Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pohledy přitahující novinka Cupry má své české ceny, pro její styl skutečně budete muset zahořet
10.9.2024 | Petr Prokopec
Cupra se stylizuje jako prémiová značka, takže nízké ceny u nástupce Atecy nešlo čekat. A tak nízké ani nejsou. Pokud vám Škoda Karoq startující dnes na 715 900 Kč přijde drahá, s Terramarem si chuť nespravíte.
Když v roce 2016 dorazil na český trh Seat Ateca, museli si zájemci o španělskou verzi Škody Karoq připravit něco málo přes půl milionu korun na základní verzi osazenou litrovým tříválcem. Na vrchol pro změnu zamířilo SUV osazené přeplňovaným dvoulitrem, který na všechna čtyři kola posílal 300 koní. Takové stádo s českou obdobou Atecy vůbec spojit nešlo, čímž od sebe koncern Volkswagen obě siamská dvojčata aspoň trochu oddělil. Což posunul ještě dál v roce 2018, kdy byla sportovní divize Cupra přetvořena na samostatnou prémiovou značku.
Pod touto hlavičkou se minulý týden ukázal nástupce Atecy, v jeho případě vám na první pohled nepřijde sdílení koncernových komponentů ani na mysl. Stojí za tím jak výrazný design, tak i nové označení - Španělé totiž novinku titulují jako Cupra Terramar. Jeho název je odvozen od legendárního katalánského okruhu poblíž Barcelony, který byl postaven před sto lety. Ateca oproti tomu vzdávala hold vesničce ležící na západ od Zaragozy, jen kousek od ústředí Seatu.
Ve srovnání s předchůdcem je novinka po designové stránce velmi agresivní, nemalým touhám široké zákaznické obce bychom se tedy rozhodně neměli divit. Je nicméně otázkou, kolik Čechů tomuto lákání propadne, neboť Cupra Terramar podle očekávání nepřijíždí z levného kraje, zvláště ve srovnání s výše zmiňovanou Atecou. U nás totiž startuje na 1 084 900 Kč, což je na 4 519 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem 2 680 mm docela dost.
Za tuto cenu dostáváte mild-hybridní jedna-pětku naladěnou na 150 koní, tedy v jádru stejné ústrojí, jakým disponuje i výše zmíněný Karoq. Ten je sice menší, morálně starší a méně přitažlivý, stojí ale také od 715 900 Kč. Spojena je s ním čistě benzinová verze 1,5litrového agregátu, nikoli ta mild-hybridní, to ale asi mnoho lidí trápit nebude.
Volbu, zda sáhnout po levnějším, ale designově spíše nudném voze, nebo novince přitahující pohledy i zpoza rohu, ovšem necháme čistě na vás. Za nás jen dodáme, že s výbavou úrovně VZ je možné spojit jak čistě benzinový dvoulitr, tak zmíněnou jedna-pětku doplněnou plug-in hybridní technikou. V té chvíli je možné počítat s 272 koňmi, jenž si Španělé cení na 1 419 900 Kč. Terramar 2,0 TSI s 265 koňmi pak startuje na 1 359 900 Kč.
Pokud chcete ještě o chlup víc, můžete sáhnout po limitované sérii America's Cup (na fotkách níže). Ta se dočkala matné šedé barvy karoserie, jenž je spárována s 20palcovými litými koly. Vůz je věnován 37. ročníku závodu Pohár Ameriky, vyrobeno tak celkově bude jen 1 337 aut. K mání budou s motory 2,0 TSI a zmíněný dobíjecí hybrid, přičemž v obou případech je třeba k výše zmíněným sumám přihodit 100 tisíc korun.














Terramar přitahuje pohledy jako plamen noční můry, o jeho ceny se pak ostatně můžete rovněž spálit. Foto: Cupra
Zdroj: Cupra
Bleskovky
1914koňový elektromobil ohromil při pohodové jízdě po nejnáročnějším okruhu světa leda tím, kolik při ní ztratil kapacity baterií
včeraPřímé klání dvou dvanáctiválcových italských klenotů je jako z jiné doby, majitele vyšly na 240 milionů korun
24.6.2025Expert před summitem NATO varuje ty, kteří se lepí k silnici: Limuzína prezidenta USA vás klidně přejede
23.6.2025
Nové na MotoForum.cz
- Časový program v Assenu včera 10:00
- MS side pokračovalo v Mostě - Top-3 dělí 3 body 23.6.2025
- Honda Gold Wing mazinárodní sraz Pivovar Kněžínek 10.-13.7.2025 23.6.2025
- #93 vyhrálo dnes 93. Grand Prix 22.6.2025
- Moto2 vyhrál Gonzalez, 12. Salač 22.6.2025
Nejnovější články
Devastace a sebemrskačství až do hořkého konce: Škoda ukáže novou Octavii v podobě, o níž ví, že vzbudí rozpaky. A klidně na ní prodělá
před 3 hodinamiŠkoda Kodiaq v bazarech dokazuje, že za spolehlivost a svobodu volby nemusíte ani dnes dát ranec
včeraNové Suzuki za 167 tisíc dostalo svěží tvář a jezdí teď za 3,6 litru na 100 km. I u nás bývalo populární
včeraAsi nikdy nepochopím, jak mohly evropské automobilky dopustit tak ohromný rozklad svých obchodních aktivit
včeraTechnik popsal, jak se nová 1267koňová Corvette při vývoji ukázala být příliš rychlá pro své vlastní dobro
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva