Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Nová generace americké klasiky měla být jen elektromobil. Automobilka už teď ví, že to nepůjde, nabídne i šestiválec
30.8.2023 | Petr Prokopec
Přišlo nám neuvěřitelně naivní předurčit zrovna tohle auto k úplné elektrifikaci, neboť by šlo o extrémní mezigenerační posun. Výrobce tak později připustil, že nový Charger bude připraven vyfasovat i spalovací pohon, teď už má být ruka v rukávě.
Řada výrobců aut nám pomalu dennodenně překládá své vize skvělé elektrické budoucnosti. Ještě před dvěma třemi lety jim to spousta lidí baštila už proto, že věřila, že automobilky vědí, co dělají. Zkušenosti širší veřejnosti s elektromobily se navíc blížily nule a když už někdo nějaké získal, předpokládal, že sliby o poklesu cen a zlepšení použitelnosti takových aut budou naplněny. Jenže bateriový pohon i patnáct let po příchodu první Tesly zůstává pro většinu lidí ve stejné pozici - je příliš drahý, příliš nepoužitelný, má příliš nejasnou životnost. A stále více lidí jasně vidí, že posuny dosahované dalším vývojem jsou pouze dílčí, nikoli principiální.
Letošní rok tak můžeme považovat za stěžejní, neboť ve společnosti je jasně patrná zásadní změna nálady podpořená i současnými ekonomickými těžkostmi a jistou saturací trhu. První vlna nadšenců si svůj elektromobil již koupila, u lidí ochotných nechat se strhnout masivními dotacemi platí něco podobného. Před automobilkami tak již zůstává především zbytek klientely, který bude těžké opít rohlíkem. Nutný tak bude zásadní technický průlom. A pokud nenastane, nevyhnutelnou se stane zásadní změna v jejich směřování.
Po technické stránce se v nejbližších letech ničeho přelomového nedočkáme, a tak automobilky pozvolna začínají měnit své plány. Již u toho však nejsou superlativy vykřikované do všech médií, vše se děje v naprosté tichosti. Spoléhat se tak zatím musíme hlavně na zdroje ze zákulisí, které se aktuálně hojně věnují budoucnosti značky Dodge. Ta původně předpokládala, že spalovací motory pošle do důchodu na konci letošního roku, což od počátku nutilo soudné lidi ťukat si na čelo, neboť tu máme výrobce, který je proslulý svými osmiválcovými muscle cars. Elektromobil přitom v nabídce nemá jediný.
To vše se mělo změnit s příchodem nástupce klasického Chargeru, který byl předznamenán konceptem Charger Daytona SRT EV. Jenže ten zklamal už při představování. Dodge doufal, že názor zákazníků dokáže zvrátit a ještě v červenci loňského roku mluvčí značky trval na tom, že „Hemi usazený v této platformě, stejně jako platforma samotná, zmizí. Příští generace bude elektrická“. Před pár dny však Ford odhalil nový Mustang GTD, který disponuje osmiválcem naladěným na 800 koní. A to je jen začátek.
Pro Dodge nejspíše šlo o poslední kapku, automobilka tak podle všeho kromě elektrické verze onoho konceptu pracuje také na spalovací. Osazena by nicméně měla být třílitrovým šestiválcem twin-turbo, zmínky o odchodu osmiválce Hemi tak nakonec budou pravdivé. I když vše asi bude záviset na úspěchu vozu. Benzinový agregát by totiž měl produkovat „jen“ 510 koní, tedy méně než polovinu toho, co je vám dnes schopen dodat pod pravou nohu SRT Demon 170. Ten přitom stovku zvládá za 1,66 sekundy.
Vyšší výkon si značka chce schovat pro elektrické verze, nicméně pokud jich nebude prodávat dost, nejspíše můžeme očekávat další trhlinu v jejích dosavadních plánech. Nic jiného se ovšem nedalo očekávat. Ve chvíli, kdy totiž výrobci jdou na ruku spíše politikům a úřadům než zákazníkům, musí zkrátka počítat s tím, že lidé se k nim obrátí zády. A co vám pak zbude, než změnit směr? Jen politici a úředníci vaše prodejní čísla nikdy nespasí.



Koncept Charger Daytona SRT EV měl disponovat pouze bateriovým pohonem, ten však nakonec mají dostat jen některé varianty. Ostatní budou disponovat šestiválcem. Foto: Dodge
Zdroj: Mopar Insiders
Bleskovky
Nadšenec ukázal, co se stane, když autu seberete pružiny a tlumiče. Bláznivého nápadu lituje ještě teď
před 10 hodinami
Dokáže se nejlepší sportovní sedan dneška vyrovnat osmiválcovým „hrdinům minulosti”? Slavný novinář má smutnou odpověď
11.11.2025
Švédové si vzali zpátky rekord legendárního okruhu, i když své auto museli kvůli „mosteckému syndromu” osadit tímto nesmyslem
10.11.2025
Nejnovější články
Lamborghini nechtěně potvrdilo, že hybridní technika jeho posledních novinek je vážně jen zbytečná přítěž
před 2 hodinami
Toyota znovu změnila svůj názor na elektromobily, varuje před tím, co přijde příští rok
před 3 hodinami
Audi poprvé ukázalo svůj monopost F1 pro příští rok. Tedy vlastně jen barvy, tedy vlastně vůbec nic
před 5 hodinami
Japonská legenda dělá z obyčejných lidí milionáře, dodnes nejetá v ideální verzi má trhnout aukční rekord
před 6 hodinami
Šéf Fordu říká, že zůstal v šoku poté, co jeho firma nakoupila čínské elektromobily a rozebrala je na díly
před 8 hodinami
Živá témata na fóru
- Řidiči, co to mají v ruce... 11.13. 17:26 - Truck Daškam
- IT poradna 11.13. 16:53 - pavproch
- Nejlepsi silnice v Ceske republice ( + SK) 11.13. 14:32 - pavproch
- BMW Divize 11.13. 11:59 - pavproch
- Lampárna (stěžovatelna) 11.13. 11:10 - jerry
- Fiat a vše kolem nich 11.13. 10:34 - pavproch
- Cyklistické vlákno 11.11. 12:11 - M.Z.
- Veřejné, neveřejné i sdílené rampy a garáže 11.11. 09:31 - Předseda
