Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS odhalen únikem patentových záběrů, i s tajemným bratrem
16.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Francouzi něco pokazili a design jejich nejzajímavější letošní novinky byl odhalen patentovými snímky. A nejde tu jen o nové dílo Renault Sportu.
Víte, jak je to s tím džbánem, vodou a chozením... I když jde o přísloví staré, jak všechny artefakty v něm obsažené, přesto jej automobilky nedbají a své novinky v oficiální rovině odhalují tak pozvolna, že si jen koledují o nechtěnou předčasnou premiéru. Poslední obětí je Renault a je pozoruhodné, že si za to nejspíše může sám.
Francouzi se rozhodli dávkovat nám odhalování nového Méganu RS takovým způsobem, že se vedle toho i člověk na metadonu musí cítit jako král. Původně avizovali premiéru už při letošní Velké ceně Monaka Formule 1, jenže tam nakonec neukázali skoro nic. K odhalení-neodhalení přidali i pár informací a napínali dál. Pár špionážních záběrů ukázalo víc, jinak jsme ale na plné představení měli čekat až do 12. září.
Nebudeme muset, alespoň ne v případě designu. Světový patentový úřad při Organizaci spojených národů, tzv. WIPO (World Intellectual Property Organization), totiž na svých stránkách zobrazil kompletní patentovou dokumentaci vzhledu francouzské novinky. Mohlo se to stát omylem i z jiné strany, zveřejnění podobných dokumentů ale obvykle probíhá v datum, které si sama automobilka zvolí, obvykle jde o pár dnů po plánované premiéře. Tady to ale proběhlo skoro dva měsíce před ní a nejpravděpodobnější je, že nikoho z Renaultu svého času nenapadlo, že by nový Měgane RS mohl měsíce po avizované premiéře v Monaku ještě nebýt venku.
Ať už je ale důvodem cokoli, design je teď věcí veřejnou a ukazuje víceméně očekávaný stroj. Všechny detaily sedí s oficiálními i neoficiálními záběry maskovaného auta, takže autenticitu není nutno řešit. Vidíme tedy agresivněji střižené nárazníky s centrálním výfukem a specifickými předními mlhovkami, (snad funkční) výdechy horkého vzduchu z motoru v předních blatnících či opravdu velká kola (minimálně 19 palců) v novém designu. I pár nových detailů je ale k vidění, třeba trochu pozměněná grafika předních i zadních světel ve srovnání s tím, co na Méganech můžeme vidět dnes.
Je ale otázka, jestli jiná světla dostane jen RS nebo už „nastoupí” ve faceliftované podobě, která by se současně či záhy dotkla i zbytku řady. To naznačuje druhá sada zatím tajemných snímků z patentové registrace, které též můžeme vidět. Co ukazuje, nelze jednoznačně říci, spekuluje se ale o dvou možnostech - buď je to facelitované provedení verze GT, proto také jiná světla. Nebo je to nová varianta odvozená od RS (třeba RS v nenápadném balení či něco mezi GT a RS), proto také jiná světla. Přikláněli bychom se spíše k první variantě, ale kdo ví.
Jasněji může být už velmi brzy, Renault po tomto úniku s odhalením nemá na co čekat. My jen dodejme, že sama automobilka dříve potvrdila klíčové technické specifikace - výkon až 300 koní z nového motoru (buď 1,8 turbo z Alpine nebo zcela nový 2,0 turbo), manuální i automatická převodovka, pohon zadních kol, řízená zadní náprava. To nezní nezajímavě, však nakonec jsme nedávno viděli vůz trénovat na Nordschleife a marným se tam opravdu být nezdál...






Toto je nový Renault Mégane RS, bez debat
Co je toto, je otázkou, Mégane GT 2018 vypadá jako nejpravděpodobnější možnost
Zdroj: WIPO přes Worldscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 9 hodinamiStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejnovější články
Hasiči znovu varují před požáry elektrických aut a nemožností s nimi efektivně bojovat, nikdo je neposlouchá už roky
před 3 hodinamiDalší zákazník Porsche může děkovat automobilce, že zmastila jednu ze svých ikon, na dvou letech ježdění s ní dokonce vydělal
před 4 hodinamiSpolečný elektromobil Hondy a Sony je zatím pořádný provar. Firmám už prodělal přes 10 miliard, aniž by byl blízko dokončení
před 6 hodinamiMajiteli zánovního Volva za jízdy selhaly brzdy po aktualizaci software, který měl tento problém řešit. Vše natočil na video
před 7 hodinamiPři veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
před 9 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva