Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Podivně vypadající korejské SUV pro 7 se prodává na dalším trhu. Cena vzrostla, nevábný vzhled zůstal
27.3.2022 | Petr Miler
Když je nějaké auto levné, dá se mu leccos odpustit, třeba i ne úplně lákavý vzhled. Takto šlo do loňska hovořit o Hyundai Alcazar alias Grand Creta, teď už je to obtížné. Mimo Indii nejenže není dvakrát atraktivní, není už ani levné.
Neuběhl ani rok od chvíle, kdy Hyundai začalo tento vůz prodávat v Indii jako Alcazar. Už tehdy jsme ale zmínili, že vychází z modelu Creta nabízeného ve většině světa, kterému byl prodloužen rozvor o 150 milimetrů na 2 760 mm. To už je opravdu dost, jde o hodnotu na úrovni větší Škody Kodiaq, smysl změny byl ale podobný jako u českého SUV - nacpat do interiéru tři řady sedadel namísto dvou a stvořit jedno z nejlevnějších sedmimístných SUV na trhu.
Povedlo se, auto skutečně získalo místo pro plnohodnotnou třetí řadu sedadel, která spolu s posuvnou lavicí ve druhé řadě dopřává interiéru velmi slušnou variabilitu. Auto má navíc bohatou výbavu čítající mj. i digitálním přístrojovku, 10,25palcovou obrazovkou multimédií, sadu kamer monitorujících okolí celého vozu, bezdrátové dobíjení mobilních telefonů, automatickou klimatizaci či panoramatickou střechu. A ani technika není marná, v době podměrečných motorů dostal Alcazar benzinový dvoulitr se 159 koňmi schopný sprintu na stovku pod 10 sekund.
Uvážíme-li zmíněné s indickou cenou od 1,63 milionu INR, tedy asi 480 tisíc Kč, jde o velmi zajímavou nabídku. Nevěřili jsme toho času, že se auto podívá z Indie někam zásadně dál, protože tak to zkrátka u indických vozů bývá, Hyundai ale chce s takto koncipovaným autem bodovat i jinde. Nově tak představilo ve verzi pro Jihoafrickou republiku, na stejně atraktivní podmínky tam ale zákazníci mohou zapomenout. Auto si říká Grand Creta a nabízeno je od 449 900 tamních randů, tedy za 690 tisíc Kč. Pravda, se stejně bohatou výbavou i slušnou technikou, do nabídky navíc přibyl i diesel 1,5 se 113 koňmi, najednou ale o láci nelze mluvit.
O čem naopak nelze nemluvit, je vzhled auta, který zůstává nadále podivný. Při pohledu zboku či zezadu jde o relativně typické, z řady nevystupující SUV, příď je ale střižena hodně odvážně. Jde tu zejména o pojetí světel, další variaci na složité kombinace světelných zdrojů nových modelů značky, které se pro ni v posledních letech staly typickými. Přinejmenším budí vášně, dokážeme si ale představit, že při zajímavé ceně lidé tento aspekt snadno přejdou. Za cenu srovnatelnou s konkurencí budou mít přinejmenším o důvod méně se nedívat.
Jestli se Grand Creta podívá i na další, nám bližší odbytiště, je otázkou, Korejci v tomto směru mlčí. Bez dobrého poměru výkonu a ceny po tom ale nemáme důvod toužit, kontroverzní pojetí přídě ale vozu nemusí vydržet dlouho. Základní Creta už se někde změnila, a tak by verze Grand mohla dorazit s docela jiným vzhledem třeba i do vyspělejších zemí Evropy. Více ukáže jen čas.










Z až sedmimístného Hyundai Alcazar se stala Velká Creta a je nově dostupná i v Jihoafrické republice. Bohužel přišla o svůj dobrý poměr prostoru, výbavy, techniky a ceny, podivný vzhled jí zůstal. Zatím. Foto: Hyundai
Zdroj: Hyundai
Bleskovky
Max Verstappen osedlal nejbrutálnější Ford dneška, ani zkušený moderátor Top Gearu jeho jízdu chvílemi „nedával”
před 2 hodinamiHromadná havárie zabarikádovala Nürburgring. Řidič posledního vozu, který do všeho vlétl, natočil děsivý příjezd až po náraz
30.7.2025Ferrari jako referenční auto při vývoji používá čínský elektromobil, o evropském automobilismu to říká mnohé
30.7.2025
Nejčtenější články
Muž si v dubnu koupil vysněnou Alfu, platí za ní splátky i pojištění. Jeho auto ale dodnes stojí u dealera a nemůže si ho ani odvézt
4.7.2025Elektrické Kie nekupuje v USA už skoro nikdo, prodeje se během pár měsíců propadly na směšná čísla
4.7.2025Nová Mitsubishi pro Evropu budou zjevně už jen předělané Renaulty, na tomhle to ale skoro není poznat
4.7.2025BMW se hlásí o rekord z nejnáročnějšího okruhu světa. Pomalé jeho auto není, vše ostatní je ale diskutabilní
4.7.2025Další firma slibuje převratné nové baterky s bleskovým dobíjením, reálně ale auta pořád používají baterie pro notebooky z roku 1985
4.7.2025
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva