Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pojišťovna jmenovala nejvíce poruchová auta posledních 10 let, Němce nepotěší
19.11.2020 | Petr Prokopec
Hlavně četnost selhání jednotlivých modelů a cenu jejich oprav zohledňuje britský žebříček nejméně spolehlivých aut právě končící dekády. Radost z něj nebudou mít hlavně německé značky.
Prakticky každý motorista touží po tom, aby jeho vůz byl co nejspolehlivější. Proč tomu tak je, jistě nemá smysl dodávat. S fungujícím autem se jednoduše dostanete vždy a všude, přičemž zároveň držíte provozní náklady na minimu. Problémem nicméně je, že najít co nejspolehlivější vůz není jednoduchá záležitost a v závislosti na tom, koho se ptáte, dostáváte různě zkreslené odpovědi.
V případě žebříčku 15 nejméně spolehlivých aut, vycházejícím z dat britské pojišťovny Warranty Wise, je tomu jinak. Pojišťovna není ani majitel auta, ani periodikum, ani jinak potenciálně ovlivněný soudce a své statistiky dává dohromady jen na základě množství a cen oprav pojištěných aut, pakliže takových pojistila dost (nejméně 100) na to, aby byly vyloučeny výkyvy dané několika málo problematickými vozy. Zásadní zkreslení tady nehrozí, pojištění navíc neřeší banální potíže, jako je prasklá žárovka ve světle. Podle dat Britů nejčastěji odchází drahé elektrické systémy, vzduchové podvozky a pohonné jednotky.
Můžeme si tedy projít jeden z nejobjektivnějších žebříčků poruchových aut od toho nejméně problematického až po to vůbec nejhorší. Než se k tomu dostaneme, dodejme, že Warranty Wise v podstatě prodává dodatečnou záruku pro auta, kterým skončila tovární garance. Analyzovaná data tak obvykle pokrývají auta stará od 3 do 10 let stáří, a je s problémy je tedy obvykle spojena předchozí generace toho kterého vozu. Co se týče těch novějších, k těm si holt více řekneme až za pár let.
Nepochybně ani tak nejde o neprůstřelný nákupní bedekr, něco takového zřejmě neexistuje. Na druhou stranu, pokud danou patnáctku pro jistotu vyřadíte ze svého seznamu potenciálních kandidátů, vaše šance dostat se každé ráno do práce nejspíše vzrostou.
15. Tesla Model S
Je vskutku úsměvné, že elektromobil dojíždí nejčastěji na elektronické šotky. Nejdražší účty za opravy jsou pak spojené s podvozky.
Foto: Tesla
14. BMW M4
Z pohledu řidiče zapáleného do sportovního ježdění vás časté stížnosti na multimédia asi trápit nebudou, ovšem problémy s brzdami jsou již horší.
13. Mercedes-Benz GL
Velké SUV třícípé hvězdy je jedním z těch aut, u nichž již došlo na mezigenerační výměnu. Starší verzi přitom trápí hlavně elektrické systémy.
12. Ford Galaxy
Jedno z mála mainstreamových vozů v žebříčku dojíždí hlavně na převodovku. Její výměna či repase jsou drahé, což pro rodinné MPV není pozitivem.
11. BMW X5
O prémiových SUV se říká, že jsou s nimi spojené nemalé náklady. Předchozí generace X5 to potvrzují, platit budete hlavně za opravy podvozku a motoru, nejproblematičtější je benzinový osmiválec.
10. Range Rover
O koupi vozu spojujícího špičkové vlastnosti v terénu s luxusem sní řada lidí. Po pořízení ale většina má kvůli opravám podvozku a motoru spíše noční můry.
9. Mazda CX-5
Mazda je povětšinou známa svou spolehlivostí, tedy až na podléhání korozi, ovšem předchozí CX-5 vyčuhuje z davu. Jeho motor budete totiž opravovat často.
8. Audi Q7
Milujete pokladničky, jež vám nikdy nic nevrátí? Pak rozhodně sáhnete po předchozím Audi Q7, které má potíže s elektroinstalací i průsaky oleje.
7. Jaguar XJ
Britové nešetří ani u domácích vozů, v případě vrcholné limuzíny Jaguaru poukázali na haprující palivový systém i samotný motor.
6. Range Rover Sport
Ani v případě dalšího britského zářezu do pažby nebudeme mluvit o překvapeních, neboť také u „RRS“ je třeba více než prověřit podvozek a motory.
5. Chevrolet Captiva
Toto SUV je nejlevnějším vozem v celém žebříčku, pročež nikoho až tak neuvidí, že má kvalitativní problémy. Překvapením však je, že za opravu převodovky dáte majlant.
4. Porsche Cayenne
Zatímco taková 911 je symbolem kvality, Cayenne hraje zcela jinou ligu. Tu, ve které jde o nákladné opravy elektroinstalace a motorů.
3. BMW X6
Mnohý by čekal, že X6 bude mít stejné problémy jako X5. To však platí jen v případě motorů, haprující elektrické systémy jdou více na konto této stylovky.
2. Audi A7
Vorsprung durch technik zjevně v tomto případě neplatí, přičemž největší slabinou dalšího vozu z Ingolstadtu je převodovka. Tím ale problémy nekončí.
1. Bentley Continental GT
Když začnou Němci spolupracovat s Brity, nemůže to dle samotných Britů dopadnout dobře. Conti GT s haprujícím elektrosystémem a motory je toho vlastně důkazem.
Zdroj: Warranty Wise
Bleskovky
- Špatný den v práci? 24letý zaměstnanec roztřískal při projížďce Ferrari za 76 milionů Kč, splácet ho může po zbytek života
včera - V Polsku po nehodě vzplanul luxusní elektromobil tak, že ho po chvíli nepoznal ani majitel, po uhašení se vzňal znovu
21.4.2024 - Pagani Utopia málem dostálo svému jménu, zámožný majitel s ním během povodní vjel do vody
20.4.2024
Nové na MotoForum.cz
Nejnovější články
- Zánovní Octavia Combi se spoustou výbavy, 180 koňmi a 4x4 může být vaše za cenu, za jakou vám Škoda brzy neprodá ani Fabii
před hodinou - Vrcholné Subaru po 36 letech končí. Bývalo hitem, nakonec ale i takové auto pro „konzervy” dostihly trendy
před 3 hodinami - Vrcholná Tesla Model 3 je zpátky jako přízrak schopný levně zatopit i Porsche, mate ale dvojím výkonem
před 4 hodinami - Auta Vietnamce, který i v ČR vydělal miliardy na nudlích, jsou propadák a podvod, údajně prodané vozy chátrají přihlášené v polích
před 6 hodinami - K mání je osobní Honda Ayrtona Senny, legenda patřící legendě stojí na prahu 30. výročí jeho smrti majlant
před 7 hodinami
Živá témata na fóru
- Fiat a vše kolem nich 04.24. 12:51 - pavproch
- Elektromobily a vse kolem nich 04.24. 12:23 - Zajda
- Lampárna (stěžovatelna) 04.24. 06:36 - Stepan
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.23. 21:30 - řidičBOB
- Audi multitronic - cvrlikání 04.23. 16:56 - Pedro22
- Audi klub - pro ty, co chteji Auto 04.23. 12:57 - mattonecz
- Peugeot 207-problém po nastartování 04.23. 08:42 - Arkis
- Tiguan 2.0TSI 6MT 4x4 Sport&Style 04.22. 16:20 - pavproch