Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se, jak vypadá nový Peugeot 508 v úplném základu. Je to smutný pohled
9.7.2018 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Že základní verze jakéhokoli modelu auta nikdy nemůže vypadat tak dobře, jako ta špičkově vybavená, je jasné. Jde ale o to, kam výrobce zajde.
Na počátku letošního roku Peugeot odhalil svou novou vlajkovou loď, další generaci modelu 508. Automobilka jej na oficiálních fotkách logicky zvěčnila pouze s nejlepší možnou výbavou a v podobném provedení vyrobila i všechny první prezentační exempláře. To je běžná praktika všech výrobců, nikoliv pouze Francouzů, pozdější odhalení skromnějších specifikací pak ale může skýtat nepříjemná překvapení.
Pokud jde o luxusnější zboží, automobilky si obvykle dávají pozor na to, aby se vyhnuly použití lacině vyhlížejících prvků, protože se to jen zbytečně stane terčem kritiky a zákazníků volících taková provedení je relativně málo. Peugeot se přesto k takovým nepřidal. Nyní si díky zahraničním konfigurátorům můžeme prohlédnout, co to znamená „oholená” nová 508 a pěkný pohled to vážně není.
Základní provedení vozu totiž zcela postrádá dominantní designový prvek vozu, diody pro denní svícení zasazené do předního nárazníku, které mají evokovat lví drápy. U základní verze zkrátka nic takového není a existující prostor pro LEDky je zaplněný laciným plastem. Menší LED se přesunuly do krajních partií hlavních světel a odlišná je i grafika koncových lamp.
Přesně tuto podobu nám ukázal konkrétně německý konfigurátor, ten český zatím ještě spuštěn nebyl. Dá se ovšem předpokládat, že počítat můžeme s prakticky stejnou specifikací už proto, že tuzemské zastoupení musí stlačit startovní cenu o poznání níže než na německých 31 250 Eur (cca 808 650 Kč). Za takovou částku by totiž vůz byl na našem trhu zcela neprodejný, tedy v případě oné základní výbavy.
V Německu lze za danou sumu počítat s šedým lakem, za jakýkoliv jiný odstín musíte připlácet (nejlevnější bílá vychází na 250 Eur/6 500 Kč). Nechybí ani 16palcová litá kola, kdy ta přední zásobuje 130 koňmi turbodiesel 1,5 BlueHDi spárovaný se šestistupňovým manuálem. Pokud byste přitom zatoužili po osmistupňovém automatu či benzinové verzi, je třeba připlatit alespoň 60 000 Kč.
S čím lze dále počítat? Jakkoliv zvenčí či po technické stránce tu nemáme zrovna lva, který sežere, nač pohlédne, vnitřní výbava je na poměry základního modelu slušná. Nechybí 12,3palcový digitální přístrojový štít, 8palcová středová obrazovka, audio systém s rozhráním Bluetooth, dvouzónová klimatizace, černé látkové čalounění či zadní sedadla dělená v poměru 40:60.
Tím výčet překvapivě nekončí, opomenout nesmíme především volič jízdních režimů s módy Eco, Normal a Sport. Rozsáhlý je pak i výčet bezpečnostních prvků, ve kterém figurují autonomní brzdy, monitoring jízdních pruhů či detekce dopravního značení. Zmínit můžeme i asistent rozjezdu do kopce, tempomat či monitoring tlaku v pneumatikách a zadní parkovací senzory.
Jak je tedy patrné, nový Peugeot 508 toho nabízí v základu docela dost, alespoň na onom německém trhu. Absence diod vpředu a vzadu je ale jen o to méně pochopitelná - kolik taková věc může stát? A kolik lidí přitom může odradit?







Nový Peugeot 508 nevypadá zvenčí v základu zrovna přitažlivě, uvnitř se ale může pochlubit slušnou základní výbavou. Tedy tak je tomu na německém trhu, český konfigurátor ještě spuštěn nebyl
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Nejsilnější a nejrychlejší VW Golf GTI má svou cenu, „lidová” je asi tak jako cifry na kabelkách od Diora
včera
Nová Honda Prelude nakonec umí být i rychlá, ale jen pokud v ní vypnete funkci, která měla „fejkovat” její sportovnost
28.10.2025
Toyota už sepsala parte současné Supře. Skončí brzy, nic jiného místo ní nenabídne
27.10.2025
Nové na MotoForum.cz
- ESRR 2026 - 2x Hořice včera 17:37
- Úspěšný test Bulegy v MotoGP včera 11:34
- Koho uvidíme 2026 v MS-Moto3? 30.10.2025
- Týmy a jezdci WSBK 2026 30.10.2025
- Vyhazov manažera komplikuje Salačovu pozici 29.10.2025
Nejnovější články
Sen o návratu levných aut s normálními motory žije dál, i u nás nabízené modely se někde dostaly zpátky pod 300 tisíc
před 2 hodinami
Také v Česku působí největší specialista na obchod s ojetými vozy, pořádně to rozjel i na akci v Sosnové
před 8 hodinami
Největší hrozbou pro autoprůmysl je EU, ne Čína, říká nový šéf Stellantisu. Volá po návratu spalovacích motorů
včera
Jeden z největších průšvihů dějin aut, který si výrobce bral zpět a šrotoval, byl nalezen v zuboženém stavu. Prodal se za miliony
včera
Seat po dlouhé době konečně vytáhl nějakou novinku. Dál bude těšit ty, kteří chtějí co nejvíc za co nejmíň
včera
Živá témata na fóru
- ojeté auto kolem 300tis, s místem na lyže uvnitř 10.30. 15:55 - delphin
- Další zajímavá autovidea 10.29. 18:44 - Brus
- Onboard videa 10.29. 12:24 - Truck Daškam
- Politický koutek 10.28. 13:04 - Carrert93
- Autokosmetika 10.28. 12:59 - Carrert93
- Toyota GT 86 / Subaru BRZ 10.27. 19:29 - Snowman000
- Dříve M135i, nyní ///M2 10.27. 12:11 - Vrooom
- Fiat a vše kolem nich 10.27. 10:36 - pavproch
