Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR
13.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostré SUV půjde ve stopách hatchbacků 208 a 308 GTi. Dostane agresivnější bodykit a přeplňovaný motor, manuál i pohon předních kol.
Francouzská automobilka má za sebou nadmíru úspěšnou dakarskou rallye. Speciál 2008 DKR totiž vyhrál devět ze dvanácti etap, přičemž závodu dominoval od začátku až do konce. V prvé chvíli se přitom zdálo, že debutant Sébastien Loeb prokáže své mistrovství i v této soutěži, nicméně ve druhé polovině závodu opakovaně chyboval a nakonec skončil až na celkové deváté příčce, přestože vyhrál čtyři etapy. Rallye pak opanoval jeho kolega Stéphane Peterhansel se třemi dílčími vítězstvími.
Úspěchy těchto dvou Francouzů ovšem nejsou středobodem našeho dnešního článku, tím je jejich služební vůz 2008 DKR. Dle šéfa divize Peugeot Sport Bruno Farmina totiž daný vůz poslouží jako základ pro několik SUV ozdobených písmeny GTi. „Proč ne?“ odpověděl Farmin na otázku týkající se existence ostrých modelů s vyšší stavbou karoserie.
„2008 DKR plně zapadá do strategie divize. Vytrvalostní terénní závody jako Dakar jsou většími a většími a my je vyhráváme. Peugeot 2008 je pak vozem, který nabízíme po celém světě. Program terénních závodů pak plně odpovídá směru, jakým chceme naši divizi posunout. Pokud tak přitom uděláme právě s modelem 2008, pak jej budeme ideálně propagovat a zároveň posílíme jeho image.“
Jinými slovy, Peugeot vidí v ostřejší variantě svého SUV nemalý potenciál, který navýší prodeje běžných modelů. 2008 GTi tedy půjde ve stopách hatchbacků 208 GTi a 308 GTi, pročež dostane nafouklé blatníky, velká litá kola a agresivnější nárazníky. Hnací ústrojí přitom počítá s přeplňovaným benzinovým motorem, manuálem a pohonem předních kol.
Farmin přitom dodává, že systém 4x4 není nutností, dokonce ani u SUV. Důkazem toho je právě verze 2008 DKR, která tak může zákazníkům ukázat, že i bez pohonu všech čtyř kol je možné pokořit náročný terén. „Přeneseme know how z dakarských vozů na standardní modely - vše, co se naučíme, se jednoho dne objeví na silničních vozech.“
Keith Ryder, ředitel designových projektů značky, pak dodává, že Peugeot se nyní již nebojí riskovat. „Dříve nám marketingové oddělení řeklo: Tohle musí být modré, protože to vždycky bylo modré. Nyní ovšem máme větší svobodu.“ Je tedy více než jisté, že Peugeot 2008 GTi skutečně vznikne, neboť má evidentně podporu - nebo alespoň nemá odpor - na všech frontách.

Peugeot 2008 GTi skutečně vznikne...








...značka při jeho vývoji využije zkušeností s dakarským speciálem
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” znovu vytřelo podlahu s drahou konkurencí, potichu stanovilo další rekord okruhu
dnes
Žena jela autem po dálnici a najednou jí na střeše přistálo letadlo. Video zachycuje vše
11.12.2025
Muž si nechal na zimu hodit své Ferrari jeřábem na balkon jen aby zjistil, že Vídeň není Dubaj
10.12.2025
Nové na MotoForum.cz
Nejčtenější články
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
13.11.2025
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
13.11.2025
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
13.11.2025
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
14.11.2025
Číňané zkusili napodobit slavnou reklamu Land Roveru s vlastním off-roadem. Selhali tak, že se teď musí omlouvat celé zemi
14.11.2025
Živá témata na fóru
- Střešní box do T drážky 12.14. 18:30 - Kubka Palma
- GWM STEED 7 12.14. 16:47 - Carrert93
- BMW Divize 12.14. 14:07 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 12.14. 13:17 - pavproch
- whitelist & blacklist 12.14. 13:12 - pavproch
- IT poradna 12.14. 13:07 - pavproch
- Onboard videa 12.14. 12:25 - brnenska.odchytova
- Řidiči, co to mají v ruce... 12.12. 23:17 - Truck Daškam
