Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový Tucson skutečně dostal neviditelná světla, Hyundai je ukázalo na fotkách z testů
9.9.2020 | Petr Miler
Svérázný designový nápad spoluautora první Octavie a jednoho z nejvýznamnějších automobilových designérů posledních dekád se dočkal naplnění. Nový Tucson s ním zkusí zaujmout celý svět, Evropu nevyjímaje.
Když Luc Donkerwolke před více jak třemi léty řekl, že čelní světla aut jsou minulostí, mnozí si klepali na čelo. Něco takového přece není možné, ani ve vizuální rovině, však auto bez světel by vypadalo jako člověk bez očí. Jenže ono to možné je - stejně jako auta přichází i větší či menší části masek chladičů, které se stávají částečně či zcela zbytnými, mohou přijít i o viditelná světla nebo jakýkoli jiný prvek, který dnes považujeme za neodmyslitelný.
Donkerwolke se tedy hned začal činit a jednom z konceptů ukázal, jak by takové řešení mohlo vypadat. Vůz dostal v podstatě větší „pseudomasku” chladiče, z níž větší část byla jen pro parádu a menší části sloužila pro přívod chladícího vzduchu nebo svícení. Jak? V podstatě umístěním malých zdrojů světel do některých z otvorů, dnešní technika něco takového s přehledem umožňuje.
I když belgické designové eso v mezičase Hyundai z osobních důvodů opustilo, jeho odkaz žije dál, jak sami Korejci naznačili minulý týden. Teď ukázali ještě víc, když zveřejnili jakési oficiální špionážní fotky z testování nového Tucsonu, na nichž je nové řešení přídě velmi dobře patrné. Dojem bude částečně mást maskování, ale stejně - rozeznat, co vlastně na přídi svítí co ne, je skoro nemožné.
Jak moc se vám takové řešení líbí, posuďte sami, každopádně je ale neotřelé. Hyundai k fotkám dodává, že nový Tucson byl otestován od A do Z v chladných i horkých oblastech, na silnici i na Nürburgingu a také na v Alpách (konkrétně na Grossglockneru) při simulovaném tahání maximálně těžkého přívěsu. A měl by tedy nabídnout výjimečnou trvanlivost a odolnost. Těmto prohlášením nastaví zrcadlo až delší časový horizont, samotné designové řešení novinky ale budeme moci spatřit už za necelý týden, 15. září. Tedy, pokud se díky nějakému úniku neprovalí kompletní design vozu dříve.





Hyundai se pochlubilo tím, jak vyvíjelo a testovalo nový Tucson, nás ale nejvíce zajímá jeho novátorské řešení zejména předních světel. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
dnes
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
„Továrny tu zůstanou, ale vám už patřit nebudou.” Manažer nastínil budoucnost autoprůmyslu v EU, během pár let pojdou všichni
před 7 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 8 hodinami
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Poslední šance Saabu na záchranu před krachem přišla už moc pozdě. Vznikla v hrstce kusů, jedna teď může být vaše jako velká rarita
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
