobilka se v poslední době stará o pozornost zejména svým novým SUV, které se postaví nad Captur a Kadjar. Kromě prvního oficiálního snímku, který se dostal na světlo světa bez zapřičinění automobilky, jsme se včera také dozvěděli, že novinka nejspíše bude pojmenována Koleos. To byla informace docela překvapivá, neboť předchozí model tohoto názvu nebyl zrovna úspěšný. Počítali jsme tedy, že Renault zkusí za minulostí udělat tlustou čáru a SUV pojmenuje trochu jinak.

Spekulovalo se třeba o Kayaku nebo Kilimandjaru, nyní je ovšem stoprocentně jisté, že Koleos se vrátí. V Číně totiž byla pořízena menší série snímků, která již mapuje i záď včetně samotného názvu. Kromě toho máme k dispozici také řadu informací, díky nimž si můžeme SUV představit. Začneme rozměry, v jejichž případě se počítá s délkou 4 672 milimetrů, šířkou 1 843 mm, výškou 1 678 mm a rozvorem 2 705 mm.

Ačkoliv tedy prostor mezi nápravami je shodný s dárcovským Nissanem X-Trail, oproti japonskému sourozenci Koleos narostl do délky i šířky. Zároveň je také o podstatných 31 mm nižší, pročež tu máme atletičtější postoj. Ten jen umocňuje použití 18palcových litých kol, které jsou součástí standardní výbavy a jež počítají s pneumatikami o rozměru 225/60.

Po stránce motorické je možné na čínském trhu, kde bude prodej zahájen v prvé řadě, vybírat mezi dvoulitrovým a 2,5litrovým benzinovým čtyřválcem. První dává k dobru 150 koní, druhý pak 186. V obou případech tu tedy opět máme zlepšení oproti Nissanu, na příchod těchto pohonných jednotek do Evropy však můžeme zapomenout.

Na Starém kontinentu by Koleos měl být stejně jako X-Trail k dispozici pouze s 1,6litrovým turbodieselem, který pod kapotou japonského vozu dává k dobru 130 koní. Francouzi by mohli zapracovat i v tomto ohledu, to se ale dost možná dozvíme až na podzim v Paříži.

Aktuálně tak již jen můžeme dodat, že Koleos bude slavnostně odhalen příští týden na autosalonu v Pekingu. Do prodeje zamíří ještě letos, a to zatím pouze s pěticí sedadel. Pro zákazníky pak bude připravena bohatá příplatková výbava zahrnující i 19palcová lirá kola.


Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos - 1 - Renault Koleos 2017 novy unik 01Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos - 2 - Renault Koleos 2017 novy unik 02Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos - 3 - Renault Koleos 2017 novy unik 03Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos - 4 - Renault Koleos 2017 novy unik 04Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos - 5 - Renault Koleos 2017 novy unik 05Nový Renault Koleos 2017 nafocen bez maskování. A je to opravdu Koleos - 6 - Renault Koleos 2017 novy unik 06
Renault Koleos je delší, širší, nižší a výkonnější než Nissan X-Trail, ze kterého vychází. Do prodeje zamíří ještě letos

Zdroj: Autohome China

Petr Prokopec

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.