Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový vrcholný Moskvič se nakonec začne prodávat na jaře. Výkonný a vybavený vůz větší než Škoda Kodiaq bude o dost levnější
16.3.2025 | Petr Miler
Touto dobou už měl být u dealerů, začátek prodejů byl ale nakonec odložen. Nyní se máme konečně nacházet jen týdny od chvíle, kdy jej bude možné reálně koupit jako to nejlepší od tradiční značky aut aktuálně poněkud netradičního původu.
Rusové měli s návratem značky Moskvič velké plány a rychle se chtěli dostat na úroveň stovek tisíc prodaných aut ročně. Ukázalo se to jako nereálné a loni byli nakonec rádi, když se dostali na víc než 23 tisíc ročních prodejů, což pro ně znamenalo skoro 78% meziroční nárůst. Dynamika je pozitivní, nominálně ale prodaných aut pořád není mnoho.
Touha posunout se ale Moskvič neopouští, a tak dál rozšiřuje nabídku všemi směry. Jeho nejnovější želízko v ohni posouvá značku do historicky nejvyšších sfér, neboť jde o velké a poměrně noblesně pojaté SUV až pro sedm cestujících. A asi si na něj vzpomenete, poprvé se představilo už loni v dubnu pod prostým označením 8.
Automobilka jej chtěla původně začít ve velkém vyrábět a prodávat už na přelomu léta a podzimu, to se ale nakonec nestalo. Auto pak mělo k dealerům zamířit na podzim, jak ale podotýká Gazeta, nakonec se to nestalo. Až nyní portál Čínská auta s odkazem na prodejce značky informuje, že reálně na start prodejů dojde až letos na jaře. Oficiálně zatím automobilka o tomto vývoji mlčí, šéf petrohradského dealerství Wagner-Auto ale potvrzuje, že „osmička” skutečně míří k prodejcům a měla by být fakticky k dispozici v průběhu dubna.
Než se dostaneme k dalším informacím, zrekapitulujme si finální specifikace, které potvrdila sama automobilky. Víme tedy, že velké, rovných 4 824 milimetrů dlouhé SUV bude mít pod kapotou přeplňovaný 1,5litrový čtyřválec, s výkonem maximálně 174 koní. Toto stádo pak dostane na povel sedmistupňový automat, který bude zaměstnávat pouze přední kola. Pohon 4x4 nicméně nebude k dispozici ani za příplatek, což může být zrovna v Rusku pro jeho oblibu limitující.
Auto bude zpočátku k dispozici pouze v sedmimístné konfiguraci interiéru, navíc našlapané výbavou. V té nebude chybět 12,3palcový digitální přístrojový štít, sada kamer či multimédia s funkcemi Android Auto a Apple CarPlay. S vyššími úrovněmi výbavy pak dorazí i dvoubarevné kožené čalounění. Absenci pohonu 4x4 pak má částečně kompenzovat volba jízdních režimů včetně terénních specialit.
Ceny jsme dosud znali jen ty čínské, kde se prodává JAC X8 Plus, který se stal pro Moskvič 8 základem. V konfiguracích podobných těm ruským tam stojí okolo 139 800 CNY, tedy asi 440 tisíc Kč, což by byla na takové auto velmi sympatická cena. V Rusku ale bývají čínská auta dražší, ať už si říkají jakkoli, a tak se „osmička” má zatím prodávat v několika málo blízkých konfiguracích za sumy mezi 2,8 a 3 miliony rublů - to je asi 750 až 800 tisíc Kč. Dodejme, že to nejsou oficiální informace, ale znějí realisticky.
Malé peníze za to rozhodně nejsou, pokud ale uvážíme, že jde o vůz větší, silnější a vybavenější než základní Škoda Kodiaq, která dnes stojí v Česku nejméně poněkud absurdních 995 tisíc korun, i když s ní nedostanete prakticky nic, je to vlastně docela láce. Není divu, že Moskvič očekává, že půjde po menším SUV 3 o jeho druhý nejprodávanější vůz - jestli se to ovšem skutečně stane, ukáže jen čas.









Moskvič 8 se začne oficiálně prodávat během následujících týdnů. A nezdá se, že by neměl šanci uspět tak, jak si Rusové malují, byť jejich optimismus zatím realitu dalece překonává. Foto: Moskvič
Zdroje: Gazeta, Čínská auta, Moskvič
Bleskovky
Řízení absurdně těžkého nového BMW M5 nezvládají ani profíci, jeden z nich těžce havaroval dokonce se safety carem
včeraHybridní Porsche 911 je znovu zdrojem zklamání, v klání s tuctovějším BMW neexcelovalo ani v tom, v čem mělo
31.3.2025Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025
Nejnovější články
Brusel už vám jde i po řidičáku. Chce celoevropské zákazy řízení, smysl to nedává z podstaty
před 10 hodinamiTakhle VW reaguje na svůj úpadek? Chce, aby sama řídila i jeho spalovací auta, to ho opravdu nespasí
včeraPokud máte dost odvahy a aspoň 2 miliony, můžete si pořídit poslední Ferrari dostupné s manuálem a motorem uprostřed. Charisma má
včeraGiugiaro vyškolil Teslu, takhle se dělá hranaté auto s nelakovanou karoserií. Vše platil mexický miliardář
včeraTohle je motor W10, který VW kvůli testům nacpal do BMW M5. Auto koupil Slovák, teď na brzdě ukázal, co umí
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva