Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS je venku. Tedy tak trochu, vlastně skoro vůbec
26.5.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Francouzi slibovali premiéru nového hot hatche v Monaku. Ukázali ale znovu jen prototyp oblepený kamufláží a řekli k němu jednu jedinou podstatnou věc.
Na dnešní den francouzská automobilka ohlásila představení nového Renaultu Mégane RS. Tento krok byl na jednu stranu překvapivý, přeci jen dosud se o živém debutu mluvilo v souvislosti s autosalonem ve Frankfurtu. Do jeho zahájení přitom zbývají čtyři měsíce, což je opravdu dlouhá doba. Docela nás tedy začalo zajímat, s čím vlastně značka v Monaku vyrukuje.
Místo i termín premiéry nebyly zvoleny náhodně, na knížectví ležící na pobřeží Středozemního moře je aktuálně upírána pozornost celého světa. Včerejším dnem totiž odstartovaly tréninky na šestý letošní závod Formule 1, kromě toho se v jen pár kilometrů vzdáleném Cannes koná filmový festival. Není tedy divu, že aktuálně v Monaku najdete více hvězd a novinářů než kde jinde.
Pokud ovšem řada z nich zamířila do maličkaté země jen kvůli francouzskému hot hatchi, pak si nejspíše za své rozhodnutí spílá. Renault nám totiž aktuálně ukázal svou novinku pouze s kamufláží nalepenou od hlavy až k patě. Respektive od střechy až po podvozek. O designu se tedy můžeme rozepsat jen částečně, ještě horší je to ale v rámci technických dat. Ta nebyla zmíněna vůbec.
Co tedy vlastně lze o novince říci? V případě vzhledu si můžeme povšimnout nového čelního nárazníku, který si bere inspiraci v předních křídlech monopostů Formule 1. Ani to není náhoda, francouzská automobilka totiž letos slaví 40. výročí svého působení v šampionátu. To je významný mezník, pročež není divu, že se na něj Renault snaží jaksepatří upozornit.
Stran odlišného nárazníku tu máme také mohutnější boční prahy, střešní spoiler ale vůči již nabízené variantě GT až tak výraznější není. Doplňuje jej ovšem přepracovaný nárazník s integrovaným difuzorem, kde koncovka výfuku vykukuje uprostřed. Dorazila pak ještě specifická a samozřejmě že i patřičně velká litá kola, tím jsou ale venkovní modifikace u konce.
Přesunout se můžeme pod kapotu, kde bude stoprocentně pracovat čtyřválec naladěný na přibližně 300 koní. Stále je ovšem otázkou, zda půjde o stávající dvoulitr, byť v evoluční formě, či novou jedna-osmu, jíž dostalo do vínku znovuzrozené kupé od značky Alpine. Jelikož však Francouzi jdou nejen po výkonu, ale i po emisích, je druhá možnost téměř jistá.
Kde již tápat nemusíme, to je převodovka. Renault totiž potvrdil, že zákazníci budou skutečně moci volit mezi šestistupňovým manuálem a šestistupňovým dvouspojkovým automatem EDC. Od této selekce se očekává patřičné navýšení registrací, přičemž ručně řazená převodovka bude dominovat v Evropě, zatímco o EDC bude větší zájem v asijských zemích.
V případě podvozku lze počítat s mezigeneračním snížením o 25 milimetrů, kromě toho vůči předchůdci naroste o 28 mm délka a zvětší se i rozchod kol. Dorazí pak i řiditelná zadní náprava, pročež se nemůžeme divit pochvalným slovům továrního jezdce Nico Hülkenberga, který si již střihl s vozem propagační jízdu po slavné městské monacké trati.
„Měl jsem příležitost vyzkoušet nový Mégane RS již během vývoje a hned napoprvé jsem byl ohromen dokonalostí jeho šasí. Divize Renaultsport v rámci kreditu vozu odvedla neskutečnou práci.“ Máme se tedy nač těšit, i když se ještě musíme obrnit trpělivostí. Do prodeje totiž novinka nedorazí hned po frankfurtské premiéře, ale až na jaře 2018.




Na oficiálních fotkách se nový Renault Mégane RS ukázal s černou kamufláží...





...během monackého debutu ale nosil žlutou. Obojí přitom souvisí s válečnými barvami monopostu Formule 1
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Toyota předvedla jízdu a zvuk svého nového sporťáku po boku jeho příbuzných, absurdního nástupce LFA raději nechala doma
9.12.2025
Nové na MotoForum.cz
- Velká cena Thajska 2026 je v ohrožení kvůli negativnímu cestovnímu varování včera 11:18
- Danilo Petrucci: Jeho namáhavá cesta k tomu, aby se stal továrním jezdcem BMW v WSBK včera 11:00
- Radio Paddock informuje: Zvažuje VR46 Racing od roku 2027 přechod k Aprilii? 12.12.2025
- Test Honda GB350S: retro jednoválec 12.12.2025
- Předprodej vstupenek na MotoGP startuje zítra 10.12.2025
Nejnovější články
Dosáhli jsme bodu zlomu? Zájem o spalovací auta znovu roste na celém světě. A ne málo, říkají renomovaní analytici
před 10 hodinami
Bývalý zlatý poklad z garáže sultána Bruneje zlomil aukční rekord, jeho cena už se počítá v miliardách
před 11 hodinami
Legenda žije dál. Škoda letos dokázala v Česku prodat hned 2 nové kusy modelu Yeti, i když ho už 8 let nevyrábí
včera
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
včera
Britové našli způsob, jak si tisknout peníze, aniž by museli vyrobit jediné skutečně nové auto
včera
Živá témata na fóru
- Lampárna (stěžovatelna) 12.13. 22:40 - abgx1
- BMW Divize 12.13. 21:24 - Kavis
- IT poradna 12.13. 17:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.13. 13:09 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
- Onboard videa 12.12. 22:07 - řidičBOB
- VZKAZY 12.12. 20:10 - M.Z.
- Politický koutek 12.10. 18:54 - Stepan
