Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Top Gear již Clarksona a spol. jen nepřipomíná, začíná ho překonávat
30.12.2019 | Petr Prokopec
Zapomeňte na nudu na člunech, Chris Harris, Andrew Flintoff a Paddy McGuinness oživili původního ducha Top Gearu v Nepálu, v kabrioletech i v nové Toyotě Supra.
Včerejším dnem odstartovala nová, v pořadí již osmadvacátá série Top Gearu. Stejně jako v té předchozí usedli do moderátorských seslí Chris Harris, Andrew Flintoff a Paddy McGuinness. A jak se zdá, tato trojice je mnohem sehranější, než tomu bylo dříve. Ba co více, v mnohém připomíná původní sestavu, tedy Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye. A momentálně bychom se vlastně ani nebáli říci, že ji dokonce i překonává, zvláště pokud budeme porovnávat starty nových sérií.
Top Gear totiž stejně jako The Grand Tour odstartoval speciálem. Nicméně v případě britského pořadu zůstala v hlavní roli auta, trojice se pouze přesunula do Nepálu, který se rozhodla pokořit za pomoci velmi levných vozů. A my se přitom rozhodně bavili mnohem více i proto, že souhra mezi třemi hlavními protagonisty funguje na jedničku. Kdysi se jednalo o hlavní klad konkurenční a tedy původní sestavy, ta si ve speciálu Seamen mohla o podobném jiskření nechat pouze zdát.
Na regulérní díly, které odstartují v příštím roce, se tedy nadmíru těšíme. Zvláště proto, že venku je trailer naznačují, že původní duch pořadu je zpátky, neboť se dočkáme mnoha zajímavých kousků. Flintoff si kupříkladu střihne bungee jumping, ovšem nikoliv ten klasický, kdy by za nohy byl přivázán on. Místo toho jej najdeme sedícího v Roveru Metro Convertible na vrcholku přehrady. Následně jej pak i s vozem čeká 152metrový pád.
McGuinness si pro změnu navlékne brnění, se kterým řídí taktéž kabriolet, ovšem tentokrát na golfovém hřišti, kde se stane pohyblivým terčem. Harris je sice od podobných bláznivin ušetřen, nicméně v jeho případě dojde na souboj McLarenu Speedtail se stíhačkou F35 Lightning. Něco podobného sice Top Gear zorganizoval již za „Clarksonových časů“, ovšem nejspíše nikomu nebude vadit, že na podobné srovnání dojde příští rok nanovo.
Jak jsme tedy naznačili, Top Gear se vrací zpátky na hvězdné výšiny. To ostatně naznačila i sledovanost předchozí série, která bez problémů překonala naprosto vše, co po odchodu Jeremyho vzniklo. Tedy až na úvodní díl třiadvacáté série, kde však zájem diváků lze připsat na konto zvědavosti. Ta ovšem byla záhy ukojena a namísto spokojenosti přišly rozpaky, hlavně kvůli projevu tehdejší hlavní hvězdy Chrise Evanse.
Zajímavé přitom je, že vůbec nejméně sledovaný byl poslední díl předchozí série, jenž se točil okolo nové generace Toyoty Supra. Britové tak aktuálně pustili část recenze online, pročež se můžeme na vlastní oči přesvědčit, co kupé říkají McGuinness a Harris. První je z vozu neskutečně nadšen i přes přílišnou příbuznost s BMW, zatímco druhému enormně vadí, že v podstatě usedl do nového roadsteru Z4 s pevnou střechou.
Harris nicméně dodává, že „japonská“ novinka je ve výsledku velmi povedeným sportovním vozem. Jeho kredit tak víceméně táhne k zemi skutečnost, že předchůdce se stal ikonou, jíž se novinka nemá šanci vyrovnat. Jak ovšem McGuinness připomíná, pokud by nedošlo na spojení BMW a Toyoty, nejspíše bychom se nedočkali ani Supry, ani Z4. I přes nemalé množství kontroverzí je tak třeba výsledek vnímat kladně.
Více vás již slovem nebudeme zdržovat, ostatně zejména trailer na novou sezónu si zaslouží hned několik přehrání. Už jen to samo o sobě dokazuje, kterak se britská show neskutečně vzchopila. Již zmiňovaný speciál The Grand Tour jsme totiž zatím viděli pouze jednou a znovu do delty Mekongu vstupovat opravdu nehodláme.








Nová série Top Gearu připomíná to nejlepší od původní sestavy
Ba co více, speciál z Nepálu bez problému překonal speciál Seamen konkurenčního The Grand Tour
Připomenout si můžeme i předchozí sérii, kdy se Harris a McGuinness rozcházejí v názorech na novou Toyotu Supra
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 3 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 4 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 5 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Živá témata na fóru
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.29. 21:40 - jerry
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha