Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nový VW Teramont znovu nafocen bez maskování, Kodiaq je vedle něj prcek
6.9.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Sedmimístné SUV Volkswagenu sice interiérem připomíná novinku Škody, oproti ní je však po poznání větší. Troufá si dokonce i na Audi Q7.
Nový Volkswagen Teramont už jsme vám bez maskování ukázat mohli. Tehdy jsme jej přirovnávali ke Škodě Kodiaq, neboť interiéry obou vozů se nápadně podobají, v rámci koncernu (zatím...) jako jediné. Nepředpokládali jsme snad, že by automaticky znamenalo i stejné venkovní rozměry, neboť Teramont měl být větším vozem. Až teď se ale ukazuje, jak moc.
Dané informace k nám dorazily z Číny, kde bude novinka montována ve spolupráci s tamní firmou SAIC. A jak už to při tamních „předběžných neoficiálních ohledáních” automobilových novinek bývá, nejde zdaleka o nenápadné nafocení vozu odkudsi zdáli, ale důkladné nafocení ze všech stran doplněné o řadu dosud nezveřejněných informací. A ty nejzajímavější se týkají rozměrů.
V tomto ohledu zmíníme, že Škoda Kodiaq měří 4 697 milimetrů na délku, 1 882 mm na šířku, 1 676 mm na výšku a 2 791 mm v rámci rozvoru. Není to tedy malé auto, na pohled se ale nikterak obří nezdá. Teramont na první pohled vyhlíží podobně, jenže počítá s rozměry 5 039 x 1 989 x 1 773 x 2 980 mm. Krom délky a rozvoru je tak vůbec největším SUV koncernu, neboť překonává i Audi Q7 (5 069 x 1 968 x 1 716 x 3 001 mm).
Při pohledu na tyto rozměry je tak asi logické, že nabídka kol startuje osmnáctkami doplněnými pneumatikami 245/60. Dále přitom v nabídce figurují 19palcové ráfky (255/55) či 20palcové (255/50). V závislosti na zvolené výbavě bude odlišná také čelní maska, nárazníky vpředu a vzadu či boční prahy, pouze pro vrcholné úrovně jsou pak určeny plnohodnotné čelní LEDky. Mimo to mohou čínští zákazníci volit mezi pětimístnou a sedmimístnou variantou.
Po stránce motorické jsme již dříve hovořili o 3,6litrovém atmosférickém šestiválci, kromě této jednotky ovšem dorazí také přeplňovaný benzinový dvoulitr. Ten bude produkovat 186 nebo 220 koní, Teramont tedy při větších rozměrech nabídne o poznání vyšší výkon než výše zmiňovaný Kodiaq. Automat DSG bude nejspíše standardem u všech verzí, v případě pohonu ale nejspíše bude možné volit mezi jednou či dvěma nápravami.
Nic bližšího již momentálně nemůžeme dodat, o datu oficiálního odhalení čínské zdroje prozatím mlčí. S ohledem na zcela nemaskovanou karoserii je ale nejspíše debut již za rohem. Ten americký pak velmi pravděpodobně proběhne na sklonku roku na autosalonu v Los Angeles, do Evropy se ale Teramont dříve než v příštím roce zřejmě nepodívá.
Nový Volkswagen Teramont bude jedním z největších SUV koncernu...
...přestože interiérem se velmi podobá mnohem kratší Škodě Kodiaq
Zdroj: Autohome China
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Němci vyzkoušeli Škodu Octavia IV jako ojetinu, smysl dává hlavně s démonizovaným motorem
před 3 hodinami - Dodge se znovu pokouší ukončit výrobu auta kvůli jeho obřímu motoru V8, i když si ho loňský rok koupil rekordní počet lidí
před 4 hodinami - Škoda chystá závodní elektrický Enyaq, to už je opravdu tragédie v přímém přenosu
před 6 hodinami - Fisker padá stále níž, poškozená auta má opravovat díly z vraků a vyřazených vývojových vozů
před 7 hodinami - Nové Ferrari zaskočilo jménem i vzhledem, jeho motor ale stačí k tomu, aby se vyprodalo na léta dopředu
před 9 hodinami
Živá témata na fóru
- Volkswagen obecne 05.03. 16:58 - denis
- Rychlodotazy 05.03. 16:32 - pavproch
- Onboard videa 05.03. 12:52 - řidičBOB
- BMW Divize 05.03. 08:37 - pavproch
- Octavia 3, golf, passat, leon, focus - benzín, cca 2016 05.03. 07:26 - petr_riha
- Elektromobily a vse kolem nich 05.03. 06:53 - honziss
- Dříve M135i, nyní ///M2 05.02. 22:38 - Eda
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 18:50 - Brus