Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW T-Roc předčasně odhalil únik, z bestselleru by se konečně mohl stát i král fešáků
17.1.2025 | Petr Prokopec
S T-Rocem německá automobilka trefila hřebík na hlavičku, možná by ale mohl být ještě úspěšnější, kdyby vsadil na poněkud líbivější design. Zdá se, že druhá generace míří přesně tím směrem.
Volkswagen T-Roc neboli Golf na chůdách se světu poprvé představil v roce 2017. Od té doby jde o jeden z důležitých modelů značky, který se pravidelně objevuje v desítce nejlíp prodávaných aut v Evropě. V důsledku toho se nedalo čekat, že by se Němci výrazněji vzdálili od svého obvyklého přístupu v duchu hesla „neopravuj, co není rozbité“. A také to neudělají, auto se podrží stejných základů a přijde s už známým designovým tématem. Přesto jej zpracovává o dost lákavěji.
Ukazují to pohledy na hotový vzhled auta, který se tradičně objevil ve zdrojových datech palubního systému Volkswagenu ještě před premiérou samotného T-Rocu. Je tedy jisté, že nové SUV bude představeno ještě letos, přičemž do vínku dostane platformu MQB Evo stejně jako faceliftovaný Golf. A zatímco techniku bude dál sdílet především s tímto vozem, po stránce designové se pro změnu nechá ovlivnit větším Tiguanem. To přitom dorazilo ve třetí generaci na podzim 2023, prodávat se pak začalo loni.
T-Roc pojme stejné designové téma o něco agresivněji a konečně i líbivěji, dá-li se z dostupné grafiky takto soudit. Za tímto výsledkem hledejme kombinaci ostřeji tvarovaných světel a výrazného nárazníku, který se dočkal výpletu ve tvaru šestiúhelníkových včelích pláství. VW u něj navíc zjevně přistoupil k menšímu prodloužení, zatímco zadní okno působí jako víc zešikmené. Ono v úvodu citované spojení „Golf na chůdách“ je tak ještě více patrné, se správně zvolenou cenou by tedy automobilka mohla bodovat více než dosud. Zvláště když pod kapotu zamíří ta správná technika.
T-Roc totiž bude dál kráčet spalovací cestou, už nabídka plug-in hybridu je nejistá. Jakkoli VW tuto techniku má k dispozici, změna pravidel pro měření spotřeby v Evropě z této alternativy velmi pravděpodobně udělá jen drahý špás, ať již pro výrobce, nebo pro zákazníky. Jistotou jsou tedy v této chvíli mild-hybridní verze agregátů, stejně jako některé čistě spalovací. Mezi ně pak snad dál bude patřit i dvoulitrový turbodiesel.
Automobilka pak má chystat i návrat verze R, která dostane taktéž čtyři válce a dva litry objemu, spalovat ovšem bude benzin. Toto by přitom mělo stejně jako pod kapotou Golfu nabídnout 333 koní, o jejichž přenos na všechna čtyři kola se postará sedmistupňový automat. Manuál by se měl vrátit rovněž, ovšem jen u základních variant, kde bude spojen s pohonem přední nápravy. Víc si řekneme v následujících týdnech a měsících.



Stávající T-Roc sice působí vcelku dravě, zvláště po faceliftu z roku 2021, druhá generace ale bude ještě zajímavější. Byť o ničem šokujícím nelze mluvit, jak můžete vidět níže. Foto: Volkswagen
Zdroj: rollendereporter@Instagram
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nejnovější články
Zakladatel AMG musel nechat 60krát nabourat své nové auto, aby mohl poslat do prodeje pouhých 100 kusů
před 2 hodinami
Nešťastně zaříznutá vlajková loď amerických křižníků silnic chytila druhý dech, za 850 tisíc Kč je to neskutečný kus auta
před 4 hodinami
Jedno z nejošklivějších nových aut posledních let dostává dál naloženo, někde ho zařízli ještě před vstupem do prodeje
před 5 hodinami
Slavný německý tuner si vzal do parády čínské auto, to tu ještě nebylo. Je to znak ještě překvapivějšího kroku
před 7 hodinami
VW dal u své novinky lidem možnost vybrat si mezi elektrickým a také spalovacím pohonem. 80 procent vzalo to, co si nepřál
před 8 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
