Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW T-Roc je venku a vypadá dobře, jeho nabídka motorů i kabina jsou ale po všech slibech zklamání
před 2 hodinami | Petr Prokopec
Víc než skutečný nový Macan připomíná Porsche Macan z některých úhlů tahle novinka Volkswagenu. To se ale bavíme o zevnějšku, se zbytkem je to horší. Zpod kapoty zmizely naftové motory, i když tvořily významnou část prodejů. A interiér, to je kapitola sama pro sebe.
Prvním významným modelem Volkswagenu byl bezesporu Beetle, druhým pak Golf. Jako číslo tři pak automobilka prezentovala svůj elektromobil ID.3, nicméně o jeho neúspěchu si špitají i vrabci z Rumunska, natož pak ti z Wolfsburgu. Němci by proto možná měli přiznat, že bateriový pohon zatím není šálkem kávy pro většinu lidí a číslem tři oficiálně jmenovat T-Roc. Tedy ve své podstatě Golf se zvýšeným podvozkem, který má šanci svého klasického příbuzného prodejně zastínit. Od debutu v závěru roku 2017 totiž dosáhl již na více než dva miliony registrací.
I proto se automobilka rozhodla, že v případě druhé generace nebude nic riskovat a do jisté míry jen zlepší to, co už tu bylo. Nový T-Roc tedy narostl o 122 milimetrů do délky na 4 373 mm. Z velké části jde tento posun na konto převisů, rozvor se totiž protáhl jen o 28 mm na 2 631 mm. Jak ale značka dodává, mělo to stačit k tomu, aby i prostor pro nohy ve druhé řadě byl královský. V případě zavazadelníku pak lze standardně počítat se 465 litry, tedy s kapacitou vyšší oproti minulosti o 20 l.
Novinka nepřekvapivě znovu stojí na platformě MQB (verze Evo), přičemž na úvod dorazí ve čtyřech motorizacích. Základem je pokaždé přeplňovaná benzinová jedna-pětka, kterou doplňuje buď 48voltový elektrický okruh, nebo elektromotor a lithium-iontová baterie usazená pod zadními sedadly. V případě mild-hybridního provedení bude možné počítat s výkony 116 a 150 koní, které pokaždé bude na přední kola přenášet sedmistupňový automat. Manuál se tak u T-Rocu zjevně stal minulostí.
Vůbec první plnohodnotný hybrid v nabídce VW pak výkonově zamíří výše, čekat lze 136 a 170 kobyl. I v těchto případech se daného stáda má ujmout dvouspojková převodovka, která bude znovu zaměstnávat jen jednu nápravu. S pohonem všech kol totiž bude k dispozici až benzinový dvoulitr, který má dorazit ve druhém sledu, a to s mild-hybridní technikou i bez ní. Plně elektrická verze v plánu není, z nabídky ale skandálně zmizely všechny diesely. Motory TDI přitom na dosavadních prodejích T-Rocu (letos) měly 15%, tedy velmi významný podíl. Uvážíme-li, co jsou automobilky ochotny podstoupit pro dramaticky menší zastoupení elektrických nebo hybridních verzí jiných aut, je kopnutí skoro šestiny zákazníků do zadnice nepochybně zklamáním.
A zklamáním je i pojetí interiéru, který byl i díky eliminaci ručního řazení razantním způsobem přepracován. Volič automatu totiž trůní na sloupku řízení, načež středový tunel působí čistším dojmem. Hostit pak zvládá jak loketní opěrku, tak držáky na nápoje a bezdrátové dobíjení mobilů. Nechybí ani otočný ovladač, který je jedním z mála fyzických tlačítek, které zůstaly zachovány. Většinu funkcí je tedy třeba ovládat skrze dotykový displej, který dle stupně výbavy měří 10,4 nebo 12,9 palce.
V tomto ohledu se jedná o nemalé zklamání, zvláště poté, co si VW opakovaně sypal popel na hlavu a sliboval, kterak tlačítka do kabin svých aut vrátí. Byla to zas jen slova, která jsou nyní spojována s modelem ID.2, který dorazí příští rok. Nedivili bychom se ale, kdyby ani u něj k ničemu převratnému reálně nedošlo.
V interiéru přitom ještě chvíli zůstaneme, VW u něj totiž využil 40 procent recyklovaných plastů, tedy zhruba jednu pětinu veškerých plastových materiálů. Nový T-Roc tak ve velkém najíždí na téma „udržitelnosti” a vyšší efektivity, což jen potvrzuje jeho vizáž. Němci se totiž nechali inspirovat vlastními elektromobily, načež se jim povedlo srazit koeficient odporu vzduchu o 10 procent na Cd 0,29. Data o spotřebě či dynamice však zatím zveřejněna nebyla.
Neznámé jsou v tuto chvíli i ceny, s dodávkami prvních aut však VW počítá již v listopadu. Klientela pak bude moci sáhnout až po 20palcových litých kolech, v rámci karosářských verzí ale bude u druhé generace k dispozici jediná, a sice ta s pevnou střechou. Kabriolet první generace má proto zůstat ve výrobě až do roku 2027 i proto, že je poměrně úspěšný, neboť v Evropě překonává registracemi klasické roadstery jako Mazdu MX-5 nebo BMW Z4. Ne snad, že by to byly vysoko posazené laťky, ale přesto...




















VW T-Roc druhé generace narostl do délky, což prospělo prostoru uvnitř i v zavazadelníku, jinak je to ale jen rozsáhleji faceliftovaná první generace vozu. Pod přední kapotou pak chybí diesely, navzdory jejich docela vysokým prodejům. Interiér je jak z hlediska uživatelské přívětivosti jedno velké smutné kino. Foto: Volkswagen
Zdroj: Volkswagen
Bleskovky
Nejúchvatnější sbírku vzácných McLarenů po zesnulém arabském miliardáři celou koupil tajemný kupec. Musela ho stát miliardy
před 5 hodinami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
26.8.2025Britové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025
Nejčtenější články
Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025Nad kdysi převratnými dvouspojkovými převodovkami zapadá slunce. Další automobilka s nimi končí ze stále stejných důvodů
30.7.2025Hromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025„Hrozí náhlá ztráta brzdných schopností.” Ferrari až po třech letech výroby objevilo kritickou chybu klíčového modelu za víc jak 10 milionů
30.7.2025Vietnamec, který vydělal miliardy na nudlích prodávaných i v Česku, chystá novou vlajkovou loď a útok na další trh
30.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva