Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pohledy přitahující novinka Cupry má své české ceny, pro její styl skutečně budete muset zahořet
10.9.2024 | Petr Prokopec
Cupra se stylizuje jako prémiová značka, takže nízké ceny u nástupce Atecy nešlo čekat. A tak nízké ani nejsou. Pokud vám Škoda Karoq startující dnes na 715 900 Kč přijde drahá, s Terramarem si chuť nespravíte.
Když v roce 2016 dorazil na český trh Seat Ateca, museli si zájemci o španělskou verzi Škody Karoq připravit něco málo přes půl milionu korun na základní verzi osazenou litrovým tříválcem. Na vrchol pro změnu zamířilo SUV osazené přeplňovaným dvoulitrem, který na všechna čtyři kola posílal 300 koní. Takové stádo s českou obdobou Atecy vůbec spojit nešlo, čímž od sebe koncern Volkswagen obě siamská dvojčata aspoň trochu oddělil. Což posunul ještě dál v roce 2018, kdy byla sportovní divize Cupra přetvořena na samostatnou prémiovou značku.
Pod touto hlavičkou se minulý týden ukázal nástupce Atecy, v jeho případě vám na první pohled nepřijde sdílení koncernových komponentů ani na mysl. Stojí za tím jak výrazný design, tak i nové označení - Španělé totiž novinku titulují jako Cupra Terramar. Jeho název je odvozen od legendárního katalánského okruhu poblíž Barcelony, který byl postaven před sto lety. Ateca oproti tomu vzdávala hold vesničce ležící na západ od Zaragozy, jen kousek od ústředí Seatu.
Ve srovnání s předchůdcem je novinka po designové stránce velmi agresivní, nemalým touhám široké zákaznické obce bychom se tedy rozhodně neměli divit. Je nicméně otázkou, kolik Čechů tomuto lákání propadne, neboť Cupra Terramar podle očekávání nepřijíždí z levného kraje, zvláště ve srovnání s výše zmiňovanou Atecou. U nás totiž startuje na 1 084 900 Kč, což je na 4 519 milimetrů dlouhý vůz s rozvorem 2 680 mm docela dost.
Za tuto cenu dostáváte mild-hybridní jedna-pětku naladěnou na 150 koní, tedy v jádru stejné ústrojí, jakým disponuje i výše zmíněný Karoq. Ten je sice menší, morálně starší a méně přitažlivý, stojí ale také od 715 900 Kč. Spojena je s ním čistě benzinová verze 1,5litrového agregátu, nikoli ta mild-hybridní, to ale asi mnoho lidí trápit nebude.
Volbu, zda sáhnout po levnějším, ale designově spíše nudném voze, nebo novince přitahující pohledy i zpoza rohu, ovšem necháme čistě na vás. Za nás jen dodáme, že s výbavou úrovně VZ je možné spojit jak čistě benzinový dvoulitr, tak zmíněnou jedna-pětku doplněnou plug-in hybridní technikou. V té chvíli je možné počítat s 272 koňmi, jenž si Španělé cení na 1 419 900 Kč. Terramar 2,0 TSI s 265 koňmi pak startuje na 1 359 900 Kč.
Pokud chcete ještě o chlup víc, můžete sáhnout po limitované sérii America's Cup (na fotkách níže). Ta se dočkala matné šedé barvy karoserie, jenž je spárována s 20palcovými litými koly. Vůz je věnován 37. ročníku závodu Pohár Ameriky, vyrobeno tak celkově bude jen 1 337 aut. K mání budou s motory 2,0 TSI a zmíněný dobíjecí hybrid, přičemž v obou případech je třeba k výše zmíněným sumám přihodit 100 tisíc korun.














Terramar přitahuje pohledy jako plamen noční můry, o jeho ceny se pak ostatně můžete rovněž spálit. Foto: Cupra
Zdroj: Cupra
Bleskovky
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 50 minutami
Dražba cenných aut slavné aukční firmy se proměnila v demoliční derby poté, co jednomu z jejích řidičů „ujela noha”
6.11.2025
Nástupce tragicky zesnulého Kena Blocka se pochlubil novou brutalitou točící 9 500 otáček i s turbem, natočil s ním další Gymkhanu
5.11.2025
Nové na MotoForum.cz
- Filip Salač 2026 za American Racing včera 22:13
- Pátku vévodil Alex Marquez, 17. Bulega včera 17:03
- Filip Salač musí do Q1 včera 15:49
- V Algarve začal nejrychleji Alex Marquez, 14. Bulega včera 12:33
- Kdo bude posledním šampionem MotoE? 6.11.2025
Nejnovější články
„Bugatti pro chudé” si ve sprintu s otočkou namazalo na chleba veškerou konkurenci, i když s ním nikdo neměl odvahu soutěžit
před 52 minutami
Nabídka výkonných Mercedesů se dál rozpadá, kvůli novým regulacím brzy skončí hned pět modelů
před hodinou
Ford má po prodělání 275 miliard Kč bez náhrady ukončit výrobu svého klíčového elektromobilu
před 3 hodinami
Ef-jednička, ve které Ayrton Senna vybojoval asi nejtěžší vítězství své kariéry, je na prodej. Cena poletí do stratosféry
včera
Ještě hůř: Prodeje elektrických Subaru v USA po konci dotací zhroutily o 98 procent, nechce je najednou skoro nikdo
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva
