Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podívejte se na nové Subaru XV. To nejzajímavější ale neuvidíte
7.3.2017 | Marek Bednář | Přidat příspěvek
Nová generace XV je lepší hlavně pod slupkou. Silnější, úspornější a lehčí dvoulitrový boxer spolupracuje s vylepšenou převodovkou CVT.
Japonská automobilka Subaru dopřála svému crossoveru XV tolik potřebné omlazení. Představí ho na letošním ženevském autosalonu jako vůz pro modelový rok 2018. Ač je to pro značku z Japonska nezvyklé, po pěti letech výroby XV ve stávající formě je tohle první modernizace tohoto modelu.
A je to modernizace opravdu velká. XV sice vypadá skoro stejně jako dosud, ale stojí na nové platformě nazvané Subaru Global. Jedním z jejích hlavních přínosů je zvýšení tuhosti o 70 % ve srovnání se stávajícím provedením. Vůz je také o něco širší a o 5 mm nižší, ale světlá výška 220 mm zůstává beze změny.
Vidíme novou designovou filozofii, nazvanou u Subaru „Dynamic x Solid”. Jsou tu nová světla, která nápadně připomínají ta na WRX a STI, a také nová maska chladiče. I zadní světla jsou nová, spolu s designem pátých dveří. Vidíme křidélka po stranách zadního okna, poplatná snaze o snížení odporu vzduchu, ale jinak design zádě zlepšením moc není, na rozdíl od přídě.
Interiér dostal nový středový displej s úhlopříčkou 8 palců a má prý působit luxusněji; fotografii bohužel zatím nemáme. Kabinou se má táhnout oranžové prošívání a prý tu je i nový volant, který má zlepšit dojem z řízení. Tomu byl zkrácen převod ze 14:1 na 13:1. Novinkou je také elektronická parkovací brzda. Jak interiér vypadá, si však ještě budeme muset počkat.
Víme však, co je pod kapotou - výrazně inovovaný dvoulitrový boxer s přímým vstřikováním paliva. Údajně je více než 80 % jeho dílů nových oproti motoru v dosavadním XV. Je lehčí o 12 kg a silnější, nabídne 156 koní a 196 Nm. Prý má být i úspornější, ale čísla katalogové spotřeby zatím zatím zveřejněna nebyla.
Je standardně spojen s bezestupňovou převodovkou Lineartronic, která byla odlehčena o 7,8 kg a má širší rozsah převodových poměrů - 7,03 místo dosavadních 6,28. Nabízí také „manuální” režim, při kterém si řidič může vybírat ze sedmi virtuálních stupňů. Podařilo se prý také výrazně snížit vibrace motoru i převodovky.
Samozřejmostí je pohon všech kol Symmetrical AWD, který má u nového XV režim nazvaný X-Mode. Ten má zlepšit průchodnost vozu po špatných površích a stabilitu na kluzkých místech. Ovládá motor, čtyřkolku i brzdy. Součástí je i asistent pro sjíždění prudkých kopců.
Standardní výbavou bude systém EyeSight, tedy balíček jízdních asistentů, zahrnující adaptivní tempomat, hlídače jízdních pruhů a autonomní brzdění v případě hrozící nehody. Jsou tu i automatická dálková světla a natáčení světlometů v zatáčkách či na křižovatkách a k mání bude i systém Subaru Rear Vehicle Detection, jehož součástí je hlídač mrtvých úhlů, asistent změny jízdních pruhů a asistent couvání.
Kromě toho do příplatků přibudou také nová kola, která vidíme na fotkách, a dva pastelové laky - šedá Cool Khaki a oranžová Sunshine. „Oba odstíny zvýrazňují matně černé obložení a podtrhují aktivní a funkční image Subaru XV,” píše o nich tisková zpráva. Víc toho zatím nevíme, počkejme si zejména na pořádnou fotosadu. A informaci, kdy a s jakým ceníkem se vůz dostane do prodeje.
Tip: Projděte si všechny novinky ženevského autosalonu 2017.
































Na živých fotkách si nové Subaru XV můžete prohlédnout do posledního detailu
Fotek nového XV vypustilo Subaru opravdu málo
Zdroj: Subaru
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
včeraHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025Porsche chce po fiasku elektrického Macanu vrátit spalovací motory i přímo jemu, je s tím ale zoufale pomalé
4.7.2025První tuningová firma se pokusila napravit vzhled nových SUV BMW, míru její úspěšnosti posuďte sami
4.7.2025Zákazníci a fanoušci Audi už jsou tak zoufalí, že natočili hodinový film volající po tom, aby firma zastavila svůj úpadek
5.7.2025
Živá témata na fóru
- Nový C3: vzhled na jedničku 08.03. 11:17 - pavproch
- Video a Nordschleife, the best of 08.01. 20:00 - qrs13
- Letní i zimní 225(př) + 255(z) 17 až 19" - které? 08.01. 17:18 - pavproch
- Rychlodotazy 07.31. 13:47 - Zajda
- Řidiči, co to mají v ruce... 07.31. 06:45 - řidičBOB
- Detektory policejních radarů 07.30. 17:16 - pavproch
- Sen se stal skutečností - wtf?!? 07.30. 17:14 - pavproch
- Politický koutek 07.30. 16:59 - Stepan