Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Paříž 2008: Audi uvádí koncept A1 Sportback, míří na Mini
2.10.2008 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Audi je trnem v oku úspěch pod křídly BMW vzkvétajícího MINI. Rádo by mu postavilo konkurenta, jenže ono to nebude snadné. Mini má historii a základy, na kterých může stavět. To Audi chybí a tak to bude mít její budoucí A1 těžké.
Už vloni v Tokyu Audi pod názvem Metro Project představilo svou první vizi, jak by měl její konkurent pro Miniho vypadat. Bylo to třídveřové auto s bezrámovými dveřmi, pohonem všech kol a hybridním ústrojím pod kapotou. Dnes představený koncept A1 Sportback na něm v mnohém navazuje, ovšem mýlil by se ten, který by si myslel, že to je Metro s jedním párem dveří navíc a jinou maskou chladiče.
Audi A1 Sportback ještě není produkční verzí budoucího A1, interiér je stále příliš futuristický a karoserie vyrobená s plastů založených na uhlíkových vláknech zase příliš drahá. Přesto u něj můžeme vysledovat budoucí trendy.
Karoserie spočívá na nové platformě koncernu VW určené pro malé vozy. Jejím specifikem je, že nápravy jsou uloženy na samostatných rámech, které jsou následně napojeny na centrální rám. A1 má pohon jen předních kol, což umožnilo nejen ušetřit hmotnost, ale samozřejmě také cenu. Ostatně kdo u takto velkého auta potřebuje pohon všech kol? Navíc tím bylo dosaženo nižší spotřeby paliva a tím produkce CO2, což je v dnešní době svatý grál všech automobilek.
O to se také stará hybridní ústrojí, které je pod kapotou. Hlavní slovo má benzínová 1,4 TFSI o výkonu 150 koní, která je spřažena s přídavným elektromotorem o výkonu cca 30 koní. Ten přidává dodatečných 150 Nm točivého momentu a auto může být poháněno čistě jím. Plné baterie vystačí na slušných 100 km. Pokud se ale prostřednictvím DSG převodovky zapřáhnou obě jednotky, A1 Sportback dokáže z 0 na 100 km/h zrychlit za 7,9 s a pokračovat na maximálních 200 km/h. Něco mi říká, že to při celkovém výkonu 180 koní a velikosti auta nejsou až tak zářivé hodnoty. Že by přece jen nějaký problém s hmotností?
Produkční verze A1 má světlo světa spatřit někdy v roce 2010 a jako první přijde na trh třídveřová verze. Osobně myslím, že Mini prozatím může zůstat v klidu.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Porsche si nechalo patentovat nový jízdní režim, který působí jako aprílový žert, je ale míněn smrtelně vážně
včera
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
31.10.2025
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Nejnovější články
Muž za drobné pořídil odepsaný Range Rover na přestavbu, až pak zjistil, co koupil. Teď ho prodá za miliony
před 7 hodinami
Nová levná auta značky financované Jeffem Bezosem nebudou mít ani jeden oficiální servis, je to menší revoluce
před 8 hodinami
BMW M3 kombi, které se automobilka bála pustit do výroby, teď může být vaše v téměř dokonalém stavu
před 10 hodinami
Čína má od nového roku skončit s podporou elektromobilů a nechat je na pospas trhu. To by se začaly dít věci
před 11 hodinami
Přechod Volva na elektrická auta „bez jakýchkoli kdyby a ale” končí totálním fiaskem. Prodeje kolabují, firma už ví, že „to nemůže diktovat”
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva