Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Renault Mégane RS odhalen únikem patentových záběrů, i s tajemným bratrem
16.7.2017 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Francouzi něco pokazili a design jejich nejzajímavější letošní novinky byl odhalen patentovými snímky. A nejde tu jen o nové dílo Renault Sportu.
Víte, jak je to s tím džbánem, vodou a chozením... I když jde o přísloví staré, jak všechny artefakty v něm obsažené, přesto jej automobilky nedbají a své novinky v oficiální rovině odhalují tak pozvolna, že si jen koledují o nechtěnou předčasnou premiéru. Poslední obětí je Renault a je pozoruhodné, že si za to nejspíše může sám.
Francouzi se rozhodli dávkovat nám odhalování nového Méganu RS takovým způsobem, že se vedle toho i člověk na metadonu musí cítit jako král. Původně avizovali premiéru už při letošní Velké ceně Monaka Formule 1, jenže tam nakonec neukázali skoro nic. K odhalení-neodhalení přidali i pár informací a napínali dál. Pár špionážních záběrů ukázalo víc, jinak jsme ale na plné představení měli čekat až do 12. září.
Nebudeme muset, alespoň ne v případě designu. Světový patentový úřad při Organizaci spojených národů, tzv. WIPO (World Intellectual Property Organization), totiž na svých stránkách zobrazil kompletní patentovou dokumentaci vzhledu francouzské novinky. Mohlo se to stát omylem i z jiné strany, zveřejnění podobných dokumentů ale obvykle probíhá v datum, které si sama automobilka zvolí, obvykle jde o pár dnů po plánované premiéře. Tady to ale proběhlo skoro dva měsíce před ní a nejpravděpodobnější je, že nikoho z Renaultu svého času nenapadlo, že by nový Měgane RS mohl měsíce po avizované premiéře v Monaku ještě nebýt venku.
Ať už je ale důvodem cokoli, design je teď věcí veřejnou a ukazuje víceméně očekávaný stroj. Všechny detaily sedí s oficiálními i neoficiálními záběry maskovaného auta, takže autenticitu není nutno řešit. Vidíme tedy agresivněji střižené nárazníky s centrálním výfukem a specifickými předními mlhovkami, (snad funkční) výdechy horkého vzduchu z motoru v předních blatnících či opravdu velká kola (minimálně 19 palců) v novém designu. I pár nových detailů je ale k vidění, třeba trochu pozměněná grafika předních i zadních světel ve srovnání s tím, co na Méganech můžeme vidět dnes.
Je ale otázka, jestli jiná světla dostane jen RS nebo už „nastoupí” ve faceliftované podobě, která by se současně či záhy dotkla i zbytku řady. To naznačuje druhá sada zatím tajemných snímků z patentové registrace, které též můžeme vidět. Co ukazuje, nelze jednoznačně říci, spekuluje se ale o dvou možnostech - buď je to facelitované provedení verze GT, proto také jiná světla. Nebo je to nová varianta odvozená od RS (třeba RS v nenápadném balení či něco mezi GT a RS), proto také jiná světla. Přikláněli bychom se spíše k první variantě, ale kdo ví.
Jasněji může být už velmi brzy, Renault po tomto úniku s odhalením nemá na co čekat. My jen dodejme, že sama automobilka dříve potvrdila klíčové technické specifikace - výkon až 300 koní z nového motoru (buď 1,8 turbo z Alpine nebo zcela nový 2,0 turbo), manuální i automatická převodovka, pohon zadních kol, řízená zadní náprava. To nezní nezajímavě, však nakonec jsme nedávno viděli vůz trénovat na Nordschleife a marným se tam opravdu být nezdál...






Toto je nový Renault Mégane RS, bez debat
Co je toto, je otázkou, Mégane GT 2018 vypadá jako nejpravděpodobnější možnost
Zdroj: WIPO přes Worldscoop
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před hodinouFord dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
včeraSrovnání dvou generací extrémních silničních stíhaček Koenigseggu ukazuje, co udělá 5 let vývoje i v takové sféře aut
5.5.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Nové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
před hodinouČíňané prý lžou o aerodynamice svých aut. Tohle vyšlo z testu nesrovnatelně hůř, než automobilka uvádí
před 2 hodinamiKlíčový nový Jeep je kompletně venku. Bude to hit, tedy pokud automobilce neujede ruka s cenami
před 3 hodinamiNávrat levné jugoslávské klasiky je blíž, než se zdálo. Firma už ukázala zmenšený model, do dvou let chce prodávat
před 5 hodinamiVýrobce na dálku sebral autům patřícím zákazníkům 600 koní výkonu, protože s nimi neumí zacházet. Tolik ke skvělosti moderních aut
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- 2 a 4 ventily - vlastnosti 05.07. 11:33 - Brok1971
- Vačka palivového čerpadla 05.07. 11:32 - AronLehner
- Hyundai i30 1.4 80kw 05.07. 06:55 - rubydix
- S větrem ve vlasech.... 05.06. 21:29 - Vrooom
- Dacia Duster - nové vlákno 05.06. 20:02 - M.Z.
- Fiat a vše kolem nich 05.06. 16:27 - Stepan
- Lampárna (stěžovatelna) 05.06. 16:27 - pavproch
- Rychlodotazy 05.05. 18:50 - Kavis