Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Pokud chce Kia s tímhle autem skutečně porazit Teslu Model 3 v její vlastní hře, může Elon Musk zůstat v klidu
17.4.2025 | Petr Prokopec
Nešálí vás zrak, tohle mimořádně nevzhledné a neforemné auto je naprosto vážně míněným pokusem Kie zabodovat ve třídě Tesly Model 3. Nedokážeme si představit, že by model EV4 mohl uspět, a to už kvůli tomu, jak s karoserií sedan vypadá.
Kia rozšiřuje svou nabídku o další elektrický model jménem EV4. Už jsme vám ho ukazovali, v tuto chvíli si o něm ale můžeme říci více - a také si jej lépe prohlédnout -, neboť už míří do prodeje v USA. Zatímco Evropané si v jeho případě budou moci vybírat mezi hatchbackem a sedanem, v zámoří bude k dispozici pouze druhá zmíněná karosářská varianta jako přímá konkurence Tesly Model 3. Kia to s tímto záměrem myslí smrtelně vážně, i proto bude vůz bude vyrábět v Georgii, aby obešla nová americká automobilová cla. To zní slibně, přesto o úspěchu vozu silně pochybujeme. Proč? Protože vypadá naprosto příšerně, řečeno diplomaticky.
EV4 totiž kráčí ve stopách mimořádně ošklivého pick-upu Tasman. Reakce na jeho design jsou natolik negativní, že Korejci pomalu prosí klientelu, aby dorazila do showroomů a s vozem se alespoň projela, což by její názor mohlo změnit. V případě elektrického sedanu tomu možná nebude jinak, neboť jeho vzhled je podobně odpudivý. A to říkáme s vědomím toho, že názor na design je vždy subjektivní - některým se i tohle auto jistě líbit bude, davy ale tomuto nemohou dávat palec nahoru ani náhodou.
Kia navíc ani nemá šanci oslnit technikou, neboť základní verze užívá jeden elektromotor roztáčející přední kola 204 koňmi. Spíš než to je ale u ní větší potíží paket baterií o kapacitě jen 58,3 kWh, který vystačí jen na 378 km dojezdu. U výše položených úrovní Wind a GT-Line pak sice bude možné počítat s 81,4 kilowatthodinami, ovšem ani 531 km není číslem, ze kterého by se podlamovala kolena. Byť jde o realističtější odhad EPA než pokřivenou metodiku WLTP.
Korejci neupřesnili dobíjecí výkon, zmiňují však, že u menšího paketu se lze dostat z 10 na 80 procent kapacity za 29 minut, zatímco u toho většího lze počítat s časem o dvě minuty delším. EV4 je pak osazena portem NACS, načež je možné stavět u sítě Superchargerů. To je v zámoří výhoda, ovšem ani ta daný vzhled nepřebije. Což ostatně platí i o rozměrech (délka 4 730 mm, rozvor 2 820 mm) či 490litrovém zavazadelníku. O mnohém tak rozhodne cena, tu ale zatím neznáme.











Budete si muset být slepí, abyste si elektrický sedan Kia EV4 pořídili s nadšením. Vypadá opravdu bizarně. Foto: Kia
Zdroj: Kia
Bleskovky
Unikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
dnes„Bugatti pro chudé” se konečně ukázalo v akci na okruhu i ve sprintu. Je to nejrychlejší auto svého druhu, poráží i špičková Ferrari a Lamba
9.6.2025Prototyp elektrického BMW M3 se ukázal v akci na okruhu. Působí jako rychlá a tichá smrt, právě k té může mít nejblíž
7.6.2025
Nejnovější články
V dobách „motorové svobody” se v Evropě dalo koupit i tohle: Normální kompakt s motorem 2,0 V6
před 7 hodinamiAston Martin pustí 10 šťastlivcům nejrychlejší auta, která kdy vyrobil, nechá si za ně řádně zaplatit
před 9 hodinamiCosi piccola... Nový Fiat Panda se dočká menšího a ještě levnějšího sourozence, Italové s ním nebudou otálet
před 10 hodinamiBMW ukázalo první auto z možná revoluční rodiny Neue Klasse, řidičům bavoráků sebere jednu z jejich oblíbených „libůstek”
dnesUnikla data o skutečné spotřebě a ceně brutálního Mustangu GTD, bankovní účet vám zruinuje hned dvakrát
dnes
Tiskové zprávy
- Mio MiSentry 12T, tříkanálová autokamera, k níž se připojíte na dálku, pošle vám upozornění a ukládá videa do cloudu
tisková zpráva - MIO uvedlo speciální SD karty pro enormní zátěž v autokamerách
tisková zpráva - Mio MiVue R850T: zrcátková autokamera s 2.5K, antireflexním dotykovým displejem a zadní kamerou
tisková zpráva - Mio MiVue C545: moderní verze 60snímkové autokamery s HDR nočním režimem
tisková zpráva - OMV a Pražská energetika otevřely společně 40. nabíjecí stanici pro elektromobily na odpočívce Mikulášov
tisková zpráva - Mio MiVue C588T: duální autokamera s pozoruhodným natáčením i ve tmě
tisková zpráva