Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Swift Sport ohromil Frankfurt, řidiče chce laskat extrémně nízkou hmotností
12.9.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Už jsme skoro zapomněli doby, kdy byla auta ještě takhle lehká. S novým Suzuki Swift Sport se tyto čas vrací, třebaže s přeplňovaným motorem.
Brány frankfurtského autosalonu jsou otevřeny dokořán, od rána tak mapujeme jeden debut za druhým. Tím nejnovějším je třetí generace Suzuki Swift Sport, která dle očekávání přišla o 1,6litrovou atmosférickou jednotku. Na její místo se pak nastěhoval 1,4litrový přeplňovaný čtyřválec BoosterJet, který produkuje 140 koní v 5 500 otáčkách a 230 Nm točivého momentu dostupný v pásmu 2 500 až 3 500 ot./min.
Suzuki tedy k ladění agregátu nepřistoupilo, místo toho užívá tutéž verzi motoru, jaká již nějaký ten pátek pohání SUV Vitara S. Nyní je ovšem motor spojen s mnohem nižší, až extrémně nízkou hmotností. Nový Swift Sport ukáže v základním provedení na vahách pouze 970 kilogramů, a to je oproti předchůdci o 80 kilo méně. Ve spojení s přeplňováním nebývalý posun, zvláště když je nová platforma mnohem tužší a také bezpečnější.
Jízdní dynamiku japonská automobilka nezmínila, neznámá je rovněž spotřeba. Víme ovšem, že motor užívá přímého vstřikování a zkráceného sacího traktu. Spárován je pak s šestistupňovou manuální převodovkou, jenž je jedinou volbou a která přenáší výkon pouze na přední kola. Vůči minulosti byla poladěna, aby umožnila jemnější řazení. Zlepšila se i její odezva a také výdrž.
V rámci podvozku novinka užívá vpředu tlumiče Monroe, se kterými jsou spojeny silnější stabilizátory. Náboj kola a ložisko jsou pak kvůli větší odolnosti spárovány do jedné jednotky, na zadní nápravě pak Suzuki sáhlo po vlečných ramenech. Došlo však k jejich zásadnímu přepracování, pročež torzní tuhost narostla 1,4krát a tuhost v případě odklonu kol je třikrát větší než dříve.
Součástí standardní výbavy jsou 17palcová litá kola s pneumatikami o rozměru 195/45, mimo to se novinka pyšní čelním spoilerem, výraznějšími bočními prahy a zadním difuzorem. Unikátní je rovněž výplet čelní masky, tím ale venkovní modifikace oproti základním verzím končí. Dále lze totiž zmínit již jen specifický lak karoserie Champion Yellow převzatý od závodního speciálu.
Přesunout se můžeme do interiéru, kam se nastěhoval pár sportovních sedadel, volant se zploštělou spodní částí, sada hliníkových pedálů nebo hlavice řadicí páky dekorovaná chromem. Mimo to si můžeme povšimnout ještě červeně zbarvených doplňků, specifického zpracování přístrojového štítu a nových budíků zobrazujících tlak turba a teplotu vody či oleje.
Stran toho se nový Swift Sport pochlubí i multimediálním systémem se sedmipalcovým displejeme a 3D navigací, v rámci bezpečnostních prvků lze zmínit třeba adaptivní tempomat, monitoring jízdních pruhů nebo přednárazový systém s duálním senzorem pro podporu brzd. Více si řekneme blíže k příchodu vozu do prodeje, který ale nejspíše proběhne až příští rok. Až tehdy také budeme znát ceny - čekejme ale i v tomto případě něco hodně zajímavého...



Nové Suzuki Swift Sport má již za sebou premiéru na autosalonu ve Frankfurtu...
...mimo to se ukázalo také na oficiálních fotkách
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 10 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nejnovější články
Lidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
před 3 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 4 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
před 6 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 7 hodinamiNejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha