Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový šéf Alfy odhalil, jak ji chce zachránit před pádem na úplné dno, hodně riskuje
21.9.2021 | Petr Prokopec
Alfa v posledních letech jen padá ke dnu a popravdě řečeno už jsme ani čekali, že se ji někdo pokusí křísit. Záměry Jeana-Philippa Imparata jsou nám blízké, většina trhu se nám ale zdá být jinde.
Automobilová branže prošla za posledních pár dekád zásadní proměnou. Na mysli teď nemáme ani tak elektrifikaci, ta je stále v plenkách, ale spíše posun, jakým prošly palubní systémy aut. Ještě na počátku milénia jste se u většiny značek dočkali maximálně tak malého digitálního displeje, na kterém se ukazoval stav najetých kilometrů, průměrná a dlouhodobá spotřeba a tím to obvykle haslo. Více jste ostatně vědět ani nepotřebovali.
Pokud tehdejší stav porovnáte s tím současným, nebudete se divit tomu, že moderním autům se přezdívá počítače na kolech. Něco takového se ovšem nelíbí novému šéfovi Alfy Romeo. Jean-Philippe Imparato totiž nově uvedl: „Řidič má být v centru veškerého dění a obklopen by měl být co nejmenším počtem obrazovek. Neprodávám iPad, okolo kterého je postavené nějaké auto, prodávám Alfu Romeo.“
To jsou na dnešní dobu velmi odvážná slova, která jsou nám vlastně docela blízká. Bude z nich ale něco víc než jen slova? Je třeba si uvědomit, že automobilová branže prošla výše popsanými změnami a nepřestává se dál vyvíjet stejný směrem. Dnes mnozí řidiči ani nesoupeří v počtu koní pod kapotou, místo toho jeden druhého trumfují pomocí elektronických vychytávek. Možná to nejsou kupci toho, co chce Imparato prodávat, zrovna oslovovat nadšence ale Alfa dál nemá problém. Její ostré modely QV jsou relativně úspěšné jak mezi sedany, tak mezi SUV, potíž je v tom, že ostatní verze nekupuje téměř nikdo. A oslovit tyto lidi řidičským zážitkem... Bude to těžké.
Mimo to nesmíme zapomenout, jakým směrem Alfa Romeo míří. Italská automobilka chce od roku 2027 být plně elektrická, což ovšem znamená, že bude mít ještě větší problém se na tomto poli odlišit. Elektrický pohon ve vás dokáže rozdmýchat emoce při několika prvních rozjezdech, poté se však stane spíše nudným. Navíc lidé kupující elektromobily často touží po co největším množství digitálních obrazovek a elektronických hračkách, stačí se podívat na kupce Tesel. Prodat moderní vůz, který nejde s dobou, bude znovu složité.
Jsme tedy zvědavi, jak Italové se svým podivně namixovaným přístupem dopadnou. Prvním náznakem pak budou prodeje nového SUV Tonale, které již mělo být odhaleno. Imparato ovšem premiéru o čtvrt roku zdržel, neboť nebyl spokojen s projevem plug-in hybridního ústrojí. Uvidíme, zda se za ty tři měsíce něco změní - aby to nakonec nebyl šéf značky...



Jean-Philippe Imparato je nadšenec, i proto zamířil do vedení Alfy Romeo. Ovšem máme takový pocit, že jeho snaha jít proti proudu bude odměněna maximálně tak ještě nižšími prodeji. Foto: Alfa Romeo
Zdroj: Caradisiac
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nejčtenější články
Podle neziskové organizace se Evropa vrátí na vrchol jen lpěním na elektromobilech. Od Číny a EU dostala 33 milionů Kč
27.7.2025Alpina po dekádách končí se svým legendárním logem, náhrada snad poprvé není nesmysl od pohledu
27.7.2025První elektrické Lamborghini může zemřít ještě před narozením, říká šéf, Porsche by si mělo dělat poznámky
27.7.2025Nejextrémnější Ferrari F40 jde do aukce. Brutální stroj s víc jak 700 koňmi na tunu se může stát tím nejdražším v historii
27.7.2025Dacia to se zaujetím místa Škody myslí vážně, jejího konkurenta Octavie nafotili bez maskování
27.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva