Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Peugeot představil nejsilnější auto ve své historii, zelená z něj čiší zvenčí i zevnitř
24.9.2020 | Petr Miler
Peugeot byl svého času známý pro schopné výkonné modely, tyhle časy jsou ale i přes pokusy o návrat na vysluní v uplynulé dekádě pryč. Vrátí je na scénu verze PSE?
Peugeoty s písmeny GTi v označení byly v 80. letech pojem a na scénu se pokusily vrátit v právě končící dekádě. Jak moc úspěšné byly, posuďte sami, na každý pád je s nimi amen. Ani vozy s notně downsizovanými motory 1,6 turbo nejsou kompatibilní s aktuálními regulacemi EU v oblasti spotřeby paliva resp. emisí CO2, a tak to tyto verze musely v Evropě zabalit. Sbohem a šáteček? Ne tak docela, místo nich se Francouzi v souladu se svými předchozími prohlášeními pokusí zabodovat s modely označenými písmeny PSE.
Tato zkratka skrývá slova Peugeot Sport Engineered a automobilka už dříve ukázala koncepty aut, která by ji mohla reprezentovat. Dnes nadešel čas odhalení prvních dvou sériových modelů a nevíme, jestli z toho jásat.
Jde o Peugeoty 508 PSE v provedení sedan a kombi, které se na pohled od ostatních variant odlišují krom trochu jiné stylizace karoserie také zelenými prvky, kterým vévodí označení nikoli nepodobné logu skupiny Tři sestry. Podobné je to uvnitř, kde to též hýří zelenou a není to náhoda, stejně jako snaha dostat písmeno „E” do označení a vytlačit tak „i” známé ze zmíněný gétéíček. Tahle auta totiž chtějí být zelená a elektrická i svou podstatou.
Nejde o elektromobily, ale dobíjecí hybridy kombinující motor 1,6 turbo o výkonu až 147 kW (200 koní) s dvojicí elektrických agregátů. První s 81,2 kW (sic), tedy asi 110 koňmi má na starosti přední osu, zadní s 83 kW (113 koní) pak zase zadní. Když pak jejich výkony sečtete, dostanete v zásadě to, s čím obě verze 508 PSE pracují - až 265 kW (360 koní) výkonu a 520 Nm točivého momentu.
To nejsou špatné hodnoty, v případě silničního Peugeotu jsou pak těmi vůbec nejvyššími, kterými se kdy mohlo sériové silniční auto se lvem ve znaku pochlubit. Dynamika odpovídá - stovka za 5,2 sekundy, 80 až 120 km/h za tři sekundy a maximálka omezená na 250 km/h pro sedan i kombík jsou slušná čísla, otázkou ale je, jak moc budou udržitelná. Auto má jen 11,5kWh akumulátor, který oba elektromotory vycucají jako nic a poté zbude většina práce na motoru 1,6 turbo, který s vozy o hmotnostech 1 850 resp. 1 875 kg jistě bude mít co dělat.
Dodejme, že přenos výkonu na kola má na starosti osmistupňový automat a jen s pomocí elektrických motorů má vůz ujet až 42 km, přičemž maximálka je v takovém případě omezena na 135 km/h. Lákavé, nebo ne? Posuďte sami, i když možná bude třeba ještě znát ceny. Ty se ale dozvíme až blíže uvedení těchto aut na trh, ke kterému dojde v první polovině roku 2021.








Peugeot představil světu 508 PSE jako sedan... Foto: Peugeot
...i kombík. Jde o plug-in hybridní modely s až 360 koňmi výkonu a stovkou za 5,2 sekundy. Foto: Peugeot
Zdroj: Peugeot
Bleskovky
Čínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 9 hodinamiAž budete páchat něco ilegálního, možná bude dobré držet se základní poučky týkající se volby auta
včeraMěření „na brzdě” ukázalo, že Chevrolet neříká pravdu o výkonu motoru opěvované nové Corvette ZR1
28.6.2025
Nejnovější články
Co ještě je na novém Mercedesu „fejk”? Manažer sportovní divize přiznal další absurdní faleš, tohle auto je virtuální realita
před 5 hodinamiDalší firma slibuje převratné baterie s bleskovým dobíjením. Pokolikáté už to je? Reálně stále používáme baterky do notebooků z roku 1985
před 6 hodinamiOdtajněná sbírka aut zesnulého arabského byznysmena bere dech, je to nejúchvatnější kolekce McLarenů na světě
před 8 hodinamiČínskému SUV Ferrari za cenu Škody začaly při ostré jízdě hořet brzdy, výrobce říká, že je to úplně normální
před 9 hodinamiToto není nová Toyota, ale bizarně modernizované Ferrari. Ze všeho nejvíc se na něm změnilo jméno
před 10 hodinami
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva