Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Top Gear již Clarksona a spol. jen nepřipomíná, začíná ho překonávat
30.12.2019 | Petr Prokopec
Zapomeňte na nudu na člunech, Chris Harris, Andrew Flintoff a Paddy McGuinness oživili původního ducha Top Gearu v Nepálu, v kabrioletech i v nové Toyotě Supra.
Včerejším dnem odstartovala nová, v pořadí již osmadvacátá série Top Gearu. Stejně jako v té předchozí usedli do moderátorských seslí Chris Harris, Andrew Flintoff a Paddy McGuinness. A jak se zdá, tato trojice je mnohem sehranější, než tomu bylo dříve. Ba co více, v mnohém připomíná původní sestavu, tedy Jeremyho Clarksona, Richarda Hammonda a Jamese Maye. A momentálně bychom se vlastně ani nebáli říci, že ji dokonce i překonává, zvláště pokud budeme porovnávat starty nových sérií.
Top Gear totiž stejně jako The Grand Tour odstartoval speciálem. Nicméně v případě britského pořadu zůstala v hlavní roli auta, trojice se pouze přesunula do Nepálu, který se rozhodla pokořit za pomoci velmi levných vozů. A my se přitom rozhodně bavili mnohem více i proto, že souhra mezi třemi hlavními protagonisty funguje na jedničku. Kdysi se jednalo o hlavní klad konkurenční a tedy původní sestavy, ta si ve speciálu Seamen mohla o podobném jiskření nechat pouze zdát.
Na regulérní díly, které odstartují v příštím roce, se tedy nadmíru těšíme. Zvláště proto, že venku je trailer naznačují, že původní duch pořadu je zpátky, neboť se dočkáme mnoha zajímavých kousků. Flintoff si kupříkladu střihne bungee jumping, ovšem nikoliv ten klasický, kdy by za nohy byl přivázán on. Místo toho jej najdeme sedícího v Roveru Metro Convertible na vrcholku přehrady. Následně jej pak i s vozem čeká 152metrový pád.
McGuinness si pro změnu navlékne brnění, se kterým řídí taktéž kabriolet, ovšem tentokrát na golfovém hřišti, kde se stane pohyblivým terčem. Harris je sice od podobných bláznivin ušetřen, nicméně v jeho případě dojde na souboj McLarenu Speedtail se stíhačkou F35 Lightning. Něco podobného sice Top Gear zorganizoval již za „Clarksonových časů“, ovšem nejspíše nikomu nebude vadit, že na podobné srovnání dojde příští rok nanovo.
Jak jsme tedy naznačili, Top Gear se vrací zpátky na hvězdné výšiny. To ostatně naznačila i sledovanost předchozí série, která bez problémů překonala naprosto vše, co po odchodu Jeremyho vzniklo. Tedy až na úvodní díl třiadvacáté série, kde však zájem diváků lze připsat na konto zvědavosti. Ta ovšem byla záhy ukojena a namísto spokojenosti přišly rozpaky, hlavně kvůli projevu tehdejší hlavní hvězdy Chrise Evanse.
Zajímavé přitom je, že vůbec nejméně sledovaný byl poslední díl předchozí série, jenž se točil okolo nové generace Toyoty Supra. Britové tak aktuálně pustili část recenze online, pročež se můžeme na vlastní oči přesvědčit, co kupé říkají McGuinness a Harris. První je z vozu neskutečně nadšen i přes přílišnou příbuznost s BMW, zatímco druhému enormně vadí, že v podstatě usedl do nového roadsteru Z4 s pevnou střechou.
Harris nicméně dodává, že „japonská“ novinka je ve výsledku velmi povedeným sportovním vozem. Jeho kredit tak víceméně táhne k zemi skutečnost, že předchůdce se stal ikonou, jíž se novinka nemá šanci vyrovnat. Jak ovšem McGuinness připomíná, pokud by nedošlo na spojení BMW a Toyoty, nejspíše bychom se nedočkali ani Supry, ani Z4. I přes nemalé množství kontroverzí je tak třeba výsledek vnímat kladně.
Více vás již slovem nebudeme zdržovat, ostatně zejména trailer na novou sezónu si zaslouží hned několik přehrání. Už jen to samo o sobě dokazuje, kterak se britská show neskutečně vzchopila. Již zmiňovaný speciál The Grand Tour jsme totiž zatím viděli pouze jednou a znovu do delty Mekongu vstupovat opravdu nehodláme.








Nová série Top Gearu připomíná to nejlepší od původní sestavy
Ba co více, speciál z Nepálu bez problému překonal speciál Seamen konkurenčního The Grand Tour
Připomenout si můžeme i předchozí sérii, kdy se Harris a McGuinness rozcházejí v názorech na novou Toyotu Supra
Zdroj: Top Gear@Youtube
Bleskovky
Nový Renault 5 je další obézní vepřík, který vypadá dobře jen na fotkách, působí jako karikatura originálu
20.5.2025Novátorská Corvette E-Ray v evropské verzi si střihla přízemní let po Autobahnu, na 250 km/h je jako nic
20.5.2025Max Verstappen se neobvykle zjevil na sociálních sítích a setřel rekordmana, který zpochybňoval jeho výkon zajetý pod falešným jménem
18.5.2025
Nejnovější články
Němci dali v testu dramaticky lepší známku čínskému autu než srovnatelnému vozu domácího Audi, to je zlomová věc
před 10 hodinamiMajitel napravil největší nedostatek Tesly, přidal jí spalovací motor. Stálo ho to 9 tisíc korun
před 11 hodinamiFiat se zdá být konečně znovu na správné cestě, jeho dalším velkým krokem bude oživení této malé legendy
včeraKolaps Porsche je dílem slepé sázky na elektromobily, říká otevřeně analytik Warburgu, už se kolem toho nechodí po špičkách
včeraNová Toyota RAV4 je venku a sází na úplně jiný, rozporuplnější vzhled. A kontroverzní je i tím, co má pod kapotou
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva