Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostrá novinka Toyota předčasně odhalena únikem, rozruch budí už použitým motorem
31.3.2022 | Petr Prokopec
Příchod každého podobného auta je v dnešní době žádoucí, když už ale Japonci investovali tolik do jeho vzniku, mohli vsadit na nekompromisní motor. Co lze přes rozpaky snést v menším Yarisu, může být u větší Corolly vedle existující konkurence příliš velký problém.
Již za pár hodin nám odstartuje tradiční den plný legrácek a žertíků. Je proto překvapivé, že se Toyota právě 1. dubna rozhodla odhalit jeden z velmi očekávaných vozů, který se chce ucházet o srdce zákazníků se vší vážností. Inspirován byl třídveřovým hatchbackem Yaris GR, jehož vývoj vyšel automobilku na neskutečné peníze. Standardní provedení, které dorazilo na trh v roce 2020, totiž Japonci nabízí jen jako pětidvířko. Tým soutěžící ve WRC nicméně kvůli větší konkurenceschopnosti požadoval méně praktickou karoserii. Akio Toyoda tak dal požehnání homologačnímu speciálu, který si značka vypiplala sama bez pomoci Subaru či BMW.
Takový projekt byl nicméně hodně nákladný, a tak se Toyota rozhodla zužitkovat nabyté zkušenosti i vyvinuté komponenty v dalším autě. Tím se dostáváme k oné novince i podstatě její rozpačitosti, Corolle GR. Tu totiž bude pohánět stejný 1,6litrový přeplňovaný tříválec, což je z podstaty problematický motor. Jenže co může být snesitelné u malého hatchbacku, může být obtížně překousnutelné u ostrého kompaktu, který se musí potýkat s konkurencí pracující s méně kompromisní technikou. A to i když jeho výkon v případě Corolly narostl z 272 na 305 koní. Točivý moment 370 Nm nicméně zůstal zachován, stejně jako bude možné počítat rovněž s tímtéž pohonem všech kol GR-Four a identickou šestistupňovou manuální převodovkou.
S ohledem na zítřejší premiéru momentálně sice nejsou k dispozici veškeré informace, s dostupnými specifikacemi a uniklými fotkami si ale lze poskládat už výmluvnou mozaiku. Víme tedy, že stejně jako Yaris GR bude i Corolla GR osazena voličem jízdních režimů Normal, Sport a Track. Poslední zmíněný má umožnit přenos až 70 procent výkonu na zadní kola, která tak půjde snadno utrhnout. Jakkoliv vůz se má zaměřit spíše na čistou stopu, čemuž bude uzpůsobeno i naladění podvozku.
S menším sourozencem pojí novinku také 18palcová litá kola, jenž obouvají pneumatiky Michelin Pilot Sport 4S. A něco podobného lze říci i o agresivním bodykitu, jehož součástí jsou nárazníky s výraznými ventilačními otvory, nafouknuté blatníky, mohutné boční prahy a střešní křídlo. Opomenout pak nesmíme ani na zadní difuzor, s nímž je spojen zásadní rozdíl vůči Toyotě Yaris GR - ta má totiž pouze dvě koncovky výfuku po stranách, zatímco Corolla GR nabídne ještě třetí oválnou usazenou uprostřed.
Nakrátko se můžeme zastavit ještě u interiéru, kde nebudou chybět sportovní sedadla, kůže, čalouněný volant či unikátní přístrojový štít. Více si ovšem řekneme až zítra po oficiálním debutu, zvědavi jsme hlavně na dostupnost a cenu. Předem ale zůstáváme k úspěchu tohoto vozu zdrženliví - Yaris GR téměř nemá konkurenci, Corolla se bude muset postavit strojům jako VW Golf R, které jsou mimořádně schopné, mají velmi dobré renomé a nesahají po kompromisech, kterým tříválcový motor vždy byl a bude.








Toyota Corolla GR byla plně odhalena únikem, venku jsou i téměř veškeré podstatné informace. Je to jistě pozoruhodné auto, se tříválcem pod kapotou to ale bude mít na trhu těžké. Foto: Toyota
Zdroj: Drive
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Bývalý hokejista si jako první převzal nové nejrychlejší civilní letadlo světa od dob Concordu, překoná i rychlost zvuku
před 7 hodinami
V dalším „zeleném království” zjistili, že silnice se samy neopraví, majitelé elektromobilů budou platit za každý ujetý km
před 9 hodinami
Britové montují do lehounké malé Mazdy 380koňový motor V6, výsledkem bude levné auto schopné pokořit i supersporty
před 10 hodinami
Prodeje Tesly šly skutečně do kopru. A hodně. Přesto ze současné situace silně profituje
dnes
Nové Smarty jsou až absurdně obří auta, ten nejnovější měří skoro 5 metrů. A Mercedesy nepřipomínají náhodou
dnes
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
