Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Ostré Seaty už nejsou Seaty, teď jsou to Cupry. Tady jsou první modely nové značky
22.2.2018 | Jaroslav Vavera | Přidat příspěvek
Poměrně odvážným krokem je od Seatu pokus o osamostatnění sportovní divize Cupra. Ta teď zkusí prorazit bez vazby na mateřskou značku prvními modely.
Verze označené slovem Cupra byly vždy těmi nejsportovnějšími Seaty. Nyní ale podle zástupců automobilky nastal čas, aby tato značka získala svou vlastní duši, svou vlastní DNA, svou vlastní identitu tím, že se stane samostatnou entitou. Přibližně těmito slovy dnes odstartoval tiskovou konferenci šéf Seatu Luca de Meo společně s novým ředitelem značky Antoniem Labattem.
Značka Cupra existuje po právní stránce jako společnost Cupra SA, přičemž většina jejích zaměstnanců dosud pracovala pro oddělení Seat Sport, které dneškem přestalo existovat. Pro vývoj nových vozů Cupra navázala firma partnerství s malými studii a řemeslnými dílnami, jako jsou L.G.R., Trakatan nebo Fabike, které budou vyvíjet exkluzivní rukodělné výrobky. Tímto krokem hodlá podpořit své zaměření na poctivé zpracování, vášeň pro věc, kvalitu a individualizaci. Cupra spolupracuje také se značkami Dainesse, Ninco a dalšími, s nimiž sdílí svou vášeň pro motoristický sport.
Všechny vozy značky Cupra ponesou nové logo symbolizující býčí hlavu a patří mezi ně i dnes poprvé představený model Cupra Ateca. Pohání ho technika známá z nejlepších koncernových hot hatchů, tedy motor 2,0 TSI s výkonem 221 kW (300 koní), jehož výkon míří na všechna čtyři kola. Motor s intenzivnějším zvukovým projevem je doplněn nově vyvinutou sedmistupňovou převodovkou DSG, která se má vyznačovat sportovnější charakteristikou s rychlejším i hladším řazením.
Cupra Ateca má také pozměněný vnější vzhled, třebaže „Mám 300 koní!” do světa nekřičí. Horní část masky chladiče má voštinovou mřížku se zmíněným novým logem. Nápis ve spodní části masky je z matného hliníku a mezi mezi charakteristické prvky patří i leskle černé detaily. Černé jsou také brzdové třmeny, které se skrývají za 19" koly z lehké slitiny, v případě karoserie je na výběr šest barev: modrá Energy, červená Velvet, stříbrná Brilliant, šedá Rodium, černá Magic a bílá Nevada.
Výplně dveří v interiéru jsou čalouněny Alcantarou a hliníkové prahové lišty pod nimi vítají osvětleným logem Cupra. Rovněž pro střední části čalounění sedadel je použita Alcantara, černá s šedým prošívání, bočnice jsou pak vyvedeny v imitaci uhlíkových vláken. Šedé prošívání zdobí rovněž sportovní volant a hlavici páky voliče, obšité kůží. Rámečky výdechů ventilační soustavy mají leskle černou povrchovou úpravu, což platí i pro obložení středové konzoly. A na spoustě míst nechybí logo Cupra, to asi abyste nezapomněli... že už nesedíte v Seatu
Novinka chce zaujmout i slušnou standardní výbavou čítající mj. bezklíčkový vstup a start, prostorový kamerový systém s rozsahem snímání 360°, navigační systém plus s osmipalcovým dotykovým displejem, adaptivní tlumiče, digitální panel přístrojů nebo parkovací asistent. Za příplatek pak můžete mít mimo jiné paket Performance, který zahrnuje 18“ brzdy Brembo s černými brzdovými třmeny, sedadla čalouněná kůží a pakety ozdobných prvků z uhlíkového kompozitu pro exteriér i interiér.
Cupra Ateca (nepíše - a zřejmě ani nečte - se to úplně snadno, ale je to tak od teď správně) nicméně logicky touží oslnit hlavně dynamikou. Na stovku tak dokáže zrychlit za 5,4 sekundy a rozjet se až na 245 km/h, což na SUV jistě nejsou špatná čísla. Kolik za to všechno, ptáte se? Českou cenu zatím neznáme, pohybovat by se ale v základu měla okolo ekvivalentu 42 tisíc Eur, dnes asi 1,06 milionu Kč.
Vedle ostrého SUV se pak při uvedení nové značky objevil i závodní speciál Cupra TCR a silniční vozy Cupra Ibiza a Cupra Arona, které jsou ovšem zatím jen stylistickými cvičeními. Dosud tedy nebylo potvrzeno, že se tyto vozy stanou součástí produktové řady značky Cupra, jakkoli se z nedávného úniku fotek mohlo zdát, že půjde hned o sériové modely.
Tím naopak bude Seat Leon Cupra R ST (skutečně Seat - do nabídky značky Cupra bůhvíproč nespadá), který je vybaven motorem 2,0 TSI o výkonu 300 koní, pohonem všech kol a převodovkou DSG. Vizuálně se pak pyšní řadou detailů v odstínu mědi, aerodynamickými díly z uhlíkového kompozitu, zvučnější výfukovou soustavou, koly z lehké slitiny v odstínu mědi a přepracovanou brzdovou soustavou. Vůz bude k dispozici od konce roku a bude za dva týdny vystaven na mezinárodním autosalonu v Ženevě. Na ceny si i zde budeme muset počkat.
Fotografie Cupry Ateca




















Fotografie Cupry Ibiza
Fotografie Seatu Leon Cupra R ST
Fotografie Cupry Leon TCR
Fotografie z příprav modelů značky Cupra
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Ilustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 4 hodinamiDosud neznámý sporťák zajel 5 rekordů 5 okruhů během 5 dnů, navíc mezi nimi přejížděl po vlastní ose
včeraRusové poslali na silnice svůj revoluční tahač. Vidíte ho celý, na fotce nic nechybí
18.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Pol Esparagaro místo Mavericka Viňalese 15:44
- Arbolino, Baltus – news na přestupovém trhu Moto2 včera 17:32
- Gonzalezův poškozený chladič včera 14:09
- Moreira míří do MotoGP včera 10:00
- MS Side se jelo o víkendu v Assenu 18.8.2025
Nejnovější články
Muž si přijel k dealerovi pro nové SUV za 1,6 milionu Kč, podívejte se, co nechal na protiúčet
před 2 hodinamiMercedes se nedokáže zbavit svých skladových elektrických propadáků, dává na ně slevy až skoro 1,3 milionu Kč
před 3 hodinamiIlustrace ukazují, jak by nová Škoda Octavia Combi mohla vypadat ještě před jejím zářijovým odhalením
před 4 hodinamiLamborghini dokonalo obrat o 180 stupňů. Teď se kaje a slibuje, že motory V12 ponechá v prodeji i dlouho po roce 2030
před 5 hodinamiFord chce rozjet revoluci ve výrobě aut, dnes je ale vyrábět neumí. Letos vyhlásil už 104. svolávací akci!
před 7 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva