Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot 508: lví limuzína v detailech
16.9.2010 | Mirek Brokeš | Přidat příspěvek
Peugeot uvolnil podrobné technické informace o svém novém zástupci ve střední třídě, modelu 508. Přestože má namířeno na premiový segment, naplno ho zasáhla móda zmenšování objemů motorů a přeplňování. Minimálně pro začátek se o pohon budou starat výhradně čtyřválce.
Jak už jsme zmínili v prvním představení 508, úkolem novinky je nahradit hned stávající modely, 407 a 607. Bude tedy bojovat o přízeň zákazníků ve střední třídě a současně se bude snažit zaujmout zájemce o luxusní limuzíny. Je postaven na stejném základu jako Citroëny C5 a C6, o komfort by tedy mělo být postaráno. Stejně tak je jasné, že bude na palubě dostatek místa jak v první, tak ve druhé řadě sedadel.



Otázky však vyvstávají při pohledu na nabízené pohonné jednotky. Na rozdíl od Citroënů můžete zapomenout na nejen na třílitrový šestiválec, ale také na dvoulitr. Z benzínových motorů totiž bude na výběr ze dvou čtyřválců o objemu 1,6 l. První 1,6 VTi s výkonem 120 k bude spojen se šestistupňovou, elektronicky kontrolovanou (neboli robotizovanou) manuální převodovkou. Druhý je „starý známý” 1,6 THP o výkonu 156 k, ke kterému bude k dispozici manuál i automat.
Nabídka dieselových agregátů je přece jen obsáhlejší. Začíná u 1,6 e-HDi o výkonu 112 k s 5° manuálem či 6° robotizovanou převodovkou, pokračuje 2,0 HDi 140 k s manuálem, 2,0 HDi 163 k a končí u 2,2 HDi s 204 k, v obou posledních případech je motor spojen výhradně s 6° automatem. Podrobnější informace naleznete v tabulkách níže.
V roce 2012 plánuje Peugeot přivést na trh hybrid s pohonem kombinací dieselové jednotky a elektromotoru, tedy stejně jako u Peugeotu 3008 HYbrid4. Přední kola bude pohánět dvoulitrový diesel, zadní pak zmíněný elektromotor. Celkový výkon obou motorů je 200 k a dohromady vytvářejí něco na způsob pohonu všech kol ve stylu Lexusu RX.
Obě karosářské varianty budou za nedlouho představeny na pařížském autosalonu a začátek prodejů je plánován na leden příštího roku.
Technické údaje
Rozměry a hmotnosti (v závorce hodnoty pro kombi)
Délka: 4 792 (4 813) mm
Šířka: 2 068 (2 068) mm
Výška: 1 456 (1 476) mm
Rozvor náprav: 2 817 (2 817) mm
Přední/zadní převis: 985/990 (985/1 011) mm
Základní objem zavazadlového prostoru dle VDA: (560) l
Benzínové motory (údaje uvedeny pro sedan)
1,6 l Vti | 1,6 l THP | |
Objem [cm3] | 1598 | |
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 80 (120) / 6000 | 115 (156) / 6000 |
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 160 / 4 250 | 240 / 1400 - 4000 |
Max. rychlost [km/h] | 203 | 218 (217) |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 11,5 | 8,6 (9,20 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | ||
Město | 8,2 | 9,3 (10,4) |
Mimo město | 5,2 | 5 (5,5) |
Kombinovaná | 6,2 | 6,7 (7,1) |
Hmotnost [kg] | 1390 | 1400 (1410) |
Dieselové motory (údaje uvedeny pro sedan)
1,6 HDI | 2,0 HDI | ||||||
Objem [cm3] | 1560 | 1997 | |||||
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 82 (112) / 3600 | 103 (140) / 4000 | |||||
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 240-254
/ 1500-3000 (270-285/ 1750 - 2000 |
320 - 340 / 2000 | |||||
Max. rychlost [km/h] | 188 (194) | 210 | |||||
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 11,3 (11,9) | 9,8 | |||||
Spotřeba paliva (l/100 km) | |||||||
Město | 5,9 (5,1) | 6,8 | |||||
Mimo město | 4,2 (4,1) | 4 | |||||
Kombinovaná | 4,8 (4,4) | 4,8 | |||||
Hmotnost [kg] | 1405 (1410) | 1430 |
2,0 HDI | 2,2 HDI | |
Objem [cm3] | 1997 | 2179 |
Max. výkon: [kW (k) 1/min] | 120 (163) / 3750 | 150 (204) / 3500 |
Max. točivý moment [Nm 1/min] | 340 / 2000 - 3000 | 450 / 2000 - 2750 |
Max. rychlost [km/h] | 223 | 232 |
Zrychlení z 0 na 100 km/h [s] | 9,2 | 8,2 |
Spotřeba paliva (l/100 km) | ||
Město | 7,8 | 8,1 |
Mimo město | 4,5 | 4,7 |
Kombinovaná | 5,7 | 5,7 |
Hmotnost [kg] | 1520 | 1540 |
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Jízdu jinak krásného nového Renaultu 5 Turbo lidé zesměšňují. Ukazuje, co je hodně špatně na ostrých elektrických autech
včera92letý muž si přišel k dealerovi pro nové auto i se svou „holkou”. Je k nevíře, co si odvezli k 70 rokům manželství
11.10.2025Renault poprvé ukázal nové Twingo. Může být šik, smutnému osudu Fiatu 500e ale uteče jen stěží
9.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- Bulega vyhrál a oddálil tak Toprakovu korunovaci včera 16:05
- Manzi vítězem a mistrem světa, 7. Vostatek včera 14:26
- Vítězem SprintRace Toprak před Bulegou a Bautistou včera 12:17
- Předběžný startovní rošt Moto3- na sezónu 2026 včera 11:06
- Vítězem Toprak před Bulegou a Bautistou 11.10.2025
Nejnovější články
Studie potvrdila smutnou pravdu o zákaznících elektromobilů, o samotná auta zase tak moc nestojí
včeraVelevzácnou královnu dálnic normalizační ČSSR v dokonalém stavu nikdo nechce, majitel zkusí štěstí v aukci s nízkou startovní cenou
včeraŠkoda zkouší zákazníky „obrátit na elektrickou víru” podobně jako politici, to je už vrchol zoufalství
včeraAutomobilka odmítla prodat zákazníkovi baterii, aby si ji vyměnil sám. Musel kvůli tomu do servisu, na fakturu jen valí oči
včeraNěmecký softwarový gigant už nedovolí zaměstnancům jiná auta než elektromobily, tolik k racionálnímu jednání firem
včera
Živá témata na fóru
- Onboard videa 10.12. 23:38 - brnenska.odchytova
- Policejní kontroly a měření 10.12. 23:13 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 10.11. 13:40 - Snowman000
- SAP - Dresscode nestačí, 10.11. 13:04 - pavproch
- Řidiči, co to mají v ruce... 10.11. 12:48 - řidičBOB
- Lampárna (stěžovatelna) 10.10. 23:07 - petr_riha
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 10.10. 19:03 - řidičBOB
- BMW Divize 10.10. 16:24 - pavproch