Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku

Slovo dodávka je pro Volkswagen Caddy možná i urážka, mnohým slouží ve svých „civilních” verzích jako prostorný rodinný vůz. Ať tak či onak, pro modelový rok 2011 se dočkal nového provedení. Pojďme se mu podívat na zoubek.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku

23.7.2010 | Petr Miler | Přidat příspěvek

Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Slovo dodávka je pro Volkswagen Caddy možná i urážka, mnohým slouží ve svých „civilních” verzích jako prostorný rodinný vůz. Ať tak či onak, pro modelový rok 2011 se dočkal nového provedení. Pojďme se mu podívat na zoubek.

Divize Užitkové vozy koncernu Volkswagen přišla s novým provedením modelu Caddy. Sama automobilka jej označuje za novou generaci, ale jakožto sečtělí čtenáři byste jistě přišli na to, že od dosavadního provedení vůz až tak mnoho odlišností nedělí. Jde tedy spíše o velký facelift, který změnil vzhled i techniku vozu. Nechme ale slovíčkaření a pojďme se podívat, co vše novinka přináší.

Designové změny kráčí ve šlépějích modelů Amarok a aktuální generace T5, vzhled ale ctí i linie posledních novinek Volkswagenu mezi osobními vozy. Inovované provedení se bude dále vyrábět ve dvou délkách se standardním nebo prodlouženým rozvorem (Maxi).

Vylepšen byl také interiér s plně vyjímatelnou druhou řadou sedadel. V pětimístném provedení tak vznikne při naložení až ke stropu úložný prostor o objemu až 3 030 litrů. U Caddy Maxi dosahuje tento ukazatel hodnoty 3 880 litrů. Pro řemeslníky a poskytovatele různých služeb je zajímavý model Caddy Maxi s paketem Flexsitz Plus, s nímž lze délku ložného prostoru na straně spolujezdce prodloužit na více než tři metry. Objem nákladového prostoru se tím zvětší až na 4,7 m3, což je nejlepší hodnota ve třídě. Modely Caddy lze na přání objednat také v nové sedmimístné verzi se sedadly uspořádanými ve třech řadách (sériově v modelech Caddy Maxi Trendline a Comfortline).

Pod kapotou najdeme kompletně přepracovanou paletu šesti zážehových a vznětových motorů. Všechny fungují s kombinací přímého vstřikování paliva a přeplňováním turbodmychadlem.

Mezi naftovými motory TDI najdeme vaianty 1,6 TDI 55 kW/75 k a 75 kW/102 k a 2,0 TDI 81 kW/110 k a 103 kW/140 k. Všechna „tédéíčka” nyní pracují se systémem přímého vstřikování common rail. V sériové výbavě všech variant nechybí filtr pevných částic.

Agregát 1,6 TDI o výkonu 75 kW/102 k lze na přání objednat se sedmistupňovou dvouspojkovou převodovkou DSG, zatímco pro výkonnější 2,0 TDI 103 kW/140 k je k dispozici šestistupňová varianta téhož atuomatu. Motor 2,0 TDI vyladěný na výkon 81 kW/110 k se navíc dodává výhradně v provedení 4Motion, a to pro pro Caddy i Caddy Maxi.

Nejhospodárnějším modelem bude Caddy 1,6 TDI s paketem BlueMotion Technology (75 kW/102 k), který se může pochlubit průměrnou spotřebou pouhých 4,9 litru nafty na 100 kilometrů, což odpovídá emisím CO2 ve výši jen 129 g/km a snížení spotřeby paliva o 0,6 l/100 km oproti předchůdci. Alternativně si mohou zákazníci objednat také jednotku TDI o výkonu 55 kW/75 k ve variantě BlueMotion Technology.

Každý Caddy vybavený paketem BlueMotion Technology disponuje systémem Start-Stop a částečnou rekuperací kinetické energie. Při ní ovšem dochází pouze ke zvýšení napětí alternátoru a k dobíjení akumulátoru v situacích, kdy řidič uvolní pedál plynu nebo cíleně brzdí. Úspora paliva plynoucí z možností tohoto systému je ale velmi omezená.

Abychom nezapomněli, pro Caddy budou rovněž k dispozici benzinové jednotky TSI. Čtyřválec se zdvihovým objemem 1,2 litru dosahuje nejvyššího výkonu 63 kW/86 k nebo 77 kW/105 k. Pro výkonnější verzi 77 kW/105 k platí údaj průměrné spotřeby paliva 6,6 litru na 100 kilometrů. V porovnání s předchozím modelem o stejném výkonu byla spotřeba paliva snížena o 1,6 litru na 100 kilometrů, resp. o 21 %.

Dalším zajímavou alternativou pro vozidla Caddy a Caddy Maxi je varianta 2,0 Eco Fuel o výkonu 80 kW/109 k na stlačený zemní plyn (CNG) převzatá z dosavadního provedení vozu.

Změnou prošla také struktura nabídka stupňů výbav, které zahrnují nové prvky sériové výbavy, kvalitnější materiály v interiéru, nově navržené volanty a další inovativní doplňky. Přibližně 70 % zákazníků p%ritom dosud volilo skříňovou variantu nebo Kombi s možností přepravy až sedmi osob. Zcela novou podobu mají vyšší úrovně výbavy, které jsou tvořeny třemi liniemi Startline, Trendline a Comfortline. Verze Trendline přitom nahrazuje modely Caddy Life a nejvyšší verze Comfortline střídá úspěšnou speciální edici „Style”. Novým základním modelem je verze Startline a na vrcholu nabídky stojí Comfortline Edition (dříve Style Edition). Ve výrobním programu nadále zůstává oblíbené campingové vozidlo Tramper (jako Caddy i Caddy Maxi).

Pro všechny varianty se v sériové výbavě dodávají nové světlomety pro denní svícení, mezi výbavu na přání byly zahrnuty například odbočovací světlomety integrované do mlhových světlometů, podélné střešní nosiče (sériově pro Comfortline) a nově koncipované rádio s navigačním systémem RNS 315.

Na českém trhu se inovovaný Volkswagen Caddy objeví během měsíce října, česká cena nebyla prozatím stanovena. Na německém trhu se novinka objeví o měsíc dříve s cenami začínajícím lehce za hranicí 14 000 Eur.


Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 1 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 01Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 2 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 02Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 3 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 03Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 4 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 04Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 5 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 05Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 6 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 06Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 7 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 07Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 8 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 08Nový VW Caddy: velký facelift pro malou dodávku - 9 - VW Caddy Maxi 2011 facelift 09

Petr Miler

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.