Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Paříž 2008: Audi uvádí koncept A1 Sportback, míří na Mini
2.10.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Audi je trnem v oku úspěch pod křídly BMW vzkvétajícího MINI. Rádo by mu postavilo konkurenta, jenže ono to nebude snadné. Mini má historii a základy, na kterých může stavět. To Audi chybí a tak to bude mít její budoucí A1 těžké.
Už vloni v Tokyu Audi pod názvem Metro Project představilo svou první vizi, jak by měl její konkurent pro Miniho vypadat. Bylo to třídveřové auto s bezrámovými dveřmi, pohonem všech kol a hybridním ústrojím pod kapotou. Dnes představený koncept A1 Sportback na něm v mnohém navazuje, ovšem mýlil by se ten, který by si myslel, že to je Metro s jedním párem dveří navíc a jinou maskou chladiče.
Audi A1 Sportback ještě není produkční verzí budoucího A1, interiér je stále příliš futuristický a karoserie vyrobená s plastů založených na uhlíkových vláknech zase příliš drahá. Přesto u něj můžeme vysledovat budoucí trendy.
Karoserie spočívá na nové platformě koncernu VW určené pro malé vozy. Jejím specifikem je, že nápravy jsou uloženy na samostatných rámech, které jsou následně napojeny na centrální rám. A1 má pohon jen předních kol, což umožnilo nejen ušetřit hmotnost, ale samozřejmě také cenu. Ostatně kdo u takto velkého auta potřebuje pohon všech kol? Navíc tím bylo dosaženo nižší spotřeby paliva a tím produkce CO2, což je v dnešní době svatý grál všech automobilek.
O to se také stará hybridní ústrojí, které je pod kapotou. Hlavní slovo má benzínová 1,4 TFSI o výkonu 150 koní, která je spřažena s přídavným elektromotorem o výkonu cca 30 koní. Ten přidává dodatečných 150 Nm točivého momentu a auto může být poháněno čistě jím. Plné baterie vystačí na slušných 100 km. Pokud se ale prostřednictvím DSG převodovky zapřáhnou obě jednotky, A1 Sportback dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 7,9 s a pokračovat na maximálních 200 km/h. Něco mi říká, že to při celkovém výkonu 180 koní a velikosti auta nejsou až tak zářivé hodnoty. Že by přece jen nějaký problém s hmotností?
Produkční verze A1 má světlo světa spatřit někdy v roce 2010 a jako první přijde na trh třídveřová verze. Osobně myslím, že Mini prozatím může zůstat v klidu.

















Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejextrémnější Ford Mustang všech dob překonal svůj vlastní rekord z nejnáročnějšího okruhu světa, dejte mu ještě šanci
včeraČíňané na sebe naskládali sedm úplně nových aut a nechali je tak tři dny stát venku na odiv všem
1.5.2025Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
30.4.2025
Nejnovější články
VW říká, že jeho spolupráce s Fordem je „velmi, velmi, velmi úspěšná”. Myslí těch 20 prodaných Capri v Česku za první kvartál?
před hodinouNová verze nejlevnějšího MG srazila jeho cenu v zahraničí o desítky tisíc níž. Pokud dorazí k nám, bude to jedno z nejlevnějších aut na trhu
před 3 hodinamiVyvíjíme spalovací superauto „lepší než Ferrari”, říká čínská automobilka. A ví, o čem mluví, její šéf s jedním Ferrari sám jezdi
před 4 hodinamiBlackout ve Španělsku a Portugalsku popsaný z první ruky ukazuje, do jak zoufalé situace nás uvrhlo nedomyšlené zelené šílení
před 6 hodinamiBMW zastavilo výrobu elektromobilů, říká tomu „odložení produkce”. Trh je prý saturovaný
včera
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 05.03. 11:30 - M.Z.
- S větrem ve vlasech.... 05.02. 19:01 - jerry
- VZKAZY 05.02. 14:28 - pavproch
- Prodám Volkswagen Transporter 2.0 TDI 05.02. 12:09 - M.Z.
- Řidiči, co to mají v ruce... 05.02. 08:53 - řidičBOB
- Onboard videa 05.01. 09:03 - řidičBOB
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB