Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky

Kolínská trojčata, Peugeot 107, Citroën C1 a Toyotu Aygo, všichni dobře známe. Mnozí nad nimi ohrnují nos, přesto rozhodně nestojí někde vzadu. Po třech letech výroby nyní Peugeot a Citroën oznámili facelift svých variací na kolínské téma, Toyota na sebe jistě nenechá čekat.
  1. Autoforum.cz
  2. Rubriky a sekce
  3. Představení

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky

3.11.2008 | David Siegl | Přidat příspěvek

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky

/

Foto: Archiv Autoforum.cz

Kolínská trojčata, Peugeot 107, Citroën C1 a Toyotu Aygo, všichni dobře známe. Mnozí nad nimi ohrnují nos, přesto rozhodně nestojí někde vzadu. Po třech letech výroby nyní Peugeot a Citroën oznámili facelift svých variací na kolínské téma, Toyota na sebe jistě nenechá čekat.

Když v roce 2005 začínala produkce těchto městských prcků, mnoho z Čechů doufalo, že vznikne něco jako další Škodovka. Jenže ouha, zaměření produktů továrny TPCA bylo jiné a tak na účet trojičky objevilo spousta posměšných komentářů. Ovšem realita je jiná, ve světě existuje poptávka po malých a levných autech, což dokazuje množství prodaných vozů. Peugeotu 107 se prodalo doposud 322 000 kusů, Citroën C1 si odvezlo 310 000 zákazníku, což rozhodně není málo. V čem že to vlastně spočívá jejich oblíbenost? Skladnost, agilita a v neposlední řadě i ekonomická nenáročnost tvoří jádro síly těchto aut. Městská džungle je jejich revírem.

Nikdo z trojice si nehraje na nic jiného, než opravdu je - malým prckem, který v drtivé většině slouží jako druhý či třetí vůz v rodině. V tomto směru se také odehrává facelift. Kolínští byli, jsou a zůstanou levnými auty zaměřenými na funkčnost a ekonomiku. Těžko tak bylo možno očekávat rozsáhlé vylepšování. Peugeot i Citroën dostaly novou tvář ozdobenou různými dekoračními prvky doplněnou novými velkoplošnými kryty kol. A abych nezapomněl, u obou francouzkých variant budou k dispozici dvě nové barvy oranžová Mandaline, modrá Electra u Peugeotu a šedé Mica a modré Electra u Citroënu.


Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 1 - Citroen-C1-facelift-2008-2Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 2 - Citroen-C1-facelift-2008-3

Uvnitř je nabídka zajímavější. Výrobce se aplikací dodatečných tlumicích materiálů pokusil o vylepšení akustického komfortu posádky. Další změnou jsou nové druhy látkových potahů a pokud byste přece jen chtěli mít na palubě závan komfortu, můžete si objednat čalounění v kombinaci látka/kůže.

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 3 - Citroen-C1-facelift-2008-4Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 4 - Citroen-C1-facelift-2008-5

Peugeot i Citroën budou i nadále k dispozici s jedním benzínovým a jedním naftovým motorem. K tříválcovému 1,0i o výkonu 68 k si kromě standardní manuální převodovky můžete objednat pětistupňovou pilotovanou manuální převodovkou SensoDrive. Diesel 1,4HDi o výkonu 54 koní je v nabídce jen s manuálem.

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 5 - Peugeot-107-facelift-2008-1Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 6 - Peugeot-107-facelift-2008-2

Nová tvář, něco málo komfortu navíc a stále stejně vhodné vlastnosti pro pohyb ve městech. Tipuji, že se kolínským bude dařit i nadále.

Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 7 - Peugeot-107-facelift-2008-3 Citroën C1 a Peugeot 107: facelift pro „české” drobečky - 8 - Peugeot-107-facelift-2008-4

David Siegl

Diskuze Přidat příspěvek

Všechny články na Autoforum.cz jsou komentáře vyjadřující stanovisko redakce či autora. Vyjma článků označených jako inzerce není obsah sponzorován ani jinak obdobně ovlivněn třetími stranami.

Živá témata na fóru

zobrazit vše