Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 2008 GTi opravdu bude, i díky dakarskému speciálu DKR
13.5.2016 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Ostré SUV půjde ve stopách hatchbacků 208 a 308 GTi. Dostane agresivnější bodykit a přeplňovaný motor, manuál i pohon předních kol.
Francouzská automobilka má za sebou nadmíru úspěšnou dakarskou rallye. Speciál 2008 DKR totiž vyhrál devět ze dvanácti etap, přičemž závodu dominoval od začátku až do konce. V prvé chvíli se přitom zdálo, že debutant Sébastien Loeb prokáže své mistrovství i v této soutěži, nicméně ve druhé polovině závodu opakovaně chyboval a nakonec skončil až na celkové deváté příčce, přestože vyhrál čtyři etapy. Rallye pak opanoval jeho kolega Stéphane Peterhansel se třemi dílčími vítězstvími.
Úspěchy těchto dvou Francouzů ovšem nejsou středobodem našeho dnešního článku, tím je jejich služební vůz 2008 DKR. Dle šéfa divize Peugeot Sport Bruno Farmina totiž daný vůz poslouží jako základ pro několik SUV ozdobených písmeny GTi. „Proč ne?“ odpověděl Farmin na otázku týkající se existence ostrých modelů s vyšší stavbou karoserie.
„2008 DKR plně zapadá do strategie divize. Vytrvalostní terénní závody jako Dakar jsou většími a většími a my je vyhráváme. Peugeot 2008 je pak vozem, který nabízíme po celém světě. Program terénních závodů pak plně odpovídá směru, jakým chceme naši divizi posunout. Pokud tak přitom uděláme právě s modelem 2008, pak jej budeme ideálně propagovat a zároveň posílíme jeho image.“
Jinými slovy, Peugeot vidí v ostřejší variantě svého SUV nemalý potenciál, který navýší prodeje běžných modelů. 2008 GTi tedy půjde ve stopách hatchbacků 208 GTi a 308 GTi, pročež dostane nafouklé blatníky, velká litá kola a agresivnější nárazníky. Hnací ústrojí přitom počítá s přeplňovaným benzinovým motorem, manuálem a pohonem předních kol.
Farmin přitom dodává, že systém 4x4 není nutností, dokonce ani u SUV. Důkazem toho je právě verze 2008 DKR, která tak může zákazníkům ukázat, že i bez pohonu všech čtyř kol je možné pokořit náročný terén. „Přeneseme know how z dakarských vozů na standardní modely - vše, co se naučíme, se jednoho dne objeví na silničních vozech.“
Keith Ryder, ředitel designových projektů značky, pak dodává, že Peugeot se nyní již nebojí riskovat. „Dříve nám marketingové oddělení řeklo: Tohle musí být modré, protože to vždycky bylo modré. Nyní ovšem máme větší svobodu.“ Je tedy více než jisté, že Peugeot 2008 GTi skutečně vznikne, neboť má evidentně podporu - nebo alespoň nemá odpor - na všech frontách.

Peugeot 2008 GTi skutečně vznikne...
...značka při jeho vývoji využije zkušeností s dakarským speciálem
Zdroj: Auto Express
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
před 2 hodinamiNový Duster se začne prodávat i jako Nissan s neobvyklým jménem. Dacii zastíní nejen image, bude i podstatně levnější
před 7 hodinamiČínský elektromobil shořel na parkovišti po ujetí pouhých 1 000 km. Žár byl tak silný, že zapálil dalších sedm aut okolo
včera
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
Škoda se teď pokouší stavět atraktivitu elektrických aut na základě odporu k nim, to už je vrchol zoufalství
před hodinouRenault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
před 2 hodinamiŠéf Audi říká, že nová A4 nakonec bude. A co od ní máme čekat. Firma zmastí snad vše, co zmastit půjde
před 3 hodinamiBritové si mohou gratulovat, svými nesmyslnými tlaky mohutně vhání kupce aut i peníze do rukou Číňanů
před 4 hodinamiJaguar Land Rover ani po pěti týdnech od zavření všech továren naplno nerozjel výrobu, známky života ale už vykazuje
před 6 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 10.09. 12:54 - pavproch
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.09. 12:38 - Eda
- Dotazník na Autoservisy 10.08. 12:21 - Stepan
- BMW Divize 10.07. 16:58 - pavproch
- VZKAZY 10.07. 16:05 - řidičBOB
- IT poradna 10.07. 11:07 - pavproch
- Rychlodotazy 10.07. 10:26 - pavproch
- Kia EV9 10.06. 23:20 - lukasak12