Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Hyundai i30 N se bude vyrábět v České republice, továrna zvýší produkci
4.10.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
První ostrá i30 se bude montovat vedle standardu v Nošovicích. Pod kapotu by se přitom mohla nastěhovat i nová osmistupňová převodovka.
Studie Hyundai RN30 bylo (a vlastně nadále je) jednou z hlavních hvězd pařížského autosalonu. Jeho agresivně tvarovanou karoserii totiž doplnilo 380 koní, mluvit se tedy dá o více než lákavé kombinaci. Je sice naprosto jistoté, že produkční varianta i30 N bude vypadat o poznání méně odvážně a nabídne i nižší výkon, nicméně šéf sportovní divize korejské značky Albert Biermann uvedl, že i takové funkční auto má Hyundai k dispozici a je jen otázkou, co se z něj reálně dostane do série.
Korejci nicméně už teď říkají, ze začnou v nižších patrech nabídky - nejprve si prý musí vybudovat jistou fanouškovskou základnu, než do prodeje zamíří ostrý hatchback nabízející víc než standard, který by se s extrémně výkonným motorem a pohonem všech kol těžko s cenou vešel do milionové hranice. Momentálně lze tedy stoprocentně počítat pouze se základní variantou i30 N, jež s pohonem předních kol a výkonem do 300 koní dorazí v příštím roce.
Vyráběna bude stejně jako standardní hatchback u nás, tedy v slezských Nošovicích. Tuto skutečnost již potvrdil šéf oddělení pro vztahy s veřejností Petr Vaněk, dle kterého v souvislosti s příchodem nové generace i jejích dalších verzí navýší továrna svou kapacitu o deset procent. „Ano, přesně tak. Již jsme zadali novou studii o dopadu na životní prostředí, která nám umožní navýšit produkci o 10 % na 385 000 vozů, to je náš cíl.“ České zastoupení přitom nebude muset rozšiřovat zhruba 200hektarový výrobní areál aktuálně produkující 350 tisíc aut za rok.
„Ne, dosaženo toho bude lehkou modifikací rychlosti výroby a navýšením počtu lidí pracujících na linkách. A možná přidáním nějakých extra směn. Je to dobře placené, takže lidé proti nim nebudou protestovat, neboť budou mít dobrou příležitost vydělat si něco navíc,“ dodává Vaněk k navýšení produkce. Jeho slova o výrobě i30 N v Nošovicích pak potvrzuje Biermann, který dodává, že posléze se rozjedou ještě linky v Koreji, i když pro jiný model.
Mimo to šéf vývoje i divize N zmínil, že Hyundai dokončilo práce na osmistupňovém dvouspojkovém automatu, který spolupracuje s pohonem předních kol a jenž by se časem mohl pod kapotou modelu i30 N také objevit. Převodovka prý bez problémů zvládne přenést až 395 koní a 450 Nm točivého momentu. A jelikož první sportovní model značky dostane nižší výkon, technicky je vše možné.
Biermann ale prozatím nechtěl nic potvrdit, oficiálně automobilka nový automat ještě nepředstavila. Jistotu zíksáme až po slavnostní premiéře. S ohledem na výkon je přitom dost možné, že automat si bude tykat také s pohonem všech kol. Kromě toho se spekuluje rovněž o integrovaném systému Launch Control, jež by Hyundai i30 N napomohl s bleskurychlými starty.
Při výčtu všech těchto technologií se tak ostřejší varianta sportovního hatchbacku jeví jako ještě lákavější zboží, které by vyšší cenu mohlo plně ospravedlnit. Jak bylo ovšem již řečeno, příchod takového modelu zatím není jistý. Víme ovšem, že divize N hodlá do roku 2019 představit hned šest poladěných derivátů. Budování fanouškovké základny bere Hyundai opravdu vážně.








Koncepční Hyundai RN30 ohromilo Paříž...
...do produkce však jako i30 N zamíří tato novinka v umírněnější podobě. Vyrábět se přitom bude v moravských Nošovicích
Zdroj: Car Advice
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 5 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 10 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včera
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejčtenější články
Starý dobrý osmiválec ve srovnání rozstřílel novou Teslu Model 3 Performance. Nechal ji v prachu úplně ve všem
30.3.2025Reakce Ferrari na Trumpova cla jasně potvrzuje, že má problémy s prodejem některých modelů
30.3.2025Chevrolet zkouší zabránit kupčení s jeho nejlepšími sporťáky, zvolil velmi kontroverzní metodu
30.3.2025Data servisů potvrzují, že elektromobily „žerou” pneumatiky víc než jakákoli jiná auta, „přeborníkem” je Tesla
30.3.2025Majitele luxusních elektrických aut drtí drastická ztráta hodnoty, na těchto přišli o miliony za pár let
30.3.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva