Home > Rubriky a sekce > Představení > Článek
Poprvé v ČR jsme si osahali nové Audi Q2, stane se hrobníkem Q3?
7.11.2016 | Miro Mihálik | Přidat příspěvek
Q2 je tak trochu kukačkou ve vlastním hnízdě. Zvnějšku je menší, uvnitř ale stejně velká jako Q3. Nyní vstupuje na český trh a hraje si na „nezařaditelnost“.
České zastoupení německé automobilky Audi představilo minulý týden nejnovější přírůstek ve své stále početnější rodině SUV a crossoverů, který se v hierarchii zbylých modelů stejného ražení začleňuje - pokud jde o velikost - až na tu nejspodnější příčku. Deklaruje to i jeho označení Q2, v tomto případě však nejsou rozdíly mezi novinkou a nejbližším sourozencem tak markantní jako mezi jinými typovými řadami.
Na rozdíl od jednoho z nejstarších modelů v nabídce Audi - Q3, který nedávno prošel druhým faceliftem a bude tudíž muset na trhu vydržet ještě nějaký ten pátek ve stávající podobě - je Audi Q2 postaveno na aktuální modulární platformě MQB. A právě díky ní nové SUV zase tak malé není.
Audi Q3 má na délku 4 388 mm a tudíž je o téměř dvacet centimetrů delší než Q2, nicméně rozvory náprav obou aut jsou prakticky stejné - 2 603 vs. 2 601 mm ve prospěch většího modelu. Lepší využití prostoru v kabině u novějšího vozu navíc znamená, že „dvojka“ může posádce na předních sedadlech nabídnout o deset milimetrů více prostoru na hlavy, takže jediným místem, kde novinka za Q3 skutečně zaostává, je objem zavazadlového prostoru (405 proti 460 litrům).
Pokud jde o design, tady si jistě odpovíte i sami, jestli se vám nová Q2 líbí či nikoli, nutno však uznat, že stylistické oddělení ingolstadtské automobilky bylo tentokrát poněkud odvážnější, než je zvykem. Audi o tomto voze tvrdí, že je „untaggable“, tedy nezařaditelné a tvrdí, že kombinuje prvky hatchbacku, kupé a SUV. My vidíme crossover, dlužno však dodat, že naživo trochu jiný, než je u čtyř kruhů zvykem.
Q2 dostala výraznější masku chladiče, komplikovanější tvary nárazníků, u Audi dosud neviděné prolisy na bocích a zezadu vzdáleně připomíná Volkswagen Polo. Uvnitř auta se spekulovalo poněkud méně. Také zde si můžete objednat virtuální kokpit nahrazující klasické analogové přístroje, nechybí velmi jednoduchá palubní deska s kruhovými výdechy ventilace a druhý displej.
Audi si dává docela záležet na tom, aby současně s uvedením auta zdůrazňovalo jeho konektivitu, která skutečně odpovídá těm nejmodernějším konceptům. Na palubě můžete mít vysokorychlostní internetové připojení, přičemž propojením mobilního telefonu s multimediálním rozhraním umožňuje kupříkladu vést videohovory z auta přes Skype, komunikovat skrze WhatsApp a samozřejmostí je také poslouchání hudby pomocí služby Spotify.
Automobilka tímto láká nejmladší klientelu, ačkoli Q2 nebude patřit k nejlevnějším. Za přeplňovaný tříválec 1,0 TFSI s výkonem 116 koní, šestistupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol dáte nejméně 584 900 korun, pokud se ale nad ceníkem rozšoupnete, vězte, že v případě nejdražších výbavových stupňů Sport a Design ve spojení s motory 2,0 TDI a 2,0 TFSI o stejném výkonu 190 koní není problém se všemi příplatkovými doplňky atakovat hranici jeden a půl milionu korun.
Jestli je to hodně anebo pořád přiměřená částka, záleží bezpochyby na možnostech potenciálního klienta, ve srovnání se zmiňovaným Audi Q3 však vycházejí srovnatelné motorické varianty Q2 levněji. Kupříkladu ve verzi 1,4 TFSI se systémem vypínání válců, výkonem 150 koní, manuálem a pohonem předních kol je dvojka o celých 120 tisíc korun levnější, přitom jak je uvedeno, menší auto v podstatě nedostanete, pokud tedy neřešíte velikost kufru.
Audi Q2 bude dostupné se šesti pohonnými jednotkami, ne všechny si však v době uvedení auta na trh můžete koupit. Benzínový tříválec 1,0 TFSI, 1,6 TDI se 116 koňmi a dvouspojkovou převodovkou a 2,0 TDI o výkonu 150 koní ve verzi s pohonem předních kol budou k mání až od ledna příštího roku.
Momentálně si tedy můžete objednat benzínovou čtrnáctistovku za 648 900 Kč i s automatem S tronic za dalších 57 tisíc korun, naftovou šestnáctistovku s manuálem za necelých 651 tisíc a dvoulitrový diesel kombinovaný výlučně s pohonem všech kol quattro, automatem a výkonem buď 150 (841 900 Kč) anebo 190 koňských sil (899 900 Kč).
Pokud vás zajímají také ceny dalších výbav či konkrétní položky ze seznamu příplatkových prvků, nezapomeňte se podívat na oficiální ceník, který je možné stáhnout z webu českého zastoupení (PDF, 381 kB).
Fotografie prvního „českých” Audi Q2




















Kompletní galerie fotografií nového Audi Q2 v dostupných provedeních
Diskuze Přidat příspěvek
Bleskovky
Slovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiGeorge Russell ukázal své nové služební auto, čekal na něj dlouhých 8 let
včeraNové Mini má ten nejstupidnější možný volič řazení, ukazuje naprostou nesoudnost těch, kteří dnes vymýšlí auta
29.4.2025
Nové na MotoForum.cz
- Triumph TF 250-E a TF 450-E 2026: enduro z Anglie včera 08:00
- Aktuální zdravotní stav Bertelleho 29.4.2025
- WorldSBK míří do italské Cremony: Návrat Jonathana Rey 29.4.2025
- Test MotoGP v Jerezu 28.4.2025
- MS side pokračovalo v Estorilu 28.4.2025
Nejnovější články
Němci srovnali Škody Elroq a Karoq. Elektromobilu nadržují, přesto neumí zastřít, že je skoro ve všem horší než dožívající spalovák
před 7 hodinamiJeden z největších dodavatelů automobilek potvrdil návrat ke spalovacím motorům, své nové řešení brzy nabídne všem
před 9 hodinamiSlovinská basketbalová superstar si lebedí nad svým novým autem. Aby ne, jde o 1000koňovou raketu pro 25 vyvolených
před 10 hodinamiFerrari za cenu Škody od čínského výrobce mobilů odhalilo interiér a další detaily, tohle budou soupeři rozdýchávat těžko
včeraLidé na elektromobily přejdou sami, říkali. A rádi, říkali. Dnešní realita v Belgii a Nizozemsku ukazuje něco úplně jiného
včera
Živá témata na fóru
- Táhneme na Brusel 04.30. 11:59 - abgx1
- Výběrové RZ - kdo má lepší úlovek? 04.30. 08:43 - řidičBOB
- Cyklistické vlákno 04.29. 21:37 - jerry
- Čínská auta v ČR 04.29. 11:08 - Brus
- VZKAZY 04.28. 20:22 - GeneHawkins
- Jednostopé okénko 04.28. 09:28 - abgx1
- Onboard videa 04.27. 15:24 - brnenska.odchytova
- Fiat a vše kolem nich 04.26. 22:46 - petr_riha