Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Jetta nafocen takřka bez kamufláže, půl roku před premiérou
16.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Nový sedan bude odhalen v prosinci, značka jej v Číně již nyní testuje téměř bez maskování. A možná jen se zadní torzní příčkou.
Šestá generace Volkswagenu Jetta byla světu představena přesně před sedmi lety, tedy 16. června 2010. Logicky je tedy očekáván příchod nástupce, který by měl být oficiálně odhalen v prosinci. Německá automobilka daný termín potvrdila během svého výročního setkání. Souběžně s tím jsme se dozvěděli, že T-Roc dorazí v srpnu a nový Touareg v listopadu, nyní se ale budeme soustředit pouze na malý sedan.
Ten byl nafocen takřka bez kamufláže při testech v Číně, přičemž jeho podoba některá americká média zklamala. To ale ve výsledku není až tak překvapivé, neboť Volkswagen při stylizování novinky použil metody „Neopravuj, co není rozbité“. Jakkoliv si tedy mezi šestou a sedmou generací můžeme povšimnout řady rozdílů, nová Jetta je spíše neutrální jako Passat než vyzývavá jako Arteon.
Automobilce se takový přístup bezesporu vyplatí, neboť neutrálním stylingem může oslovit mnohem větší davy na různých trzích, zatímco designově výraznější model by sice někde mohl extrémně zabodovat, jinde by však byl odmítán. Tento přístup je ale Volkswagenu již nějaký ten pátek vlastní, raději se proto od vzhledu přesuneme k technice.
Oficiální data prozatím nejsou k dispozici, nicméně by bylo bláhové se domnívat, že pod povrchem najdeme něco jiného než platformu MQB. S tou ovšem nejsou spojena jen pozitiva jako třeba nižší hmotnost či větší prostor v kabině i zavazadelníku. Zmínit je třeba i negativum, které spočívá v nahrazení aktuálního nezávislého zadního zavěšení mnohem levnější a lehčí torzní příčkou.
Volkwagen samozřejmě u vyšších úrovní výbavy, respektive u výkonnějších motorizací může povolat do hry i multilink. Nicméně momentálně je s motorovým prostorem spojován spíše downsizing, neboť základní 1,6litrový atmosférický čtyřválec mají v Americe doplnit motory 1,2 TSI a 1,4 TSI. Jelikož však 1,8 TSI patří v zámoří k bestsellerům, nejspíše se také vrátí.
Do Evropy nová Jetta nejspíše dorazí s méně zajímavou nabídkou, neboť benzinovou stránku věci by měly zastupovat agregáty 1,0 TSI a 1,5 TSI, tu dieselovou pak 1,6 TDI a 2,0 TDI. Znovu však dodáváme, že jde o zatím nepotvrzené dohady. Je proto možné, že nás Volkswagen nakonec ještě překvapí. Tedy technikou, designem se zjevně značka hodlá držet při zemi.


Sedmá generace Volkswagenu Jetta byla aktuálně takřka bez maskování nafocena v Číně. Designově opět není výrazná, na druhou stranu ale znovu nikoho neurazí
Zdroj: auto.163.com
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejnovější články
Tesla 8 let po odhalení nového Roadsteru říká, že letos už určitě, rozhodně, stoprocentně dorazí, akorát koupit ho nepůjde
před hodinou
Muž si koupil v roce 1975 nové Porsche 911 Turbo. Jezdí s ním dodnes, kdy může, po 50 letech má najeto už 1,33 milionu km
před 2 hodinami
Ford je nepoučitelný. Dál trvá na dosažení „uhlíkové neutrality”, i když konkurenti obrací
před 4 hodinami
Za cenu základní Octavie můžete mít víc a víc ceněný německý superkombík. Místo 115 koní jich dostanete 457
před 6 hodinami
BMW odhalilo plán, jak zajistí, aby vaše příští služební auto byla znovu dieselová mašina
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 12:57 - denis
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
- Onboard videa 10.26. 19:15 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 10.26. 17:40 - řidičBOB
- S větrem ve vlasech.... 10.26. 13:40 - pavproch
- Servisní manuál a další literatura na Corvette C5 10.25. 20:46 - Jenyk
- IT poradna 10.25. 17:25 - pavproch
