Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508: lví limuzína v detailech
16.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Peugeot uvolnil podrobné technické informace o svém novém zástupci ve střední třídě, modelu 508. Přestože má namířeno na premiový segment, naplno ho zasáhla móda zmenšování objemů motorů a přeplňování. Minimálně pro začátek se o pohon budou starat výhradně čtyřválce.
Jak už jsme zmínili v prvním představení 508, úkolem novinky je nahradit hned stávající modely, 407 a 607. Bude tedy bojovat o přízeň zákazníků ve střední třídě a současně se bude snažit zaujmout zájemce o luxusní limuzíny. Je postaven na stejném základu jako Citroëny C5 a C6, o komfort by tedy mělo být postaráno. Stejně tak je jasné, že bude na palubě dostatek místa jak v první, tak ve druhé řadě sedadel.



Otázky však vyvstávají při pohledu na nabízené pohonné jednotky. Na rozdíl od Citroënů můžete zapomenout na nejen na třílitrový šestiválec, ale také na dvoulitr. Z benzínových motorů totiž bude na výběr ze dvou čtyřválců o objemu 1,6 l. První 1,6 VTi s výkonem 120 k bude spojen se šestistupňovou, elektronicky kontrolovanou (neboli robotizovanou) manuální převodovkou. Druhý je „starý známý” 1,6 THP o výkonu 156 k, ke kterému bude k dispozici manuál i automat.
Nabídka dieselových agregátů je přece jen obsáhlejší. Začíná u 1,6 e-HDi o výkonu 112 k s 5° manuálem či 6° robotizovanou převodovkou, pokračuje 2,0 HDi 140 k s manuálem, 2,0 HDi 163 k a končí u 2,2 HDi s 204 k, v obou posledních případech je motor spojen výhradně s 6° automatem. Podrobnější informace naleznete v tabulkách níže.
V roce 2012 plánuje Peugeot přivést na trh hybrid s pohonem kombinací dieselové jednotky a elektromotoru, tedy stejně jako u Peugeotu 3008 HYbrid4. Přední kola bude pohánět dvoulitrový diesel, zadní pak zmíněný elektromotor. Celkový výkon obou motorů je 200 k a dohromady vytvářejí něco na způsob pohonu všech kol ve stylu Lexusu RX.
Obě karosářské varianty budou za nedlouho představeny na pařížském autosalonu a začátek prodejů je plánován na leden příštího roku.
Technické údaje
Rozměry a hmotnosti (v závorce hodnoty pro kombi)
Délka: 4 792 (4 813) mm
Šířka: 2 068 (2 068) mm
Výška: 1 456 (1 476) mm
Rozvor náprav: 2 817 (2 817) mm
Přední/zadní převis: 985/990 (985/1 011) mm
Základní objem zavazadlového prostoru dle VDA: (560) l
Benzínové motory (údaje uvedeny pro sedan)
| 1,6 l Vti | 1,6 l THP | |
| Objem [cm3] | 1598 | |
| Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 80 (120) / 6000 | 115 (156) / 6000 |
| Max. točivý moment [Nm 1/min] | 160 / 4 250 | 240 / 1400 - 4000 |
| Max. rychlost [km/h] | 203 | 218 (217) |
| Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 11,5 | 8,6 (9,20 |
| Spotřeba paliva (l/100 km) | ||
| Město | 8,2 | 9,3 (10,4) |
| Mimo město | 5,2 | 5 (5,5) |
| Kombinovaná | 6,2 | 6,7 (7,1) |
| Hmotnost [kg] | 1390 | 1400 (1410) |
Dieselové motory (údaje uvedeny pro sedan)
| 1,6 HDI | 2,0 HDI | ||||||
| Objem [cm3] | 1560 | 1997 | |||||
| Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 82 (112) / 3600 | 103 (140) / 4000 | |||||
| Max. točivý moment [Nm 1/min] | 240-254
/ 1500-3000 (270-285/ 1750 - 2000 |
320 - 340 / 2000 | |||||
| Max. rychlost [km/h] | 188 (194) | 210 | |||||
| Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 11,3 (11,9) | 9,8 | |||||
| Spotřeba paliva (l/100 km) | |||||||
| Město | 5,9 (5,1) | 6,8 | |||||
| Mimo město | 4,2 (4,1) | 4 | |||||
| Kombinovaná | 4,8 (4,4) | 4,8 | |||||
| Hmotnost [kg] | 1405 (1410) | 1430 | |||||
| 2,0 HDI | 2,2 HDI | |
| Objem [cm3] | 1997 | 2179 |
| Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 120 (163) / 3750 | 150 (204) / 3500 |
| Max. točivý moment [Nm 1/min] | 340 / 2000 - 3000 | 450 / 2000 - 2750 |
| Max. rychlost [km/h] | 223 | 232 |
| Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 9,2 | 8,2 |
| Spotřeba paliva (l/100 km) | ||
| Město | 7,8 | 8,1 |
| Mimo město | 4,5 | 4,7 |
| Kombinovaná | 5,7 | 5,7 |
| Hmotnost [kg] | 1520 | 1540 |
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Řidič to při jízdě 150 km/h městem napálil do cihlového domu. Přežil, spolujezdec o 25 metrů dál též, jeho auto ne, řidičák ne, svoboda ne
26.11.2025
Pokud bude nové BMW řady 3 opravdu vypadat takhle, bude to pro fanoušky další těžká rána
25.11.2025
Hackeři konečně našli smysluplné využití nabíjecích stanic elektromobilů, dokážou na nich hrát Doom
24.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Testy WSBK a WSSP - Jerez 2. den včera 18:08
- 22 jezdců Superbike s Iannonem včera 17:05
- MS-Supersport, nové týmy - 3 Češi včera 16:29
- Startovní listina Sportbike 2026 včera 16:09
- Iannone ve WSBK 2026 za tým Cainam Racing včera 10:00
Nejčtenější články
Prodeje aut v Evropě dál táhnou spalovací motory. Má je 84 procent nových vozů, odbyt elektromobilů visí na 4 zemích
30.10.2025
Korejská Škoda Kamiq v bazarech láká nízkými cenami. Dost prostoru nabízí i s motory, které nové už nekoupíte
30.10.2025
Legendární „Sennova” Honda se skutečně vrátí i s motorem V6 bez turba a ručním řazením, má to jen jeden háček
30.10.2025
„Nulová továrna” na elektromobily naplňuje své jméno. Po náhlém propouštění bude brzy zaměstnávat nula lidí, vyrábět nula aut
31.10.2025
Volkswagen se poprvé po letech propadl do ztráty, za kvartál odepsal desítky miliard
31.10.2025
Živá témata na fóru
- Zimní/letní? Už máte přezuto? 11.27. 22:01 - Zajda
- Přituhuje 11.27. 19:25 - řidičBOB
- Policejní kontroly a měření 11.27. 19:23 - řidičBOB
- VZKAZY 11.27. 17:04 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 11.27. 11:00 - pavproch
- dopsání pneu do TP 11.27. 05:02 - pumr
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.26. 15:28 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 11.26. 15:23 - pavproch
