Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 107 a Citroën C1 2012: unikly fotky druhého faceliftu kolínské dvojičky
4.1.2012 | Petr Miler | Přidat příspěvek
Nějakou dobu se o tom spekulovalo, nyní je to hotová věc. Koncernu PSA unikla snad kompletní sada snímků znovu faceliftovaných modelů 107 a C1.
Docela nedávno, koncem loňského listopadu, jsme vám přinesli špionážní snímek faceliftovaného Peugeotu 107. Nebyli jsme si jisti jeho autenticitou, už tehdy jsme ale pravili, že pokud je pravý, znamená to, že vůz vyráběný v českém Kolíně by místo obecně očekávané nové generace dostal druhý facelift. Uběhl jen jediný celý měsíc a už není o čem spekulovat.
Koncern Peugeot-Citroën tedy zatím oficiálně nezveřejnil vůbec nic, unikla mu ale zřejmě úplná sada 35 oficiálních fotografií nejen Peugeotu 107, ale rovnou i Citroënu C1, který ještě spolu s Toyotou Aygo vzniká v Kolíně na stejných technických základech. Nemůže tedy být pochyb o tom, že oba modely čeká facelift, který bude oficiálně představen v nejbližších dnech. Po inovacích, které celé trio dostalo koncem roku 2008, tak jde již o druhou modernizaci pro vozy, jenž jsou ve výrobě od roku 2005. A co tedy přináší?
Předně jsou to pochopitelně designové změny, které se - jak už to u faceliftů bývá - soustředí hlavně na přední partie vozu. Nejviditelnějším rozdílem je nově pojatý přední nárazník, který u obou modelů sází na mnohem decentnější masku chladiče. Na tu po bocích navazují odlišně řešené prostory pro mlhová světla, jenž doplňují pásy LED pro denní svícení. Oběma vozům to nesporně prospělo, někteří říkali, že v dosavadním ztvárnění vypadaly jako by měly rovnátka, my bychom se nebáli říci, že přímo padaly na ústa. Těmto časům ale odzvonilo.
Hlavní světlomety zůstaly kupodivu stejné, změnila se ale kapota motoru, jež má lépe obstát při střetu s chodci. A když už na ni museli u PSA sáhnout, rovnou změnili umístění loga, které má nyní u C1 černé pozadí (což dříve nemělo) a u 107 jej nemá (což dříve mělo).
Pohled na boční partie neodhaluje větší změny, k vidění jsou pouze začerněné sloupky B a jiné designy litých kol. Zádě obou modelů jsou pak faceliftem podle všeho zcela netknuté a jsou tedy i nadále v obou případech velmi podobné. Celý nově vyladěný zevnějšek pak může být oděn do dvou nových barev karoserie - perleťově fialovou „Prune nacré” u 107 a pastelově modrou „Boticelli” u C1.
Interiér se též znatelně změnil. Můžeme se do něj podívat pouze díky jediné fotografii, ale z toho co víme dostal nový volant, hlavici řadící páky, jednobarevnou palubní desku, upravené výplně dveří a nové čalounění sedadel. Z výbavy můžeme zmínit vylepšené ozvučení vnitřku (standardem budou čtyři reproduktory a ne dva) a již zmíněné nové barvy karoserie.
Pod kapotou zůstává vše při starém. Hlavní motorizací bude tedy nadále benzinový litrový tříválec s výkonem maximálně 68 koní, který bude možno kombinovat s manuální pětistupňovou, nebo stejně vybavenou robotizovanou převodovkou. Podle toho bude kombinovaná spotřeba činit 4,3 resp. 4,5 litru paliva na 100 km, maximální rychlost činí vždy 157 km/h.
S diesely se nepočítá, v létě má ale nabídku motorizací doplnit rovněž tříválcový agregát o objemu 1,2 litru s výkonem nejvýše 86 koní, který se později objeví i v Peugeotu 208 a Citroënu C3.
To je pro tuto chvíli vše, co o obou francouzských novinkách víme, po oficiálním odhalení bychom se ale neměli dozvědět nic dalšího. PSA tentokrát zkrátka unikly před oficiální premiérou úplně všechny utajované materiály. O faceliftu Toyoty Aygo zatím nic nevíme, automobilka by ale s podobnými vylepšeními měla přispěchat co nevidět.
Jak moc tato vylepšení kolínské trojičce pomohou v boji s mnohem novějšími modely jako je třeba Test Škoda Citigo a její klony, to teprve uvidíme. A to v březnu, kdy se faceliftovaná litrová provedení dostanou na trh.













Citroen C1 2012
Pro srovnání C1 modelových roků 2006 a 2009
Pro srovnání Peugeot 107 modelových roků 2006 a 2009
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
George Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 3 hodinamiNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025
Nejnovější články
Nejnovější Ferrari má 880 turbo-elektro koní jen na zadku, to bude snad až kruté svezení
před 2 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
před 3 hodinamiKonec her: VW už volá po odložení zákazu spalovacích aut i konci jejich postupného vybíjení, doteď oficiálně trval na opaku
před 4 hodinamiVolvo po letech divokých sázek prudce upadá. Akcie firmy ztratily desetinu za den, polovinu za rok, 79 procent za tři roky
před 6 hodinamiK mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha