Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nové Saaby 9-3 a 9-3X naživo, uvnitř působí luxusně
7.6.2017 | Petr Prokopec | Přidat příspěvek
Saaby to fakticky jsou, i na volantech ale najdete pouze logo NEVS. Čínská firma je zatím odhalila jako koncepty, ve výrobě je uvidíme už příští rok.
Dnešním dnem odstartoval veletrh elektroniky CES Asia v čínské Šanghaji. Tato událost by nás mohla nechávat chladnými, kdyby ovšem mezi vystavovateli nefigurovala automobilka NEVS. Ta již dopředu ohlásila odhalení konceptů 9-3 a 9-3X, které se již v příštím roce dočkají produkčních variant a také zahájení prodeje. První fotky toho moc neukazovaly, navíc oba vozy zachycovaly jen zvenčí, a tak je jejich výstavní premiéra zajímavější, než by se na první pohled mohlo zdát - auta na výstavě opravdu jsou a ukázala úplně vše.
Co do specifikací na sebe neprozradila mnoho nového, do značné míry tedy jen můžeme zopakovat dříve řečené. Oba vozy stojí na základech někdejšího Saabu 9-3, nicméně pohon zajišťuje nové elektrické ústrojí. To má zaručit dojezd zhruba 300 kilometrů. Více se o výkonu, jízdní dynamice či době dobíjení dozvíme až příští rok.
V kabině máme očekávat důraz na konektivitu, proto nebude chybět WiFi hotspot. Připojení k internetu je přitom důležité také kvůli modernizaci softwaru, která bude probíhat online. Mimo to NEVS slibuje možnost ovládání vozu skrze mobilní aplikaci, nicméně k jakým funkcím budou mít zákazníci přístup, to je opět tajemstvím.
Tajemstvím ovšem není provedení interiéru, které je zjevně největší novinkou. Oba vozy dostaly virtuální přístrojovou desku, kromě toho si můžete povšimnout i koženého čalounění, které je zkombinováno s Alcantarou a metalickými doplňky. Ve výsledku tak vozy působí docela luxusně, jakkoli se musíme ptát, co z toho bude součástí standardního provedení. Jistotou je ovšem použití klimatizace se vzduchovým filtrem Always Clean Air Cabin, který se vyznačuje účinností 99 %.
NEVS by v příštích měsících měl doladit jízdní komfort a ovladatelnost, pak spustí výrobu v čínském přístavním městě Tchien-ťin. Tato lokace přitom naznačuje i možný export mimo největší trh světa, prozatím se ovšem počítá pouze s domácími prodeji. NEVS má do roku 2020 vystaráno, drží objednávky na již více než čtvrt milionu exemplářů svých elektromobilů.
Stejně jako mechanika je i stylizace postavena na předchozích kreacích Saabu, jen byla pro novou dobu a nové zákazníky trochu poladěna. Máme tu tedy o poznání pohlednější vozy, které budou i aerodynamicky efektivnější - i když je otázkou, zda do výroby dorazí s kamerami místo zpětných zrcátek.
Vše samozřejmě bude záviset na legislativě, s jistou formou autonomního řízení ale můžeme počítat stoprocentně. NEVS se v této oblasti hodlá profilovat nemalou měrou, pročež ostatně na veletrhu CES odhalil i třetí koncept InMotion, který je taxíkem bez volantu a pedálů, neboť počítá s autopilotem úrovně SAE 5. Jde tedy o velmi vzdálenou budoucnost, kterou ale chce značka krůček po krůčku realizovat.




















NEVS odhalil nové modely 9-3 a 9-3X na veletrhu CES Asia...
Kromě toho se můžeme podívat také na koncepční taxi InMotion, které kromě elektrického pohonu počítá s plně autonomním řízením
Zdroje: NEVS, PCcauto
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Při veřejných jízdách na Nürburgringu se Porsche 911 při stíhání ve vysoké rychlosti srazilo s BMW M2, brutální nehoda změnila obě auta v ohnivou kouli
dnesStačí skutečně velmi, velmi málo, aby nejnovější Ferrari vypadalo dokonale věrohodně jako nová Toyota
5.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025
Nejčtenější články
K mání je daleko nejlevnější Ferrari F430 v Evropě. Je krásné a nestojí víc než lepší Škody, jeho majitel zemřel
6.6.2025VW během 10 let zabil tři čtvrtiny prodejů Golfu, z bestselleru udělal symbol úpadku. A jeho „řešení” pošle prodeje ještě níž
6.6.2025Elektrický propadák Dodge stihla další katastrofa. Novináři ukázali, jak sám od sebe zrychluje, automobilka svou reakcí vše dokonala
6.6.2025Další z posledních mohykánů mezi výkonnými lidovými auty s ručním řazením v EU končí, vysvětlení automobilky je na vodě
6.6.2025Žádný supersport, žádný supersedan. Majitel a šéf automobilky Pagani denně jezdí s tímto luxusním „autobusem” s motorem V6
6.6.2025
Živá témata na fóru
- Rychlodotazy 07.07. 22:55 - rhinos
- Video a Nordschleife, the best of 07.07. 22:30 - Spectral
- Cyklistické vlákno 07.07. 12:41 - Vrooom
- Onboard videa 07.07. 00:46 - brnenska.odchytova
- Policejni Passaty, Superby a neoznacena merici vozidla #2 07.05. 22:25 - Truck Daškam
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.05. 20:36 - Truck Daškam
- Porsche - vse o sportovnich modelech 07.05. 18:05 - pavproch
- Fiat a vše kolem nich 07.05. 13:46 - Stepan