Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový dynamický vrchol BMW M3 zničil Teslu na jejím vlastním hřišti receptem Audi, ani si neškrtla
28.3.2022 | Petr Miler
Souboje ve zrychlení v přímce jsou hřištěm Tesly, na kterém málokdy dostanou její auta napráskáno, ať už se proti nim postaví cokoli. Tentokrát si ale vrcholný Model 3 Performance vzal příliš velké sousto, nový soupeř od BMW byl nad její síly.
Možná jste si toho ani nevšimli, ale BMW M3 a M4 loni dostala náhon na všechna kola. Je to vůbec poprvé v historii těchto modelů, kdy je lze koupit s pohonem 4x4, nad čímž puristé jistě nezaplesají. A zaručeně je neokouzlí ani povinná volba automatické převodovky, což spolu s nepříjemnou nadváhou nových eMek pramení v docela „nechutnou” pohotovostní hmotnost okolo 1 800 kg. Přesto jsou výsledkem ty nejrychlejší verze obou modelů, které kdy vznikly.
Dodávány jsou pouze ve verzi s motorem 3,0 R6 o dvou turbech a 510 koních, což je už prostě moc výkonu na to, aby s ním jen zadní pohon byl s to pracovat efektivně. Přes nemilou hmotnost tak jde o nejrychleji akcelerující M3 historie - na stovku se rozjede za 3,4 sekundy a když si připlatíte za výše než standardně posazený omezovač, dočkáte se rychlosti až 290 km/h.
Jsou to úctyhodné parametry, ale jsou pořád relevantní v době, kdy elektrická auta posouvají měřítka běžných výkonů do jiných sfér? A funguje jakási „audifkace” bavoráků proti autu, kterým je kombinace turbo-automat-4x4 vlastní už po mnoho let, tedy samotnému Audi? Přesně tuto otázku si položil Mat Watson z Carwow a na letišti svedl do křížku novou M3 xDrive s Teslou Model 3 Performance a Audi RS5 Sportback.
O favoritovi nemá dlouho smysl diskutovat, Tesla si vydobyla ostruhy likvidací spousty schopných spalovacích aut v krátkých sprintech. Později už nemá šanci, když jde ale o akceleraci na 400 metrů, neprojeví se slabiny elektropohonu a naopak zaválí jeho okamžitý nástup výkonu a schopnost jej efektivně přenést na povrch zemský. K dispozici má až 562 koní a 660 Nm a i když je z celého tria nejtěžší (1 850 kg), není to zase o tolik, aby neměla válet.
BMW M3 xDrive je totiž s 1 780 kg jen o málo lehčí, jeho 510 koní a 650 Nm je pak Tesle jen na dostřel. Audi RS5 s 450 koňmi a 600 Nm přiznává své morální stáří, ovšem i díky němu je s 1 740 kg nejlehčí z celého tria. Audi a lehkost, jak absurdní před pár léty, časy se ale holt mění. Papírově by přesto měla aspoň na stovku vládnout Tesla (3,1 s) před BMW (3,4 s) a Audi (3,7 s), realita ale takto úplně nevypadá.
Ačkoli je Tesla skutečně rychlá a z místa dokáže odpálit s vervou, na BMW sotva něco podstatného v prvních metrech získá a pak už jen prohrává. Na čtvrtmíli je tak první bavorák s časem 11,4 s před Teslou (11,7 s) a Audi (12,0 s), v závěru je ale vidět, jak těžce Modelu 3 dochází dech. V pružných zrychleních tak dostává rychle výrazně na frak, nakonec málem i od Audi, chuť si spraví jen na brzdění.
Srovnání je tak překvapivým obrazem jasné nadvlády nového dynamického vrcholu BMW M3, který zjevně dokáže s výkonem pracovat velmi efektivně a zastínit nejen Audi, ale i Teslu. Kdo by to čekal, zrovna M3 působí papírově spíše jako trochu bumbrlíček, který bude okouzlovat spíše každodenní použitelností než dynamikou. Ale jak vidno... Spalovací motory zjevně není radno odepisovat ani v tomto ohledu. Také na jejich poli letí vývoj dál a před pár léty skoro neporazitelná Tesla je rázem mezi těmi, kdo musí vzhlížet k novému králi.



BMW M3 s pohonem všech kol puristy neláká, v akci je ale pekelně rychlé. Foto: BMW
Audi RS5 Sportback je příjemné auto, po stránce dynamiky už ale hraje druhé housle. Foto: Audi
Tesla Model 3 Performance bývala králem krátkých sprintů, na novou M3 xDrive ale vůbec nestačí. Foto: Tesla
Zdroj: Carwow@Youtube
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejčtenější články
Jeden z největších držáků mezi moderními auty překvapí i problematickými kusy, ty ale nakonec jen podtrhují jeho odolnost
6.6.2025Dodnes nejetou poslední Škodu nedotčenou koncernem VW nikdo nechce koupit, stále 1. majitel musel s cenou dolů
6.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025BMW ukazuje Fordu, jak správně reagovat na zájem zákazníků. Je to vážně tak těžké?
7.6.2025Výrobce elektromobilů, ve kterém VW utopil už 66 miliard, letos čeká ještě nižší prodeje. Zaplácne je novými obligacemi
7.6.2025