Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Passat odhalil své první ceny, v Německu senzačně začíná níž než končící provedení u nás
21.11.2023 | Petr Miler
Zdráhali bychom se dnes jakékoli nové auto označit za levné, v případě nového Passatu jsme ale čekali, že VW vyšroubuje ceny podstatně výš. Nestalo se, Němci asi nakonec přece jen chtějí spíš prodávat auta než zachraňovat svět.
Volkswagen v srpnu odhalil úplně nový Passat a alespoň na první dobrou nezklamal. Stále dogmatičtěji uvažující firma v případě této novinky zavzpomínala na své tradice a představila „normální” auto, které ohromuje v prvé řadě svou praktickou použitelností. Nový Passat je jen kombík, můžete ho pořád mít i s dieselem 2,0 TDI a je dokonce ještě podstatně větší a praktičtější než dříve. Svým pojetím připomíná spíše Škodu Superb, to jistě proto, že spolu s ní byl vyvíjen a po jejím boku bude také vyráběn v Bratislavě.
Vzhled tohoto auta nám dvakrát neučaroval (a nebyli jsme sami), ale v době, kdy má nakupování nového auta blíže k dřívějšímu výběru ojetiny (berete to nejlepší, co je, zejména vizuální aspekty nemohou být prioritou), nezbývá, než se s ním smířit. To hlavní zklamání jsme čekali jinde - v ceníku.
Člověk nemusí být statistik, aby pochopil, že s cenami aut se děje přesně to, co si zejména Evropská unie před pár léty vytyčila. Cílem je vyrovnat ceny spalovacích a elektrických aut, jak ale před dvěma léty řekl dnes už bohužel zesnulý šéf vývoje Fordu, jedinou cestou bude zdražení spalovacích aut na úroveň těch elektrických, nikoli opak. S každou modernizací, s každou novou generací se tak ceny spalovacích aut šplhají výš a výš, stačí se podívat do ceníků Škody. Například - a to je úplně náhodný výběr - model Karoq dnes začíná na 715 900 Kč, o dva roky dříve stál od 638 900 Kč, o tři roky dříve od 515 900 Kč a jen pár měsíců před tím startovala na 490 900 Kč. Co se za tu dobu na tomto autě změnilo? No v podstatě nic.
Čekali jsme tedy, že nový Passat zamíří s cenou podstatně výš, aby „dohnal” svého jinak absolutně nekonkurenceschopného elektrického „nástupce”, který při svých cenách začne jako kombík na víc jak 1,6 milionu Kč. Takových 1,2 až 1,3 „mega” za základní nový Passat Variant? To se dalo čekat, VW ale asi v mezičase při svých aktuálních obtížích s odbytem zejména elektrických aut zjistil, že ceny nelze ideologicky nafukovat donekonečna. A sumy žádané za novinku jsou přinejmenším v jeho domovině menší senzací.
České ceny zatím nevidíme, ty německé ale byly právě zveřejněny. Můžeme tedy říci, že Passat v základní výbavě Passat (to není ozvěna ani projev nešikovné práce s clipboardem) se začíná prodávat už od 39 990 Eur, tedy asi 979 tisíc Kč. To je opravdu nečekaně málo, u nás dnes základní dosluhující Passat začíná výš, na 1 005 900 Kč. Pravda, s dieselem 2,0 TDI, základní německá cena počítá s motorem 1,5 TSI a za diesel se připlácí 3 500 Eur (85 tisíc Kč), ale stejně. Základní výbava je navíc slušná - nechybí automatická převodovka, automatická klimatizace, adaptivní tempomat, přední a zadní parkovací asistent, couvací kamera, asistent změny jízdního pruhu, rozpoznávání dopravních značek ve standardu a spousta dalších prvků.
Tahle verze ale bude k dispozici až od 50. kalendářního týdne letošního roku, fakticky lze tedy v tuto chvíli koupit jen vyšší verze Business od 44 995 Eur (1 102 000 Kč), Elegance od 52 450 Eur (1 284 000 Kč) a R-Line od 53 470 Eur (1 310 000 Kč). I to jsou zajímavé ceny, neboť i když Business je opět v základu k mání s motorem 1,5 TSI, k oběma zbylým verzím dostanete už v základu naftový motor o výkonu 150 koní a automat. Například starší dieselový R-Line s automatem u nás dnes startuje na od 1 247 900 Kč. To jsou prakticky stejné peníze a výbavy má méně.
Je to nepochybně příjemné překvapení - VW zjevně chce Passat dál prodávat, jak to jen půjde, za tyto peníze to může být slušný hit. Samozřejmě nevíme, jaké ceny vymyslí vozu české zastoupení, objednat si auto v Německu a vyměnit koruny za eura ale případně umí snad každý...
























Nový VW Passat překvapil svými cenami. Ne snad, že by byl levný, stojí ale podobné či dokonce menší peníze než dosavadní provedení, i když jde o větší a vybavenější auto. Designu si prostě nevšímejte. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Spalovací „dinosaurus” Koenigseggu stanovil další dynamický rekord produkčních aut, nestačí mu ani nejlepší elektromobil
včeraNové Audi RS5 Avant nachytali při testech na Ringu a v okolí, jeho obrovské výfuky působivě jen vypadají
7.5.2025Ford dodatečně ukázal celou rekordní jízdu extrémního Mustangu na nejnáročnějším okruhu světa, už ani neměl na výběr
6.5.2025
Nové na MotoForum.cz
- Zatím bezkonkurenční #93 Marc Marquez včera 17:17
- Výborný začátek Filipa Salače včera 17:04
- V Moto3 na čele David Munoz včera 16:14
- BMW R 1300 RT 2025: pohodlně a bezpečně včera 08:00
- Jako lídři přijíždí do Francie tři Španělé: A. Marquez, Gonzalez a Rueda 8.5.2025
Nejčtenější články
Němci jsou vážně kouzelníci, i neskonale elegantní Porsche 911 dokázali pár tahy zprasit k nepoznání
9.4.2025Vstupenka do klubu prestižních SUV BMW ani jako ojetina nezklame, oproti novému autu stojí pakatel
9.4.2025Levně k mání je nejetá vzpomínka na dobu, kdy motor V6 s pohonem 4x4 šlo mít i v malém autě. Jen tak, bez velkých dramat
10.4.2025Číňané začali prodávat auto jako žádné jiné. České zahrádkáře, pejskaře nebo výletníky by mohlo uhranout i cenou
10.4.2025Mercedes musel zdražit svá auta v Evropě až o 740 tisíc Kč, a to na ně jen praskla dávno známá lež
10.4.2025
Živá témata na fóru
- whitelist & blacklist 05.10. 09:44 - Stepan
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 05.10. 07:08 - Brus
- Rychlodotazy 05.09. 16:22 - Stepan
- OT - zavírám krám, uklízím 05.09. 14:42 - pavproch
- OT: pavproch pomalu likviduje svou firmu 05.09. 14:38 - pavproch
- Detektory policejních radarů 05.09. 13:40 - řidičBOB
- BMW Divize 05.09. 13:18 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 05.09. 10:56 - pavproch