Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Plány na čistě elektrickou náhradu dalšího spalovacího auta vyletěly komínem, dostane i benzinový šestiválec
25.10.2023 | Petr Miler
Jsou auta, u kterých zákazníkům na druhu pohonu zase tak sejít nemusí, v tomto případě je ale spalovací motor tak trochu součástí DNA. Berme jako pozitivum, že Dodge si to uvědomil ještě dřív, než si s čistě elektrickým Chargerem stačil nabít čumák.
Není to něco, co by přicházelo jako naprosté překvapení, jedna věc je ale něco tušit či předpokládat, jiná je to prakticky vědět. Teď jsme se dostali do druhé ze zmíněných poloh poté, co řada vodítek beztak vedla ke stejnému závěru.
Už od premiéry konceptu nového Dodge Charger jsme se podivovali tomu, že by mělo jít jen o elektrické auto. Však tohle je klasický muscle car, ke kterému motory V8 patří stejně neodmyslitelně jako Zlatý slavík ke Karlu Gottovi. Nabídnout tento vůz také elektrický není problém, své fandy si najde. Ale nabídnout ho jen elektrický? To nedává smysl, nejvěrnější příznivci klasických Dodgů by se k němu otočili zády. A že to je nějaká komunita.
Odezva na tento záměr byla veskrze negativní, ačkoli vůz samotný byl pro jeho ponurý retro-moderní vzhled přijat s nadšením. Není tedy divu, že se rychle začalo mluvit o tom, že nakonec jen elektrický nebude, což šéf Dodge záhy potvrdil jako technicky možné. Odmítl ale říci, že by automobilka takovou verzi skutečně měla v úmyslu prodávat hned od uvedení na trh.
Nedávné uniklé fotky z továrny potvrdily přinejmenším to, že hotová karoserie vozu se spalovacím motorem jako s možností skutečně počítá, ale ani to nutně neznamenalo, že jej dostane. Kolegové z The Drive se ovšem nyní dokázali spojit s člověkem z firmy, která Dodgi dodává technická řešení, a tak ví, co má automobilka za lubem. Jeho totožnost prý byla ověřena (ovšem nezveřejněna, pochopitelně), takže má jít o naprosto věrohodný zdroj. A ten uvádí, že nový benzinový Charger je jistá věc.
Na osmiválec je prý třeba zapomenout, vůz si má nicméně vysloužit nový třílitrový řadový šestiválec s obchodním označením Hurricane. Ten už je dnes nabízen v jiných modelech koncernu Stellantis s výkonem 420 nebo 510 koní. Nový Charger má prý zatím dostat jen ten slabší, což zdánlivě nedává smysl, mateřský Stellantis ale jistě bude dělat maximum pro to, aby elektrickou verzi učinil lákavější. I když nemáte elektřinu v lásce, něco jako tisícikoňové provedení s adekvátní dynamikou bude vedle 420koňového benzinu lákat.
Nakonec si vzpomeňte, jak byly upozaděny manuální převodovky, byl to podobný příběh. Nadšenci je vždy chtěli, ale do špičkových verzí, automobilky je nicméně nabídly jen do těch základních. Podstatná část nadšenců pak dala přednost výkonu a dynamice před ručním řazením a výrobci následně řekli: „Vidíte, my jsme vám to nabídli a vy to stejně nekupujete!” A bylo po manuálech. Tohle je pokus o něco podobného, elektromobily jsou ale pro řadu lidí tak odpudivé, že to stejně nemusí stačit.
„Zachovají v nabídce benzínové motory. Oficiální označení pro platformu voz je LB a bude mít nový řadový šestiválec GME-T6 Hurricane s pohonem zadních nebo všech kol,” uvedl onen zdroj pro The Drive. „Bude používat převodovkou Stellantis Gen 4, která se nyní zavádí do továren Mack Assembly, Jefferson North Assembly a Toledo North,” dodal. To jsou pozitivní zprávy, horší je snad jen to, že byť „Gen 4” je novou verzí solidního osmistupňového automatu automobilky, manuál v nabídce zůstat nemá. S motorem V8 se prý také zatím nepočítá a zdroj - byť potvrdil autenticitu zmíněných uniklých snímků z výroby - nedokázal říci, jak moc se design hotového auta vzdálí konceptu, nebo zda budou verze na benzin a elektřinu vizuálně odlišné.
Tak či onak je zjevné, že plány na čistě elektrickou náhradu dalšího spalovacího auta vyletěly komínem, protože... Protože od začátku musely? Nic proti elektromobilům, ale nedává žádný smysl vnucovat je všem a pro všechno. Mnohem méně ideologický přístup by na tomto poli byl žádoucí a zdá se, že se jej nakonec dočkáme, přáním řady politiků i výrobců navzdory.



Dodge Charger Daytona měl být jen elektromobilem, teď už je jasné, že to neklapne. Automobilka po negativní odezvě zákazníků nabídne od začátku i provedení se spalovacím motorem. Jaká verze bude asi oblíbenější? Foto: Dodge
Zdroj: The Drive
Bleskovky
Při hodinové honičce jako z GTA dva muži zmizeli policii s pomocí čtyřech aut včetně těžkého tahače s cisternou
včeraMuž skončil v poutech za to, že si „ukradl” své vlastní auto poté, co mu bylo ukradeno
10.8.2025První majitel najel s novým Volvem za 21 let přes 1 milion kilometrů. Celou dobu jezdil k jednomu dealerovi, toto ho u něj čekalo za odměnu
9.8.2025
Nové na MotoForum.cz
- Je pro Moto2 lepší přípravou Moto3 nebo MS-SSP? včera 16:40
- Časový program GP Rakouska včera 16:00
- Debut Nagashimy v MotoGP? 11.8.2025
- Manuel Gonzalez chce zůstat v paddocku MotoGP 11.8.2025
- Vítězný double Marka Červeného 10.8.2025
Nejnovější články
Zkrachovalá největší evropská továrna na baterky našla kupce toho, co z ní zbylo. Je to další firma žijící z peněz „těch druhých”
včeraModerní „obdoba Modelu T” od Fordu je fraška. O nic převratného by nešlo ani před 5 léty, a to si další roky počkáme
včeraÚchvatný nový „analogový” supersport s V12 manuálem a nízkou hmotností je nadějí, že vše ještě není ztraceno
včeraŠéf Mercedesu, který chtěl zakázat vlastním zákazníkům spalovací auta od roku 2030, teď volá po zrušení jejich zákazu od roku 2035
včeraNástupci nechtěných elektromobilů Fordu jsou u ledu, dědicové firmy ale přesto dál blouzní v elektrické křeči
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva