Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
17.4.2025 | Petr Prokopec
Nešálí vás zrak, tohle mimořádně nevzhledné a neforemné auto je naprosto vážně míněným pokusem Kie zabodovat ve třídě Tesly Model 3. Nedokážeme si představit, že by model EV4 mohl uspět, a to už kvůli tomu, jak s karoserií sedan vypadá.
Kia rozšiřuje svou nabídku o další elektrický model jménem EV4. Už jsme vám ho ukazovali, v tuto chvíli si o něm ale můžeme říci více - a také si jej lépe prohlédnout -, neboť už míří do prodeje v USA. Zatímco Evropané si v jeho případě budou moci vybírat mezi hatchbackem a sedanem, v zámoří bude k dispozici pouze druhá zmíněná karosářská varianta jako přímá konkurence Tesly Model 3. Kia to s tímto záměrem myslí smrtelně vážně, i proto bude vůz bude vyrábět v Georgii, aby obešla nová americká automobilová cla. To zní slibně, přesto o úspěchu vozu silně pochybujeme. Proč? Protože vypadá naprosto příšerně, řečeno diplomaticky.
EV4 totiž kráčí ve stopách mimořádně ošklivého pick-upu Tasman. Reakce na jeho design jsou natolik negativní, že Korejci pomalu prosí klientelu, aby dorazila do showroomů a s vozem se alespoň projela, což by její názor mohlo změnit. V případě elektrického sedanu tomu možná nebude jinak, neboť jeho vzhled je podobně odpudivý. A to říkáme s vědomím toho, že názor na design je vždy subjektivní - některým se i tohle auto jistě líbit bude, davy ale tomuto nemohou dávat palec nahoru ani náhodou.
Kia navíc ani nemá šanci oslnit technikou, neboť základní verze užívá jeden elektromotor roztáčející přední kola 204 koňmi. Spíš než to je ale u ní větší potíží paket baterií o kapacitě jen 58,3 kWh, který vystačí jen na 378 km dojezdu. U výše položených úrovní Wind a GT-Line pak sice bude možné počítat s 81,4 kilowatthodinami, ovšem ani 531 km není číslem, ze kterého by se podlamovala kolena. Byť jde o realističtější odhad EPA než pokřivenou metodiku WLTP.
Korejci neupřesnili dobíjecí výkon, zmiňují však, že u menšího paketu se lze dostat z 10 na 80 procent kapacity za 29 minut, zatímco u toho většího lze počítat s časem o dvě minuty delším. EV4 je pak osazena portem NACS, načež je možné stavět u sítě Superchargerů. To je v zámoří výhoda, ovšem ani ta daný vzhled nepřebije. Což ostatně platí i o rozměrech (délka 4 730 mm, rozvor 2 820 mm) či 490litrovém zavazadelníku. O mnohém tak rozhodne cena, tu ale zatím neznáme.











Budete si muset být slepí, abyste si elektrický sedan Kia EV4 pořídili s nadšením. Vypadá opravdu bizarně. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Nové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
včeraBMW M2 vyzvalo na souboj stejně drahý Chevrolet Corvette, nad letištěm je dodnes slyšet řev litující té troufalosti
28.4.2025Faceliftované Porsche 911 Turbo S natočili na okruhu zřejmě s hybridním pohonem, za jeho zvuk by se už i vysavač styděl
24.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho včera 23:23
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey včera 10:00
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
- Indian Challenger Elite a Pursuit Elite 2025: exkluzivní cestování 28.4.2025
Nejnovější články
K mání je krásná Škoda 110 R teprve po 2. majiteli v dokonalém stavu, je to lístek na vlak do roku 1977
před 9 hodinamiCo se stane, když v autě neměníte chladicí kapalinu? Navzdory přesvědčení mnohých není věčná, může vám zničit motor
před 11 hodinamiLada otevřela dealerství v jedné z nejbohatších zemí světa, celá auta tam mohou mít za cenu klik od záchodu v obchodě vedle
včeraSlavný módní návrhář překvapivě prodal Ferrari ze své sbírky, teď je znovu k mání. Díky neobvyklé barvě nejspíš trhne aukční rekord
včeraU Porsche je zle, odhalilo výsledky za první kvartál a chytá vodopády zmaru. Zisk opět mohutně klesl, špatných zpráv je hromada
včera
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva