Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá novinka Toyota předčasně odhalena únikem, rozruch budí už použitým motorem
31.3.2022 | Petr Prokopec
Příchod každého podobného auta je v dnešní době žádoucí, když už ale Japonci investovali tolik do jeho vzniku, mohli vsadit na nekompromisní motor. Co lze přes rozpaky snést v menším Yarisu, může být u větší Corolly vedle existující konkurence příliš velký problém.
Již za pár hodin nám odstartuje tradiční den plný legrácek a žertíků. Je proto překvapivé, že se Toyota právě 1. dubna rozhodla odhalit jeden z velmi očekávaných vozů, který se chce ucházet o srdce zákazníků se vší vážností. Inspirován byl třídveřovým hatchbackem Yaris GR, jehož vývoj vyšel automobilku na neskutečné peníze. Standardní provedení, které dorazilo na trh v roce 2020, totiž Japonci nabízí jen jako pětidvířko. Tým soutěžící ve WRC nicméně kvůli větší konkurenceschopnosti požadoval méně praktickou karoserii. Akio Toyoda tak dal požehnání homologačnímu speciálu, který si značka vypiplala sama bez pomoci Subaru či BMW.
Takový projekt byl nicméně hodně nákladný, a tak se Toyota rozhodla zužitkovat nabyté zkušenosti i vyvinuté komponenty v dalším autě. Tím se dostáváme k oné novince i podstatě její rozpačitosti, Corolle GR. Tu totiž bude pohánět stejný 1,6litrový přeplňovaný tříválec, což je z podstaty problematický motor. Jenže co může být snesitelné u malého hatchbacku, může být obtížně překousnutelné u ostrého kompaktu, který se musí potýkat s konkurencí pracující s méně kompromisní technikou. A to i když jeho výkon v případě Corolly narostl z 272 na 305 koní. Točivý moment 370 Nm nicméně zůstal zachován, stejně jako bude možné počítat rovněž s tímtéž pohonem všech kol GR-Four a identickou šestistupňovou manuální převodovkou.
S ohledem na zítřejší premiéru momentálně sice nejsou k dispozici veškeré informace, s dostupnými specifikacemi a uniklými fotkami si ale lze poskládat už výmluvnou mozaiku. Víme tedy, že stejně jako Yaris GR bude i Corolla GR osazena voličem jízdních režimů Normal, Sport a Track. Poslední zmíněný má umožnit přenos až 70 procent výkonu na zadní kola, která tak půjde snadno utrhnout. Jakkoliv vůz se má zaměřit spíše na čistou stopu, čemuž bude uzpůsobeno i naladění podvozku.
S menším sourozencem pojí novinku také 18palcová litá kola, jenž obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. A něco podobného lze říci i o agresivním bodykitu, jehož součástí jsou nárazníky s výraznými ventilačními otvory, nafouknuté blatníky, mohutné boční prahy a střešní křídlo. Opomenout pak nesmíme ani na zadní difuzor, s nímž je spojen zásadní rozdíl vůči Toyotě Yaris GR - ta má totiž pouze dvě koncovky výfuku po stranách, zatímco Corolla GR nabídne ještě třetí oválnou usazenou uprostřed.
Nakrátko se můžeme zastavit ještě u interiéru, kde nebudou chybět sportovní sedadla, kůže, čalouněný volant či unikátní přístrojový štít. Více si ovšem řekneme až zítra po oficiálním debutu, zvědavi jsme hlavně na dostupnost a cenu. Předem ale zůstáváme k úspěchu tohoto vozu zdrženliví - Yaris GR téměř nemá konkurenci, Corolla se bude muset postavit strojům jako VW Golf R, které jsou mimořádně schopné, mají velmi dobré renomé a nesahají po kompromisech, kterým tříválcový motor vždy byl a bude.









Toyota Corolla GR byla plně odhalena únikem, venku jsou i téměř veškeré podstatné informace. Je to jistě pozoruhodné auto, se tříválcem pod kapotou to ale bude mít na trhu těžké. Foto: Toyota
Zdroj: Drive
Bleskovky
Poslední sbohem: Pět ostrých kompaktů se spalovacími motory si to rozdalo ve sprintu, dva z nich hrají svou vlastní ligu
před hodinouBMW stvořilo nejrychlejší kombík Severní smyčky Nürburgingu, okruhem se prohnal jako černý přízrak
včeraMax Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
2.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Oznámení IRRC se na mnoha místech setkává s nepochopením včera 20:00
- Oficiálně Moto2: MSi Racing se loučí s Ericem Fernandezem a představuje Unaie Orradreho včera 15:03
- Bez hvězd: Mistrovství světa superbiků hrozí vykrvácením včera 11:00
- WorldSSP Balaton Park, 3. den: Historická neděle pro Dánsko včera 10:25
- 8h Suzuka vyhrála favorizovaná dvojice Hondy, YART out 3.8.2025
Nejnovější články
Nejnovější Bugatti nemá v interiéru jediný klasický reproduktor, přesto má hrát jako víno díky v autech nevídanému řešení
před 2 hodinamiNahrazení žádaného spalovacího auta elektrickým nástupcem poslalo prodeje dolů o 89,3 %, tolik k „elektrické revoluci”
před 4 hodinamiMuž si v roce 1996 koupil ještě jako „mlaďas” nové BMW. Nechal si ho letoška, najel s ním přes 1 milion km s původní technikou
včeraElektrokola se dnes prohání po silnicích rychlostmi až přes 110 km/h. A některé státy už to „nedávají”
včeraEU opět „vítězí”. Místní výroba je drahá i pro Číňany, odkládají spuštění továrny v Maďarsku, upřednostní Turecko
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva