Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot Hoggar: užitečný Brazilec
20.5.2010 | Roman Kalina | Přidat příspěvek
Peugeot uvedl na brazilský trh nový kompaktní pick-up s názvem Hoggar. Automobil byl vyvinut v Brazílii a v místní filiálce Peugeotu se i vyrábí. I když by se takový automobil mnohému živnostníkovi líbil i u nás, o dovozu do Evropy se zatím bohužel neuvažuje.
Název Hoggar pochází z 3000 m vysokého pohoří v alžírské části Sahary a Peugeot ho již použil pro dvoumístný koncept terénní buggy. Kompaktní pick-up (mimochodem první svého druhu kompletně vyvinutý na jihoamerickém kontinentu) doplňuje bohatou nabídku řady 207 čítající zde vedle klasických hatchbacků a kombi také v Evropě neznámý sedan.
Vývoj Hoggaru, který je z celé modelové řady 207 největší, byl v Brazílii zahájen v roce 2008, stál 100 milionů dolarů a podílelo se na něm celkem 320 techniků a inženýrů, kteří prototypy následně podrobili náročnému testování a v součtu najezdili přes milion kilometrů. Na všechny tyto aspekty se kladl velký důraz už proto, aby byla posílena identita značky Peugeot jako domácího brazilského výrobce.









Peugeot Hoggar využívá o 300 mm prodlouženou kombinovanou platformu z modelové řady 207 a Partner, což by mělo zajistit dostatečnou robustnost a přitom bezpečné jízdní vlastnosti. Vpředu je tedy nezávislé zavěšení na vzpěrách McPherson a vzadu tuhá náprava odpružená zesílenými vinutými pružinami. Patřičně zesílena byla samozřejmě většina dílů podvozku a kvůli zachování bezpečných jízdních vlastností i při plném zatížení byl posílen brzdový systém. Řízení je hřebenové s hydraulickým posilovačem. Ložný prostor o objemu 1151 l (nejvíce ve svém segmentu) zvládá u verze X-Line s pneumatikami Pirelli Chrono 175/65 R14 celkové zatížení 742 kg (660 kg pro XR a 650 kg pro Escapade). Výhodou ložného prostoru je, že podběhy nevyčnívají z podlahy, jeho praktičnost pak byla vylepšena pevnými kotevními body a háčky, které umožní upevnit převážený náklad.
Díky využití modelové řady 207 je tento pick-up také elegantní s dobře využitým vnitřním prostorem pro posádku, kde se kladl důraz na kvalitní materiály, dobré zpracování, odkládací prostory a moderní design.
Výbava samozřejmě odpovídá užitkovému charakteru vozidla a minimalizaci ceny. Základní verze X-Line poháněná výhradně motorem 1,4 8V o výkonu 59 kW (60 kW na bioethanol) s pětistupňovopu ručně řazenou převodovkou má nárazníky v barvě karoserie a plechová 14palcová kola. Z komfortní výbavy lze zmínit snad jen výškově nastavitelné sedadlo řidiče, sluneční clonu se zrcátkem i pro spolujezdce, přípravu pro jednoduchou montář rádia, cyklovač stíračů nebo osvětlení se systémem „Follow me home.“
Vyšší výbava XR (rovněž motor 1,4 8V) má navíc kola z lehkých slitin a terénní pneumatiky Pirelli Scorpion ATR (275/65 R14), digitální hodiny, přední mlhové světlomety nebo střešní držák s příčníkem pro uchycení nákladu do hmotnosti 70 kg. Oproti základnímu modelu má XR navíc upravenou optiku předních světel pomocí černých plastů, což automobilu propůjčuje „kočičí“ pohled.
Nejvyšší „outdoorová“ verze Escapade má upravenou příď ve stylu drsného off-roadu, plastové lemy okolo podběhů kol, 15palcová kola z lehkých slitin s pneumatikami Pirelli Scorpion ATR (185/65 R15), klimatizaci, elektricky ovládaná okna, sportovní sedadla či elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka. Ve výbavě najdeme také tempomat, dálkové ovládání a další estetické vylepšení interiéru pomocí chromovaných prvků nebo bílé ciferníky kontrolních přístrojů.
Co se týče pasivní bezpečnosti, pouze verze Escapade má v příplatkové výbavě dvojici čelních airbagů. Model Escapade pohání silnější motor 1,6 litru o výkonu 81 kW (83 kW na bioethanol), který vozidlu propůjčuje podstatně důstojnější dynamiku než „čtvrnáctistovka“.
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraBritové proti sobě ve sprintu postavili dva dinosauří osmiválcové offroady, metály ale nakonec bral ten třetí vzadu
25.8.2025Někdo si nechal přelakovat ikonické Ferrari F40 na zelenou, pro tradicionalisty je to zločin
22.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Test Superbike Aragon - 2. den včera 22:20
- Alvaro Bautista zůstává u Ducati včera 19:43
- Test Superbike Aragon - 1. den 25.8.2025
- Jonathan Rea po sezóně končí se závoděním 25.8.2025
- Místo Bautisty oficiálně 2026 Iker Lecuona 25.8.2025
Nejnovější články
Slavný designér BMW a Ferrari strhal přelomový Jaguar. Je prý nedodělaný a nezajímavý z každého úhlu
před 8 hodinamiŽebříček nejuspokojivějších značek aut v Americe opanovala ta snad nejvíc šikanovaná EU, velká jména utrpěla pád
před 10 hodinamiŠéf Škody přiznal, že firma se bez spalovacích aut neobejde, ceny elektromobilů snižuje uměle na svůj účet
před 11 hodinami„Italský Turek” se natočil, jak jede ve svém Porsche 260 km/h po německé dálnici, teď chtějí jeho hlavu
včeraAudi odhalilo další novinku, za kterou ho málokdo pochválí. K lacinému a nesmyslnému interiéru přidává ještě podivnější vzhled
včera
Živá témata na fóru
- Toyota Land Cruiser 250 || Nezastavitelná legenda 08.26. 23:02 - lukasak12
- Dříve M135i, nyní ///M2 08.26. 22:52 - Eda
- Onboard videa 08.26. 21:56 - abgx1
- vyber prveho auta, univerzalne pouzitie 08.26. 20:55 - magalanes
- Policejní kontroly a měření 08.26. 20:27 - řidičBOB
- jak poznám minerální olej, polosyntetiku, full syntetiku? 08.26. 18:32 - pavproch
- S větrem ve vlasech.... 08.26. 14:53 - pavproch
- zvuk motoru 1.4 mpi a rachtání v převodovce 08.25. 20:49 - komat