Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Oficiální dealer Škody vyřešil nedostatek aut značky pro Česko tak, že začal dovážet její vozy z Číny
4.6.2022 | Petr Miler
Je to nevídaná věc, na druhou stranu je ale jen logickým vyústěním nastalé situace. Škodovka v Číně padá ke dnu a nevyužívá svých tamních výrobních kapacit, v Evropě naopak nestíhá dodávat. Navíc lze takhle koupit i auto, po kterém tu někteří toužili a běžně jej pořídit nelze.
Chcete novou Škodu? Pokud netoužíte po něčem naprosto okrajovém, co se i v dnešní době krčí v koutu dealerství bez špetky zájmu kohokoli, můžeme vám popřát akorát hodně zdaru. Na cokoli žádoucího se čeká a odpovědný dealer vám ani nemůže upřímně říct, jak dlouho si počkáte. V tuto chvíli je strategií paušálně oznamovat zhruba půlroční čekací lhůtu s tím, že bude upřesněna „za pochodu”. Reálně se ale třeba na Octavie čeká déle než rok.
Podobná situace panuje i u jiných modelů, a tak dealeři vymýšlí, co by prodali těm, kteří potřebují auto dřív. Typickým řešením je ojetina, neboť tu skutečně můžete mít hned, neskloňovanější argument dneška „ale je skladem” ovšem nezabere na každého. Někteří prostě chtějí nový vůz, jiní mají příliš jasné představy o tom či onom a nevezmou třeba zelené auto místo červeného.
Dealeři tak hledají rozličná řešení a s jedním pozoruhodným přišel Havex, firma oficiálně zastupující právě Škodu. Ta se rozhodla dovážet nové vozy automobilky z Číny, kde škodovka padla skoro na úplné dno, i když tam umí vyrábět statisíce aut za rok. To je opačný problém, než který řeší v Evropě, a tak to vlastně dává smysl. Pozoruhodné ale je, jaký vůz tu díky tomu také lze koupit.
Číňané totiž od Škody v době, kdy česká auta kupovali jako zběsilí, dostali hned několik specialit, které jinde nekoupíte. Jednou z nich je Kodiaq GT, stylové SUV-kupé a pravá vlajková loď značky, která měla zamířit také do Evropy. Nakonec se to ale kvůli omezeným produkčním kapacitám nestalo a teď už ani jistě nestane. Auto tu nyní rázem koupit lze, co s ním dostanete?
Jde o skutečně zajímavě vyhlížející model, třebaže čelní partie se od základní Škody Kodiaq příliš neliší. Atraktivnější je pohled na bok a záď, která je zcela nová a přitahuje pohledy mnohem více než standardní, poněkud krabicoidní Kodiaq. Jiné víko zavazadelníku doplňuje prudčeji se svažující zadní okno, stejně jako odlišný profil střechy. Vůz dostal i jiný nárazník, ze kterého vykukuje dvojice koncovek výfuku. Vše uzavírá nápis Škoda přes celou záď - dnes běžná věc, v době premiéry to byla u české značky úplná novinka.
Vůz se od základního „medvěda“ liší nejen vzhledem, ale i rozměry. S délkou 4,63 metru je o 6 centimetrů kratší, s výškou 1,65 metru pro změnu o nějaké 2 centimetry nižší. V případě šířky či rozvoru již na změny nedošlo, počítat tedy lze s 1,88 a 2,79 metry. Pod kapotou najdeme přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec EA888, který pod čínským obchodním názvem TSI380 nabízí 220 koní a 350 Nm. Obojí míří na všechna kola, standardně devatenáctipalcové lité disky osazené pneumatikami 235/50 R19. S tímto potenciálem pod kapotou zvládne 1 715 kilo vážící vůz zrychlit z klidu na stovku za 7,5 sekundy, nejvyšší rychlost má pak hodnotu 220 km/h. Kodiaq GT má k dispozici na dnešní dobu velkou, 62litrovou nádrž, zavazadelník pak pobere 463 až 1 607 litrů.
To všechno je zajímavé a v Číně to stojí hodně málo - 191 900 yuanů znamená asi jen 660 tisíc Kč, za to u nás brzy nekoupíte ani Octavii. Přidejte náklady na dovoz, cla, daně a marži Havexu a jste na ceně 1 489 000 Kč. A můžete si vybírat z různých barevných verzí vnějšku i vnitřku. Je to hodně peněz za jakoukoli Škodu, natož pak čínskou Škodu, s touhle tu ale - když už nic jiného - rozhodně nezapadnete. Však málokteré jiné auto české značky tu má šanci otáčet hlavami kolemjdoucích. Skoro se chce říci otřepané: „A holky budou koukat!” Jestli vám to stojí skoro za 1,5 milionu, posuďte sami.


















Škodu Kodiaq GT jste dosud mohli vidět běžně jen v Číně. Teď ji můžete koupit i v ČR, jde ale o jakýsi šedý dovoz za ne zrovna nízkou cenu. Foto: Škoda Auto
Zdroj: Havex
Bleskovky
Stačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
včeraBMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
2.7.2025
Nejnovější články
Fiasko kdysi převratného motoru Nissanu přichází pro firmu v nejhorší možný čas, může ji přivést až do záhuby
před 10 hodinamiVědci popsali, proč se tolika lidem dělá z elektrických aut fyzicky špatně
před 11 hodinamiAž komicky silný Ariel Atom je tu po 25 letech od zrodu proto, aby vám zdeformoval obličej jako Clarksonovi. Vypadá i jede jako malá F1
včeraProdeje elektrických Fordů se dál mohutně propadají, sportovní spalovací Mustang už v USA dokonce překonává rodinný Mach-E
včeraPorsche je nepoučitelné a znovu opakuje 12 let starou chybu, tentokrát v ještě větším měřítku
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva